Slå græs nu

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
pendec

Slå græs nu

Indlæg af pendec »

Er det bare mig, eller har noget rykket sig i år?

Synes ikke normalt så mange folk slår græs, inkl mig, så tidligt i April ? Måske husker jeg bare dårligt, det er jo ikke det man skriver ned.

Hvad har i andre gjort? eller husker?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Slå græs nu

Indlæg af Lintz »

accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Slå græs nu

Indlæg af pendec »

Det var en fin link, og jeg kan intet huske om 2014 men kan se jeg nævner på frost om natten, nu snakker de frost om natten for hele Danmark, tager jeg den lokalt for 14 dage, så er det 4-8 grader om natten hernede sydpå :)

Så det må være folk på Danmarks nordpol som får frost.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Slå græs nu

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 05 apr 2019 12:40 Det var en fin link, og jeg kan intet huske om 2014 men kan se jeg nævner på frost om natten, nu snakker de frost om natten for hele Danmark, tager jeg den lokalt for 14 dage, så er det 4-8 grader om natten hernede sydpå :)

Så det må være folk på Danmarks nordpol som får frost.
Jeg var faktisk ved at lede lidt mere fordi jeg svagt husker at folk har smidt tråde op flere gange om at "Nu var det første gang i år" men kunne ikke lige finde flere tråde.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Slå græs nu

Indlæg af pendec »

Jeg synes nu allerede 4 april var tidligt men det er det måske stadig hernede. Jeg har da set er par være ude 3-4 dage før men så kan jeg dårligt gå længere tilbage.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Slå græs nu

Indlæg af MichaelK »

Jeg slår græs i morgen, for første gang i år. Ved ikke om det er specielt tidligt, men
vinteren har været meget mild, så det er nok lidt tidligere end vanligt?

Beholdningen af træpiller er i hvert fald noget større end normalt icon_cheesygrin.gif :great:

Vejrmæssigt ser det ud til at den kommende uge kan byde på en smule nattefrost.
Så går græsset vel lidt i stå igen 8)

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Slå græs nu

Indlæg af Lintz »

MichaelK skrev: 05 apr 2019 14:29 Jeg slår græs i morgen, for første gang i år. Ved ikke om det er specielt tidligt, men
vinteren har været meget mild, så det er nok lidt tidligere end vanligt?

Beholdningen af træpiller er i hvert fald noget større end normalt icon_cheesygrin.gif :great:

Vejrmæssigt ser det ud til at den kommende uge kan byde på en smule nattefrost.
Så går græsset vel lidt i stå igen 8)
- Men se den tråd jeg henviser til - Det er din og der slog du d. 23 Marts - Så du er sent ude :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Slå græs nu

Indlæg af MichaelK »

Ja, jeg kunne nok have slået græs for 14 dage siden? icon_cheesygrin.gif -Men jeg gad ikke 8)

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Slå græs nu

Indlæg af MichaelK »

Ak ja, det blev ikke lørdag jeg slog græsset. Det blev i dag icon_cheesygrin.gif -Altså efter visse udfordringer :cry: Efter
at have serviceret og vasket Stigaen var vi klar, troede jeg :( Godt nok er den snart 20 år gammel, og
ganske vist startede den også første gang jeg drejede nøglen, men flytte sig kunne den ikke!

Efter nærmere gennemgang viste det sig, at der ingen olie var på hydrostatgearkassen. Olien er simpelthen
løbet ud på gulvet i udhuset i løbet af vinteren. Jeg mistænker en pakdåse ved højre aksel, for at være årsag
til lækagen? I morgen vil jeg kigge under bagtøjet, for at se om min teori er rigtig?
Da jeg nu havde sat mig i hovedet, at plænen skulle slåes, blev der fluks hældt nyt olie på gearkasse, og nu
er der fuld fart over feltet igen :great:

Og jo forresten, så var en benzinslange også utæt, så den blev også skiftet.

SÅ er sæsonen lissom skudt i gang. :twisted:


PS. :
Nej Troldmand, her kan ikke engang en varmepumpe gøre det lettere icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :P

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Slå græs nu

Indlæg af Troldmand. »

MichaelK skrev: 07 apr 2019 19:59 Ak ja, det blev ikke lørdag jeg slog græsset. Det blev i dag icon_cheesygrin.gif -Altså efter visse udfordringer :cry: Efter
at have serviceret og vasket Stigaen var vi klar, troede jeg :( Godt nok er den snart 20 år gammel, og
ganske vist startede den også første gang jeg drejede nøglen, men flytte sig kunne den ikke!

Efter nærmere gennemgang viste det sig, at der ingen olie var på hydrostatgearkassen. Olien er simpelthen
løbet ud på gulvet i udhuset i løbet af vinteren. Jeg mistænker en pakdåse ved højre aksel, for at være årsag
til lækagen? I morgen vil jeg kigge under bagtøjet, for at se om min teori er rigtig?
Da jeg nu havde sat mig i hovedet, at plænen skulle slåes, blev der fluks hældt nyt olie på gearkasse, og nu
er der fuld fart over feltet igen :great:

Og jo forresten, så var en benzinslange også utæt, så den blev også skiftet.

SÅ er sæsonen lissom skudt i gang. :twisted:



PS. :
Nej Troldmand, her kan ikke engang en varmepumpe gøre det lettere icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :P
Jeg lægger mig fladt og erkender. En varmepumper er noget besværligt møg at have med at gøre.
Punkt. 1. Man skal tænde for den om efteråret.
Punkt. 2. Man skal slukke for den om foråret. Med mindre den er sat op til at skulle køre hele sæsonen. Og man derved undgår besværet med at slukke for den.
Mellem tænd og sluk, er der ingen vrøvl fra konen - jeg fryser, er ilden gået ud, som da vi havde pilleuhyret ;-)
Og nej her kører vi ikke stiga. Vi køre massey ferguson 30-15. Fire hjuls styret. Kan klippe om et kosteskaft. Vi nordjyder har bare det rigtige grej.
Og tilmed har vi varme i hytten for en femmer i døgnet. icon_cheesygrin.gif

http://www.jarlef.no/Personal/Images/Tr ... 30-15d.jpg b

Besvar