Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Zarge » 29 dec 2014 08:32

Kan du ikke prøve at ta et billede af terminalerne i styringen, tror i taler forbi hinanden... ;-)


xkfc

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af xkfc » 29 dec 2014 08:33

Det skulle være mærkeligt om ledningen mangler, det har jo virket! inden ledningen til internettet blev tilsluttet??

Men løs ledning eller løs skrue?

xkfc

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af xkfc » 29 dec 2014 08:38

Der skal ligge en lus mellem 4&5 når overkog er monteret så det slukker fyret.

Det havde dog været smart om montøren havde monteret anlægget efter manualen.

Colaking
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 06 dec 2014 01:57

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Colaking » 29 dec 2014 11:11

Så kom jeg hjem og fik sat det nye V10 til.. til at begynde (da jeg fik installeret fyret) med fik jeg en V10 der havde en flækket side.. så var nede bytte den og fik en der havde været åbnet i bytte.. tænkte at det nok var en de havde repareret.. men den kan jo være lige så god som en ny..
Jeg har aldrig haft et fyr før.. så hvordan det skulle køre kunne jeg jo ikke vide.. men i dag har jeg hentet et andet og sat det til.. og bum.. den startede fyret med det samme..
hvor jeg på den ældre model som jeg kan se det var var noget mere bøvlet at starte det.. der er også lidt andre funktioner i det og det fungere generelt bare bedre end det jeg havde før.. så jeg er overbevist om at det er styreenheden som der har drillet helt fra starten af

Xkfc har ret.. på den nye styring var der allerede sat ledning til der kun skulle hen over overkogningstermostaten.. det var der ikke i den model jeg fik før.. ej heller var det skrevet i den manual der var med den gamle.. Jeg har sat det til som det skal nu.. og som sagt.. den har aldrig startet bedre.. og displayet er meget bedre at have med at gøre.

Tak for alt jeres input.. og hvor er jeg da glad for at jeg kan mærke mine radiatorer er i gang med at blive varme igen! :D


Besvar