Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tre ideer til forbedring af driften / vedligholdelser af pi

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Tre ideer til forbedring af driften / vedligholdelser af pi

Indlæg af lamborg » 07 jan 2013 08:25

FEDT med inovertive folk .......... skidgodt
Min scamolplade knækkede desværre efter 3 mdr men på det tidspunkt blev det diskuteret om den havde et formål og konkutionen blev at det have den ikke . Men det har den . Der er et varme tab for den bliver varm så den brænder maling af låget og eftersom der ikke er nogen vandflade i "tophullet" så giver det ingen effekt. Skal have fat i en ny og så vil jeg også lave et sådan kikhul :-) Men vil det ikke blive sort ?
Molersten i bunden forstår jeg ikke helt. Varmetab tja jo måske men nok ikke målbart og burde hele kedlen så ikke stå på molersten for at det har en effekt ? Den varme som er i askeskuffen er vel pga varm aske og ikke en desideret opvarmning ?
En støvsuger i TS....... øh hvordan regulere du så dit træk og virker den så ikke bare som en røgsuger som vil sprede partiklerne ud i indeklimaet ???
Men på trods af mine måske lidt negative tanker så forsæt med nytænkning john det er det som skaber geniale løsninger :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Tre ideer til forbedring af driften / vedligholdelser af pi

Indlæg af TaagMan » 07 jan 2013 08:31

lamborg skrev:Skal have fat i en ny og så vil jeg også lave et sådan kikhul :-) Men vil det ikke blive sort ?

En støvsuger i TS....... øh hvordan regulere du så dit træk og virker den så ikke bare som en røgsuger som vil sprede partiklerne ud i indeklimaet ???
Mon ikke det er derfor han har det på en klods så han kan sætte den ned over hullet når han skal bruge den ;)

Og støvsuger i TS er da kun når han renser fyret... han fjerner den selvf når han er færdig ;)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Tre ideer til forbedring af driften / vedligholdelser af pi

Indlæg af peterfarsinsen » 07 jan 2013 08:45

lamborg skrev:Molersten i bunden forstår jeg ikke helt. Varmetab tja jo måske men nok ikke målbart og burde hele kedlen så ikke stå på molersten for at det har en effekt ? Den varme som er i askeskuffen er vel pga varm aske og ikke en desideret opvarmning ?
Det er måske marginalerne, men er det ikke også dem vi går efter med PID-regulering osv.?! :shock:

Prøv at hive askeskuffen ud en dag fyret har kørt på fuld skrald i nogle timer. Askeskuffen i mit fyr er så varm (edit: grundet den varme aske), at jeg ikke kan holde ved den. Det må immervæk bidrage med lidt til opvarmningen i kedlen, og ikke kun være tabt varme.
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Tre ideer til forbedring af driften / vedligholdelser af pi

Indlæg af lamborg » 07 jan 2013 08:57

Ahhh
Selvfølgelig Martin. Det med TS havde han da også skrevet var bare ikke lige røget ind på fatte evnen. Ja det er jo smart. Jeg har dog så meget træk i skorstenen at partikler fint ryger ud ved rensning . Men der hvor der ikke er så meget træk er det jo genialt.
Jo jo til når han skal bruge den men er der for lidt luft så soder den lynhurtig til. Lurede bare på om han havde et kneb som gammel brændeovnsmontør..
Jo Peter men der er ingen vandflader i bunden af kedlen så varmen skal stige op i bagerste røgkammer for at have nogen effekt og jeg tror altså vi snakke nogle få 1/1000 effekt .
Desuden synes jeg overskriften er helt i skuret . Dette handler ikke om PID . PID er reguleringsteknink og intet med varmetab og regulering af flamme at gøre
Ps . jeg har droppet PI som fyrrums PC.. gik for tit i CPU overload desværre..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Tre ideer til forbedring af driften / vedligholdelser af pi

Indlæg af peterfarsinsen » 07 jan 2013 09:04

lamborg skrev:Ps . jeg har droppet PI som fyrrums PC.. gik for tit i CPU overload desværre..
Har du set, at der er kommet en ny PI med dobbelt så meget RAM? Jeg tror det virker, men har ikke prøvet.

Jeg beholdt PI'en, men skrev selv noget software og droppede Stokerkontrol icon_cheesygrin.gif
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk


Besvar