Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fyr vil ikke starte:(

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Nathalafre
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 dec 2020 19:56
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100

Fyr vil ikke starte:(

Indlæg af Nathalafre » 07 dec 2020 20:07

Godaften!
Jeg har lige oprettet mig, da jeg efterhånden er godt desperat.
Mit fyr går hele tiden ud, og her i dag vil det slet ikke starte op igen.
Optændingen går igang og kører fuldt ud, men der kommer ikke rigtig nogen flamme, også ja... sker der ikke rigtig noget.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre og mit hus er virkelig koldt nu, og kan ikke lige finde en support man kan ringe til nu.
Jeg har versionen med en v10 og v7, hvis det hjælper.
Bruger ikke stokercloud.

Har læst en masse tråde igennem herinde, men jeg må indrømme at i alle har langt mere viden end jeg har, og derfor hjælper det mig næsten ikke :(

Har lige skiftet kondensator, rør og gearmotor Her igår. Så kørte den fint i nat, gik ud i morges, også har den ikke rigtig ville tænde derfra.

Håber der måske sidder en eller flere aftenfriske mennesker, der måske kan hjælpe en dum pige som mig, med det fyr her, inden jeg fryser helt til is 🤣

Mvh Nathalie


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Fyr vil ikke starte:(

Indlæg af pille bruger » 07 dec 2020 20:20

Nathalafre skrev:
07 dec 2020 20:07
Godaften!
Jeg har lige oprettet mig, da jeg efterhånden er godt desperat.
Mit fyr går hele tiden ud, og her i dag vil det slet ikke starte op igen.
Optændingen går igang og kører fuldt ud, men der kommer ikke rigtig nogen flamme, også ja... sker der ikke rigtig noget.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre og mit hus er virkelig koldt nu, og kan ikke lige finde en support man kan ringe til nu.
Jeg har versionen med en v10 og v7, hvis det hjælper.
Bruger ikke stokercloud.

Har læst en masse tråde igennem herinde, men jeg må indrømme at i alle har langt mere viden end jeg har, og derfor hjælper det mig næsten ikke :(

Har lige skiftet kondensator, rør og gearmotor Her igår. Så kørte den fint i nat, gik ud i morges, også har den ikke rigtig ville tænde derfra.

Håber der måske sidder en eller flere aftenfriske mennesker, der måske kan hjælpe en dum pige som mig, med det fyr her, inden jeg fryser helt til is 🤣

Mvh Nathalie
Virker eltænderen ?
Afprøv den i menu manuel icon_cheesygrin.gif

Hvis den er kaput, så kan du tænde op med en håndfuld piller og en sprittablet.
Når der er god ilt trykkes på start knappen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Nathalafre
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 dec 2020 19:56
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100

Re: Fyr vil ikke starte:(

Indlæg af Nathalafre » 07 dec 2020 20:34

Er bange for at den ikke gør. Virkede fint udover larm, igår.

Okay, så sætte manuelt igang, også starte optænding som normalt, eller?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Fyr vil ikke starte:(

Indlæg af Lintz » 07 dec 2020 20:39

Nathalafre skrev:
07 dec 2020 20:34
Er bange for at den ikke gør. Virkede fint udover larm, igår.

Okay, så sætte manuelt igang, også starte optænding som normalt, eller?
Hej og velkommen til - Skriv gerne dit postnummer under din Avatar i Brugerkontrolpanelet.

Måske er du heldig at der er en der har en el-tænder liggende i nærheden som du kan låne/leje/købe.

Mvh Lintz/Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

383CI
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Fyr vil ikke starte:(

Indlæg af 383CI » 07 dec 2020 20:57

Nathalafre skrev:
07 dec 2020 20:07
Godaften!
Jeg har lige oprettet mig, da jeg efterhånden er godt desperat.
Mit fyr går hele tiden ud, og her i dag vil det slet ikke starte op igen.
Optændingen går igang og kører fuldt ud, men der kommer ikke rigtig nogen flamme, også ja... sker der ikke rigtig noget.
Hvad mener du med optændingen går igang og køre fuldt ud? Kommer "ikke rigtigt" nogen flamme, betyder det at der kommer røg? eller er pillerne slet ikke farvede efter ild?

Hvis du skriver det hele tiden går ud, må det jo have været igang? Ellers kan det jo ikke gå ud, eller?
Har det fungeret? og/eller hvordan og hvornår er problemet opstået? Fra den ene dag til den anden? Eller over tid?
Nathalafre skrev:
07 dec 2020 20:07
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre og mit hus er virkelig koldt nu, og kan ikke lige finde en support man kan ringe til nu.
Jeg har versionen med en v10 og v7, hvis det hjælper.
Bruger ikke stokercloud.
Der er ikke, og har aldrig, været nogen som helst support. NBE er totalt kolde i rø*** når fyret er solgt, og de færreste "Installatører" gør andet end at stille fyret op og trykke på start.
Upassende sprogbrug Lintz/Redaktør

Faktisk så sent som idag har jeg set på et "problemfyr" med en uhensigtsmæssig tilslutning og indstilling der gjorde at VVB prioteringen gav koldt hus, og den aldrig kom tilbage fra den status. Altså var status koldt hus, efter en rigtig "installatør" havde sat det op.
Rørføringen var iøvrigt pæn, det virkede bare ikke ordentligt.

Selv nogle af NBEs egne servicefolk piller slet ikke ved f.eks. P&I indstillingerne, så uanset hvor du vender blikket hen er der ingen support.
Her er nok et af de bedste steder for der er folk der har egne erfaringer.

Nathalafre skrev:
07 dec 2020 20:07
Har læst en masse tråde igennem herinde, men jeg må indrømme at i alle har langt mere viden end jeg har, og derfor hjælper det mig næsten ikke :(

Har lige skiftet kondensator, rør og gearmotor Her igår. Så kørte den fint i nat, gik ud i morges, også har den ikke rigtig ville tænde derfra.

Håber der måske sidder en eller flere aftenfriske mennesker, der måske kan hjælpe en dum pige som mig, med det fyr her, inden jeg fryser helt til is 🤣

Mvh Nathalie
Hvis du har skiftet diverse er du bestemt ikke dum. Det er du sikkert heller ikke alligevel, men igen, når du skriver det har kørt og går ud, må optændingen jo virke? Eller?

Hvordan ser herden ud når det går ud? Er der piller i den? Eller er de brændt ud/væk?


Et par slag på tasken kunne være at "min dossering" er for lille, så den står og river pillerne i stedet for at transportere dem op til nedfald. Men hvis det har virket bliver den jo ikke for lille lige pludselig.

Et andet bud kunne være en defekt/ustabil lys føler.
Eller for meget smuld så der ikke kan komme piller nok frem.

Hvordan ser en 360 sek. afvejning ud? Eller 3 i træk? om de er nogen lunde ens?

Hvis pillerne kommer frem som de skal, er der eltænder, blæser og lys føler tilbage.

Står der ikke noget i loggen når det er gået ud? og hvad?

Jo mere præcist fejlbeskrivelse, jo større er chancen for at regne den ud, det er ikke raketvidenskab at brænde piller af, trods alt.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Fyr vil ikke starte:(

Indlæg af triumph » 08 dec 2020 17:38

Fik du liv i fyret ?
1. Du kan altid tænde op med sprittablet hvis du fryser.
2. Bliver eltænder varm.
3. Bliver eltænder varm nok til at tænde piller
4. kommer der piller nok til optænding (Hvis ikke kan det skyldes flere ting; Smuld i magasin. dårlige kondensator til snegle) Du kan øge optændingsmængden i menu.
5. du bør nok lave en ny afvejning af piller

calle

Re: Fyr vil ikke starte:(

Indlæg af calle » 12 dec 2020 10:18

Fyret går måske slet ikke ud :shock: Måske stopper det bare, fordi det har nået den indstillede temperatur over middeltemperaturen :wink: Når fyret så skal starte op, så svigter eltænderen. Køb en keramisk eltænder, og juster effekten på den til ca 70 procent. Den svigter aldrig og holder i mange år. Den dersens U-formede Fatboy er totalt værdiløs i min Scotte.


Besvar