Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pilleforbrug

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Pilleforbrug

Indlæg af jensolav » 21 sep 2013 23:22

Indtil for et år siden havde jeg et stoker anlæg, der var ikke de store muligheder for pausefyring og slet ikke urstyring, vi brugte ca 8 tons på de 8 medr som fyret kørte om året i de 4 mdr kørte vi med elvarmet vand i vores varmtvandsbeholder
Sidste år d. 4 september startede vi så med vores Woody 16kw på blackstar kedel, vi kørte fra starten uden urstyring og forbruget var alligevel så lavt som 8 kg og det gik så op til 18 kg i den kolde periode. I maj startede jeg så med urstyring og fra 17 maj og til nu har vi brugt 38 poser a 16 kg = 544 kg eller pr døgn 608 : 127 = 4,78 kg i døgnet og hvis man nhusker det så var maj og juni faktisk kolde. Jeg ved ikke men jeg er godt tilfreds i sæsonen er der brugt ca 5400 kg og med urstyring i denne sæson fra start så skal forbruget ned på ca 4800 kg og vores hus er et landhus medium isoleret men det er for mig blevet en sport at spare på varmen men fruen har advaret, når hun skriger så skal der skrues op :P
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Pilleforbrug

Indlæg af HR LUCCA » 21 sep 2013 23:47

Du skal bare sige til fruen at hun få halvdelen af de penge i spare i varme til nyt tøj icon_cheesygrin.gif så skriger hun ikke mere :)

Besvar