Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Magasinindhold beregnes forkert

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
xkfc

Magasinindhold beregnes forkert

Indlæg af xkfc » 31 okt 2013 11:06

Zarge skrev: Det var egentlig en meget fin ide... Har du altid gjort sådan, eller har du nogen ide om hvor meget forskel det gør kontra "normal måden"? :-)
Tja, jeg har vel gjort sådan i længe, jeg har i hvert tilfælde ikke afvejet piller i et par år. Som skrevet så betyder pillerne en del, for stabil dosering. Jeg kørte et par år med Barlinek, de brændte fantastisk, ingen slagger eller noget, men at få tankindhold og computer til at passe sammen lykkedes mig ikke. Der var også problemet at nogen gange var forbrændingen mager, andre gange fed.

Jeg savnede stabilitet, det har jeg fået med Stampemølle piller, der er dog et irriterende problem med slagger, men selv det er stabilt, og så ved jeg jo hvad jeg skal. Daglig kompressorrens, og så får herden lige en stålbørste et par gange om måneden.

Men jeg ved at doseringstal og magasinindhold passer rigtig godt lige nu, for det er ikke så længe siden at tanken løb tør :oops: og så havde jeg jo en pejling.
Jeg er sikker på at kedlen trænger til en omgang, så (for din skyld grin.gif ) laver jeg lige en klassisk 6min afvejning.

Helt 100% bliver det aldrig, typisk hælder jeg jo piller på inden den løber tør, og så er det jo en vurdering om der er 195 eller 205 kg i tanken.

MVH. Kenneth


xkfc

Magasinindhold beregnes forkert

Indlæg af xkfc » 31 okt 2013 13:18

FOR HELVEDE!! sidst jeg var i fyrrummet var med et par gutter og en kasse Slots, nu dæmrer det.. jeg ændrede sneglydelsen på slump da forbrændingen var for mager, nu 1md senere, var det da godt lige at lette på låget, så gik der da lige et par timer. icon_frown.gif

Jeg burde have fyldt 140kg på, men den åd 170kg +17%

Beregnet skulle ydelsen på sneglen så sættes op fra 1400 til 1638. 6min testen sagde 1560. men min mavefornemmelse siger mig at jeg skal være omkring 1500, så der er den efterladt og luften justeret rigtigt ind. :great:

Jeg må hellere kigge til den de næste par dage.

MVH. Kenneth

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Magasinindhold beregnes forkert

Indlæg af peterfarsinsen » 08 nov 2013 20:03

Jeg ved ikke lige, hvad der er sket, men jeg har ikke fået mails om alle jeres svar. Tak for dem.

Du har ret @xfce, det ér en smart metode, du anvender. Jeg har sat sneglydelsen lidt ned, og indjusterer luften derefter, så må vi se ;)
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk


Besvar