Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Attest

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Gertln
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 03 sep 2012 04:29

Attest

Indlæg af Gertln » 17 nov 2013 23:33

Jeg skal have et nyt Scotte fyr sat ind i stedet for min gamle Woody brænder på Roca P-30 kedel. Har jeg ret i at der ikke findes attest på denne kombination ?
Men at der er attest på brænderen, så den kan sættes på en kedel der har attest ?


Slettet 15549

Attest

Indlæg af Slettet 15549 » 17 nov 2013 23:54

Det vil jeg mene men snak med din Skorstensfejer han ved det

xkfc

Attest

Indlæg af xkfc » 18 nov 2013 05:56

Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Scotte og Woody er da det samme? Skifter du en brænder ud med en helt magen til?
Forskellen på Woody og Scotte er styringen.
Hvis du får et helt nyt sæt, altså kedel og brænder, følger attesten naturligvis med :great:

MVH. Kenneth

Gertln
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 03 sep 2012 04:29

Attest

Indlæg af Gertln » 18 nov 2013 07:04

Det er et fyr på 7 år, så der skulle gerne være forskel på brænderen også.
Jeg må prøve skorstensfejeren. Jeg vil jo ikke sælge det gamle, hvis der ikke kan fås attest på det. Så er det jo kun brugbart som reservedele.

xkfc

Attest

Indlæg af xkfc » 18 nov 2013 07:29

Gertln skrev:Det er et fyr på 7 år, så der skulle gerne være forskel på brænderen også.
Jeg må prøve skorstensfejeren. Jeg vil jo ikke sælge det gamle, hvis der ikke kan fås attest på det. Så er det jo kun brugbart som reservedele.
Hvis ydelsen er den samme, så er brænderen helt magen til, der kan være en anden herd i, og printet kan være lidt anderledes, det kommer an på om det er V6, V7 eller V10 styring. Blæseren kan også være en anden type, men den kan jo være skiftet om et halvt år. Finder de en der er bedre og billigere, så ryger den nok i.

Din brænder kan du fint sælge, styringen måske også, kedlen har så dårlig virkningsgrad at man ville være tosset hvis man købte den, men den er også ulovlig at montere.

MVH. Kenneth


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Attest

Indlæg af Ugelvig » 18 nov 2013 08:11

Du må stadig montere en løs brænder på en godkendt kedel. Dvs. hvis kedlen i sin tid, blev sat lovligt op, så kan man eftermontere en løs brænder.

http://www.teknologisk.dk/ydelser/faq-o ... re/33716,5
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

xkfc

Attest

Indlæg af xkfc » 18 nov 2013 11:19

Ugelvig skrev:Du må stadig montere en løs brænder på en godkendt kedel. Dvs. hvis kedlen i sin tid, blev sat lovligt op, så kan man eftermontere en løs brænder.

http://www.teknologisk.dk/ydelser/faq-o ... re/33716,5
Jeg tror du har misforstået, ellers har jeg måske ikke skrevet det tydligt nok. :oops: Som jeg forstår det handler det om at sælge Roca'en, og den går ikke hvis den monteres et andet sted.

Men Roca'en er nærmest uforgængelig, så har man en båd for svaj, vil den udgøre et glimrende anker :great:

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Attest

Indlæg af Ugelvig » 18 nov 2013 11:36

Min fejl! Havde læst det som om, at det var brænderen der skulle skiftes.

Nej, den kan ikke sættes op andre steder. Den kan kun sælges til stumper. Der skal jo være en godkendelse efter DS303-5, kl. 5. Det kan Roca'en vist ikke klare...
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Attest

Indlæg af HR LUCCA » 18 nov 2013 21:00

Du kunne beholde brænderen ,og købe en ny styring og kedel , men det er ikke sikkert det kan svare sig :roll:


Besvar