Ny buskrydder

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
kivi
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 37 gange

Re: Ny buskrydder

Indlæg af kivi »

xkfc skrev:Jeg har en Honda, det er en rigtig god hobby maskine. Den blev valgt ud fra at jeg ville have en kvalitets maskine så man ikke fik ondt i armen af at rive i snoren.. en gang med choker.. en gang uden og tøftøftøf. (og snoren går så let at man tvivler på den har ved motoren :great: ).
Jep, det var netop derfor jeg valgte at forære fruen en Honda icon_cheesygrin.gif

Jeg synes nu ikke den semiprofessionelle 2-takts Jonsered vi havde før var meget stærkere.
Mvh. Ole

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Ny buskrydder

Indlæg af triumph »

triumph skrev:Jeg har en 2 taks johnsreed. den koster det samme som de billige 4 takt, men yder son de dyre 4 takt. Jeg har haft den i 4 år. den er bare super
det er sådan en her jeg har: http://www.koldingsbedsteservice.dk/bus ... 8ql969c6p6
EKP
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Blevet takket: 1 gang

Re: Ny buskrydder

Indlæg af EKP »

Det bliver nok alligevel denne model fra Stihl det ender ud med:
http://www.skovvaerktoej.dk/maskiner/tr ... gamle.html

Min fars gamle Husqvarna brød sammen i motoren så den kan jeg bytte med. Jeg vurderer man får ret meget maskine for de 3.700 kr. Ville godt have haft modellen der er tanden større så der var vibrationsdæmpning ned til håndtaget. Men omvendt får man også en større vægt og det er ikke noget jeg vil betale flere tusinde kroner ekstra for.
xkfc

Re: Ny buskrydder

Indlæg af xkfc »

Det er helt sikkert også en god maskine, ganske kraftig icon_cheesygrin.gif Min ene hk er rigelig til mig, typisk har jeg kun ½ gas, så de 2 hk skal nok sparke røv :great: Og når man har noget affald at bytte med, er prisen jo yderst fornuftig.. Det kan gå at indkøbe en helt ny Bilka model og give dem i bytte icon_cheesygrin.gif

Undrer mig dog lidt over at maskinen ikke er på Stihl's hjemmeside?

Besvar