Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

pillefyr og vandvarmer

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

pillefyr og vandvarmer

Indlæg af nasty » 30 mar 2014 13:27

skrot1 skrev:så blev det min tur til at blive klogere :) mit spørgsmål er følgende.....har et Woody til opvarmning, men bruger mit gamle gasfyr til brugsvand, det er lidt dyrt.....kan jeg bruge pillefyret til at varme vandet op i VBB i stedet ? pillefyr og VBB står ikke i samme rum , og kan ikke bare slukke gasfyret da der er en ventil der prioriterer enten opvarmning eller brugsvand....kan jeg bare lave rørføringen om og køre frem og retur direkte i VVB.?og så slukke gasfyret ? og er en 60 liter VVB nok til 2 personer ? eller er der en måde at snyde ventilen i gasfyret, og så bare lave gennemløb i fyret ...? ville jo nok være det nemmeste ;-) på forhånd tak
mvh. carsten
her selv naturgas fyr og en 60 l vvb og en Woody
efter vi er kommet på piller har gasen ikke været tændt og den bliver det nok aldrig, jeg har spæret mit af så Woody ikke laver gennemstrømning gennem gas kedlen, og den 3 vejs ventil der sider i forbindelse med gas fyret har jeg låst med en strips da den også kan køres manuel.
vi har også kun en 60 l metro vbb da den kun var et år gammel da vi skiftet, i vinter månederne er den stor nok til os ( en faml på 5 ) men i sommer måderne er den lige i det mindste der skal badene gerne kortenes så fyret ikke går ud for så at starte igen da vi køre på ur styring og på vvb priotering
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas


Besvar