Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kedel kæmper med at komme over 60

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
ESPI
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 22 aug 2012 20:48

Kedel kæmper med at komme over 60

Indlæg af ESPI » 28 jan 2014 14:02

Kruse skrev:80 m2 gulv kan aftage en del varme vis det er kommet bagefter, kan godt tage et døgns tid.
Prøv at lade den stå på 65-70 grader et par dage og se op retur ikke kommer op eller der bliver varmt i hus.
Hej,

Jeg har lidt samme drillerier med Woody
Jeg har et fremløb på 58 grader til 62 grader her i tiden - det er noget jeg lige har opserveret.
Samtiddigt har jeg et returløb på 41, 42, 43, 44 grader. Nogen gange er der 62 grader i fremløb og 41 i retur.
Det er jo ikke så godt når man maks må ha 15 grader i mellem fremløb og retur for at undgå kedlen korodere.

Derfor har jeg skruet op for shunt ventilen, men synes ikke at det hjælper det store.
Kan i venlige sjæle hjælpe en uerfaren Woody pillefyr bruger. :D


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Kedel kæmper med at komme over 60

Indlæg af Landlyst » 28 jan 2014 17:05

ESPI skrev:
Hej,

Jeg har lidt samme drillerier med Woody
Jeg har et fremløb på 58 grader til 62 grader her i tiden - det er noget jeg lige har opserveret.
Samtiddigt har jeg et returløb på 41, 42, 43, 44 grader. Nogen gange er der 62 grader i fremløb og 41 i retur.
Det er jo ikke så godt når man maks må ha 15 grader i mellem fremløb og retur for at undgå kedlen korodere.

Derfor har jeg skruet op for shunt ventilen, men synes ikke at det hjælper det store.
Kan i venlige sjæle hjælpe en uerfaren Woody pillefyr bruger. :D
Ja da... Men du burde ha lavet en ny tråd.... :D

Din retur skal op over 55 grader.... Men det kan godt være du har drejet på termostaten men der for er det jo ikke sikkert ventilen under er fulgt med... Så af med termostaten og giv den noget motion....

ESPI
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 22 aug 2012 20:48

Kedel kæmper med at komme over 60

Indlæg af ESPI » 28 jan 2014 19:27

Tak for svar - ja jeg burde nok ha lavet en ny tråd. Det vil jeg huske til næste :oops:


Besvar