Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gode træpiller til Woody

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

Re: Gode træpiller til Woody

Indlæg af lille_smed » 11 aug 2017 14:31

Barlinek 8 mm er en ok pille, syntes ikke den er så meget bedre end de andre kendte mærker.
Det udstyr som har gjort en store forskel er, kompressor rens. hvis du sætter det på din brænder, er det total lige meget hvor dårlige dine piller er. da brænderen hele tiden holdes rent. før i tiden skulle jeg ud og fjerne slagger hver 12 time .. nu ser jeg til det i gang om ugen. og det er ikke hver uge, jeg ser om der er slagger eller aske som har sat sig fast. ( for det er der ikke) renser det hele ca hver anden mdr. (efter 2 mdr drift er der stadig ingen slagger)


whocarez52
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 277
Tilmeldt: 22 okt 2013 10:48
Mit fyr: Woody m. v10 styring
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 45 kg
Årligt forbrug: 8,5 ton
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 5 gange

Re: Gode træpiller til Woody

Indlæg af whocarez52 » 12 aug 2017 07:05

Jeg har overvejet kompressorrens men så længe jeg kan undvære så gør jeg det :-)
https://stokercloud.dk/v3/#/dieselpower/main-page
Pillefyr: 16kW Woody
Hus: 269 kvm
Pilleforbrug: Ca 8,5 ton.

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

Re: Gode træpiller til Woody

Indlæg af lille_smed » 12 aug 2017 07:28

hvorfor vente . det gør det Meget nemmer at have pillefyr. især her om sommeren hvor fyret tit slukker og tænder op igen .. for hver gang fyret stoppe blæser den lige risten ren. det gør forbrændingen meget mere jævn. så det kan da kun gå for langsomt med at få det monteret .

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Gode træpiller til Woody

Indlæg af Lintz » 12 aug 2017 08:12

lille_smed skrev:hvorfor vente . det gør det Meget nemmer at have pillefyr. især her om sommeren hvor fyret tit slukker og tænder op igen .. for hver gang fyret stoppe blæser den lige risten ren. det gør forbrændingen meget mere jævn. så det kan da kun gå for langsomt med at få det monteret .
Kompressorrens er nok en dejlig ting - Men at det gør det så meget nemmere at have pillefyr er nok så meget sagt.
Mit fyr kører mange start/stop i sommerperioden og har altid en lille askekage liggende på herden - men for mit fyr er det overhovedet ikke noget problem. Tror at de ny piller bare skubber den ud over kanten eller også brænder den op, for der ligger aldrig klumper eller "kager" nede i askeskuffen.

Kunne sandsynligvis justerer mig ud af det ( Betragter det ikke som et problem ) men kan aldrig huske om blæsertallene skal justeres op eller ned for at komme "kagen" til livs.

- Så forstår godt når "Whocarez" gerne vil vente med den udgift men samtidig er det jo fint for dig hvis du mener at det gør en stor forskel på dit fyr.

- Her på min matrikel vil jeg bare betragte det som en unødvendig udgift.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

whocarez52
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 277
Tilmeldt: 22 okt 2013 10:48
Mit fyr: Woody m. v10 styring
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 45 kg
Årligt forbrug: 8,5 ton
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 5 gange

Re: Gode træpiller til Woody

Indlæg af whocarez52 » 16 aug 2017 08:44

Jeg fik mine piller i går og det gik jo nemt og smertefrit - den fjernstyrede terrængående mobiltruck som vognmanden havde med var ret smart. Især fordi den kunne køre pillerne på vores grund, der skråner.

Jeg har ikke åbnet nogen sække endnu men udefra ser pillerne lidt mørke ud men umiddelbart uden så meget smuld i sækkene. Håber der er af en nogenlunde kvalitet men det finder jeg ud af når jeg skal begynde at bruge dem...
https://stokercloud.dk/v3/#/dieselpower/main-page
Pillefyr: 16kW Woody
Hus: 269 kvm
Pilleforbrug: Ca 8,5 ton.


Besvar