Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Flytning af piller i kornsnegl

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Silas84
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 sep 2015 09:44

Flytning af piller i kornsnegl

Indlæg af Silas84 » 29 sep 2015 09:50

Hej, jeg skal til at bygge et lille anlæg til flytning af piller op i eksisterende tank. Til det vil jeg bruge en kornsnegl ø150. Er der erfaringer herinde, som jeg kan trække på. Min bekymring går på om sneglen er for hård ved pillerne. De er 6 mm.
Mvh Silas


nielshm
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 27 jan 2009 20:24
Mit fyr: MGM Comfort 15 Kw
Areal: 260
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Årligt forbrug: 8 tons
Modtaget likes: 1 gang

Re: Flytning af piller i kornsnegl

Indlæg af nielshm » 29 sep 2015 15:13

Jeg bruger en kornsnegl, dog ikke ø150, nærmere kun ø100. Den er lidt hård ved pillerne, men jeg tænker at den kan geares ned, så det ikke pisker alt for hurtigt rundt. Mine piller er 8 mm.
Min blev gearet ned, for motoren kunne slet ikke trække så højt er gear, træpiller er en hel anden knoklet substans end korn.
Men en så stor snegl som din må kunne gøre det rimeligt skånsomt, hvis hastigheden er lav. Den vil jo få en stor kapacitet alligevel.

xkfc

Re: Flytning af piller i kornsnegl

Indlæg af xkfc » 30 sep 2015 07:47

Jeg har opgivet at bruge en kornsnegl, det var for hård ved pillerne og de indblæste piller havde generelt også for meget smuld, sammenlagt gav det for meget bøvl ed at opretholde en perfekt forbrænding, og vi oplevede også at det med jævne mellemrum var nødvendig at tømme og støvsuge pille beholderne. Siden i skiftede tilbage til sække har fyret bare kørt 100% perfekt.
Den bedste transport af piller er nok et vakuum system.

LCB
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 23 gange

Re: Flytning af piller i kornsnegl

Indlæg af LCB » 01 okt 2015 11:52

Det kommer jo også MEGET an på hvilket fyr man har, jeg snegler først mine piller op i en stor korn silo, når jeg skal fylde stoker kommer de ned i en lille korngrav og bliver sneglet igen.
Begge gange med en Ø100 snegle, det giver da lidt smuld, men min stoker er ligeglad, den spiser dem glædeligt :)
Mvh

Lcb

xkfc

Re: Flytning af piller i kornsnegl

Indlæg af xkfc » 01 okt 2015 20:27

LCB skrev:Det kommer jo også MEGET an på hvilket fyr man har, jeg snegler først mine piller op i en stor korn silo, når jeg skal fylde stoker kommer de ned i en lille korngrav og bliver sneglet igen.
Begge gange med en Ø100 snegle, det giver da lidt smuld, men min stoker er ligeglad, den spiser dem glædeligt :)
Det er jo ikke nemt at vide at det var til en stoker, når du nu skriver i Woody pillefyr tråd icon_cheesygrin.gif men du har da ganske ret, da jeg havde TwinHeat stokeren var den også totalt ligeglad med pillekvaliteten. :great:


Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Flytning af piller i kornsnegl

Indlæg af Alex fs » 01 okt 2015 20:46

Hvis du er helt ligeglad med smuld, så spørg hos din lokale danish agro, de har pillesmuld. Og prisen er god hvis du går dem på klingen.
Har selv tøffe et par tons gennem mit mgm, går fint men der skal vibrator på
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

LCB
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 23 gange

Re: Flytning af piller i kornsnegl

Indlæg af LCB » 02 okt 2015 10:03

Ahh, jeg havde ikke set at vi var i Woody pillefyr :) :( My bad. Undskyld.
Mvh

Lcb


Besvar