Erfaringer med robot plæneklipper søges

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Besvar
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Erfaringer med robot plæneklipper søges

Indlæg af hensan »

Er der nogle der har erfaringer med robot plæneklippere eller har set uvildige test af flere forskellige mærker ?

Jeg har en plæne på ca 600 m2 og er lidt lun på sådan en robot klipper, dog syntes jeg at nogle modeller er rigtigt dyre.

Der er dog også modeller der er til at komme i nærheden af fx Biltema til 5000 kr http://www.biltema.dk/da/Fritid/Haven/M ... -24-17380/

Er der nogle der har erfaringer med forskellige mærker ?

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Erfaringer med robot plæneklipper søges

Indlæg af BWJ »

Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Erfaringer med robot plæneklipper søges

Indlæg af hensan »

Det kan der ikke passe at der ikke er nogle der har sådanne erfaringer eller kender til nogle uafhængige test (der er nyere end 2010) ??
dannidines

Erfaringer med robot plæneklipper søges

Indlæg af dannidines »

Hej Hensan,

Jeg har kigget meget længe på de dersens robot plæneklippere, da man som sagt ikke må gå ned på grej og derfor evt må eje sån en:-)

Men...

Der er meget stor forskel på hvilken type batteri der sidder i (holdbarhed osv) og "intelligensen" er også forskellig - dette er dog blevet bedre på de billige, da de nu også vender tilbage til ladeststionen selvstændigt og ikke bare dør midt på græsset. Mange af de billige skal dog stadig ha kobbertråden over jorden på små spyd (upraktisk) hvor de dyrer er gravet ned og nogen evt uden styret af GPS.

Der var, for et par år siden (2010-2011) en billig en i Bilka, men som kom på EU'S blackliste og skulle trækkes tilbage (I alle lande) da sikkerheden ikke car til stede ( noget med klippe fingre /manglende sensor..) så man skal se sig for og passe på "man ikke får hvad man betaler for..."

Men nu svarer jeg ikke på din henvendelse, da den gik på erfaring og der er min tilgang kun teoretisk, desværre:-/ men jeg kan give dig resultatet af mine undersøgelser og overvejelser:

Teknologien er for ung og bøvlet, ikke rigtig gennemført endnu og det som lugter lidt af de rigtige er PIV dyrt.. Næ nej, jeg henter og i stedet kaster jeg samme penge efter en elektrisk Bosch plæneklipper samt div. Andre Bosch haveredskaber på samme batteri og kan så fikse hele haven uden at generer naboerne:-)

God dag
Brugeravatar
intaut
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21 maj 2013 11:26
Mit fyr: Variowin 12 Premium-P
Areal: 145
Brændsel: 6 mm German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 2610
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Hvidovre

Erfaringer med robot plæneklipper søges

Indlæg af intaut »

Vi har nu i 1,5 år haft en Ambrogia L200 basic til at slå græsset.

Vi har en græsplæne på ca. 800 m2, men blev kraftigt advaret imod at købe en mindre model. Det er bedre at købe et nummer større, og så lade den kører lidt mindre.

Denne kan kraftigt anbefales, ud fra følgende punkter:
- Den har kode på så den kan ikke bruges uden koden.
- Den kan programmeres til at kører på de tidspunkter, som du ønsker (det er rigtig dejligt at se Robot (som vi kalder vores plæneklipper) komme ud og klippe græsset, mens vi drikker morgen kaffe).
- Vores græsplæne har fået gødning, kalk og jern (så den gror rigtigt kraftigt), men Robot har ingen problemer med at følge med.
- Mht batteri har denne et Lithiumion-batteri, som ikke har givet anledning til noget bølv (endnu !).
- L 200 skal have en ledning rundt ved kanten. jeg vil kraftigt anbefale at du anskaffer en model, som kræver en ledning, da de andre vil fjerne blomster mv.

Håber det gav lidt input.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Erfaringer med robot plæneklipper søges

Indlæg af triumph »

Jeg har lige været i biltema, der reklamerede de med at plæneklipperen var testet i Aftonbladet (SE) til 4 ud af 5 stjerner
http://www.aftonbladet.se/pryl/article1 ... easer=true

Besvar