Snegl larmer

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Ina
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 jun 2016 21:23

Snegl larmer

Indlæg af Ina »

Vi har købt et woody pillefyr i marts i år. Vi er dog ved at fortryde rigtig meget, da det larmer helt afsindigt meget når den kører 'askerens'. det er en metallisk lyd der kører i Ca ti min hver gang. 10-20 gange om dagen. Det kunne lyde som sneglen, der skraber på noget metal. Vi har spurgt firmaet der monterede fyret og også inde på NBE om det kan være rigtigt. De siger begge at det kan man ikke gøre noget ved. Det larmer så meget at vi vågner af det om natten, selvom vi sover på første sal og fyret er i kælderen. Øv øv

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Snegl larmer

Indlæg af J-B »

Den burde ikke larme som du fortæller, hvor er du fra i landet? der er nok en i nabolaget der gerne vil vende en tur forbi og kigge/lytte på anlægget.
Jeg har selv kun en std. "papdør" ud til fyret i baggangen og selv når den står åbent så er det kun pillerne der falder ned der kan høres svagt, fjernsynet larmer nu meget mere når man falder i søvn på sofaen :-)
Ina
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 jun 2016 21:23

Re: Snegl larmer

Indlæg af Ina »

Vi bor i Tølløse på Vestsjælland. Tænker at der er noget garanti/ reklamation der burde dække, men når firmaet der satte fyret op mener at det skal lyde sådan, så er det svært at komme igennem med noget.

Besvar