Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fyr i uisoleret skur?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Batgirl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 05 jan 2007 22:40
Mit fyr: Woody med 5.0 styring og Alpha2 pumpe
Areal: 139
Brændsel: dlgtræpiller
Årligt forbrug: Ca 5 tons
Geografisk sted: Bjerringbro

Fyr i uisoleret skur?

Indlæg af Batgirl » 01 jul 2014 10:24

Hej pt har jeg min 5 år gamle Woody i fyrrummet, som er en del af huset. Men da jeg har både fyrrum og bryggers, kunne jeg godt tænke mig at få bryggers i fyrrummet og så flytte fyret ud på den anden side af husmuren, dette burde kunne gøres relativt simpelt, og så bygge et lille skur omkring fyret. Men kan det stå direkte på fliserne udenfor, skal skuret isoleres mm eller hvad tænker I?
MVH Janni


nemocharley

Fyr i uisoleret skur?

Indlæg af nemocharley » 01 jul 2014 10:32

Jeg ville ihvertfald isolere loft og vægge - men skal det alligevel bygges fra bunden af koster det ikke meget (hverken i kroner eller arbejdsindsats) at få et isoleret og støbt gulv. Skuret behøver trods alt ikke at være så stort medmindre du vil bruger det til andre ting også (opbevaring af træpiller, cykler, haveredskaber etc.)

nemocharley

Fyr i uisoleret skur?

Indlæg af nemocharley » 01 jul 2014 10:36

her er et eksempel på hvordan det kunne gribes an: gallery/image_page.php?album_id=353&image_id=1503

xkfc

Fyr i uisoleret skur?

Indlæg af xkfc » 03 jul 2014 13:03

Jeg tror helt klart at man bliver glad for at lave det ordentligt, der link som nemocharley har indsat, er jo super perfekt.
Uisoleret skur kan ikke anbefales. Hvis det mod forventning stopper en dag med hård frost, er man jo prisgivet, og en vandskade er nærmest uundgåelig.

Mvh. Kenneth


Besvar