Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Total Nybegynder med helt nyt Woody BlackStar 1016

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Total Nybegynder med helt nyt Woody BlackStar 1016

Indlæg af Oldgaard » 23 dec 2014 08:33

Hold da op, den vvsèr skulle sku skamme sig, lave sådan noget og så tage penge for det :evil:

1: Føleren til kedeltemp bare stripset på røret, i stedet for i den følerlomme som skal i fyret ( hmm følger den ikke med fyret? )
2 : ingen shunt ( som er et must for at opretholde korrekt retur temp)
3 : Ingen ventil på strengen til vvb = en stor radiator!! der kan være en væsenlig besparelse i pillerne ved at få sat den på
4 : Manglende Trækstabilisator = det kan næsten være umuligt at justerer fyret ind
5 : det er lidt svært at se, men sidder der en sikkerhedsventil på vandvarmeren ?
6 : hvorfor S**** har han vendt fyret sådan, hvorfor ikke med bagenden mod skorstenen, så havde det været meget nemmere for jer når i skal rense fyret.

Helt ærlig få jeres udlejer forbi og hvis ham den opstilling og spørg om det er noget han vil betale for? mangen til klamp skal man lede længe efter :evil: :evil:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


krizzer
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 19 dec 2014 18:27
Mit fyr: Woody BlackStar 1016 med 16 kw brænder
Areal: 190
Brændsel: 8mm Træpiller fra Asp Biobrændsel
Geografisk sted: Fousing K (Struer)

Total Nybegynder med helt nyt Woody BlackStar 1016

Indlæg af krizzer » 23 dec 2014 08:46

Oldgaard skrev:Hold da op, den vvsèr skulle sku skamme sig, lave sådan noget og så tage penge for det :evil:

1: Føleren til kedeltemp bare stripset på røret, i stedet for i den følerlomme som skal i fyret ( hmm følger den ikke med fyret? )
2 : ingen shunt ( som er et must for at opretholde korrekt retur temp)
3 : Ingen ventil på strengen til vvb = en stor radiator!! der kan være en væsenlig besparelse i pillerne ved at få sat den på
4 : Manglende Trækstabilisator = det kan næsten være umuligt at justerer fyret ind
5 : det er lidt svært at se, men sidder der en sikkerhedsventil på vandvarmeren ?
6 : hvorfor S**** har han vendt fyret sådan, hvorfor ikke med bagenden mod skorstenen, så havde det været meget nemmere for jer når i skal rense fyret.

Helt ærlig få jeres udlejer forbi og hvis ham den opstilling og spørg om det er noget han vil betale for? mangen til klamp skal man lede længe efter :evil: :evil:
Jeg kan kun give dig ret og jeg er osse meget skuffet når jeg har læst og set, hvordan det er hos andre :/

5 : det er lidt svært at se, men sidder der en sikkerhedsventil på vandvarmeren ? = hvis du mener den ventil som drypper en gang imellem når vandet bliver varmet op, så kan man se den på det billede af rørene til resten af huset, den sidder på kobberrøret og har en blå ende :)

Jeg troede at vi fik en ny cirkulationspumpe, en trækstabilisator, en shunt, at de overflødige rør blev fjernet og det generelt blev lavet ordenligt.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Total Nybegynder med helt nyt Woody BlackStar 1016

Indlæg af Oldgaard » 23 dec 2014 09:30

dvs. at den ikke sidder direkte i forbindelse med vvb ? og de 2 kobberrør som kommer fra fyret til vvb går direkte ind i vvb ? så er det 100% en ommer!

Den smed der har lavet det, skulle have frataget sit værktøj og få udleveret en fejekost, det er da begrænset hvad fejl og skader han kan lave med sådan en
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

dannidines

Total Nybegynder med helt nyt Woody BlackStar 1016

Indlæg af dannidines » 23 dec 2014 09:47

Arh Oldgaard, han kan jo feje skidt med den kost også.. ;)

Men men men, som jeg skrev - høflig mail til VVSer og et indledende opkald til tekniq byggegaranti (skilter han at være medlem af) og hvis de gerne vil have billederne tilsendt, da får de det.

Har selv haft en RIGTIG elendig VVS på besøg, det har dælme givet mig hovedpine i en lang periode, men så ved man der sidder et :)

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Total Nybegynder med helt nyt Woody BlackStar 1016

Indlæg af Oldgaard » 23 dec 2014 10:10

dannidines skrev:Arh Oldgaard, han kan jo feje skidt med den kost også.. ;)
:lol: :lol: ja ja da ;)
dannidines skrev:Men men men, som jeg skrev - høflig mail til VVSer og et indledende opkald til tekniq byggegaranti (skilter han at være medlem af) og hvis de gerne vil have billederne tilsendt, da får de det.

Har selv haft en RIGTIG elendig VVS på besøg, det har dælme givet mig hovedpine i en lang periode, men så ved man der sidder et :)
Det er så ikke krizzer ( ikke at du ikke må ;) )der skal gøre det, men udlejer da det jo er ham der har bestilt og betalt for arbejdet
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


dannidines

Total Nybegynder med helt nyt Woody BlackStar 1016

Indlæg af dannidines » 23 dec 2014 10:28

Hej Olde,

Det skriver jeg også på side 2 i tråden, samme tråd hvor jeg spørger Pille bruger hvortil man skal anmelde en montør såfremt han er en NBE registreret montør :)


Besvar