Pinderup Træpiller

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
madsj
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 sep 2022 12:57
Mit fyr: Easypell
Blevet takket: 4 gange

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af madsj »

https://ligeher.nu/broenderslev/nyheder ... ig/3437714

Der kom den opfølgende artikel... :)

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af Dunas »

Var inde på deres hjemmeside i går. Hvis man tjekker cvr nummer af, er den god nok.
Alligevel er jeg skeptisk, synes det lyder vildt, at de har ambitioner om og producere 20 tons træpiller pr./time.
Jørgen Strandgaard, der er næstformand i Biobrændselsforeningen anslår, at det vil koste mellem 70 til 100 millioner kroner at etablere en træpillefabrik.
Anders Pinderup ønsker ikke at oplyse, hvor meget han har investeret i den nye fabrik, da “det er sagen irrelevant”.
- Det koster på den anden side af to millioner kroner at etablere en træpillefabrik, siger Anders Pinderup.
De kilder, Nordjyske har talt med, vurderer prisen på en træpillefabrik til at være op mod 100 millioner kroner, og at det vil tage et år at etablere fabrikken. Det giver indehaveren ikke meget for.
Jeg er skeptisk, synes bare ikke det hænge sammen, med en investering på anden side af to millioner kroner at etablere en træpillefabrik.
Hvor vil de få fat i træspåner og savsmuld til 20 tons produktionen af træpiller pr./time, når andre producenter i EU har svært ved og drive det op ??
Hvis de producere træpiller i 37 timer svare det til 740 tons og ca. 2800 - 3000 tons pr. mdr. = hvilket svare til ca. 3100 palle træpiller af 960 kg pr. mdr. og omkring 35.000 palle træpiller af 960 kg pr. år :shock:
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af lamborg »

Om det er fantasi skal jeg ikke kunne sige men selvfølgelig prøver alle andre pillepusher at tale det ned der skulle jo nødigt komme nogen og pille ved deres guldæg . 100 mill for en træpillefabrik næ nej den køber jeg sgu ikke , det er sgu bare for at fortælle hvorfor de kan tillade sig at være grådige . Hele branchen kan ikke skaffe savsmuld ?? Hvem er det lige der fortælle det nåh ja branchen . Der er ingen træpiller at få . Det er jo løgn og et stur stur nummer for at få os til at tro det . Mange af de danske træpiller er typisk produceret i lande hvor vi ikke ved hvad der er løgn eller sandhed.
Men lad os nu se det kan jo være det passer :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af Dunas »

lamborg skrev: 15 sep 2022 16:01 Om det er fantasi skal jeg ikke kunne sige men selvfølgelig prøver alle andre pillepusher at tale det ned der skulle jo nødigt komme nogen og pille ved deres guldæg . 100 mill for en træpillefabrik næ nej den køber jeg sgu ikke , det er sgu bare for at fortælle hvorfor de kan tillade sig at være grådige . Hele branchen kan ikke skaffe savsmuld ?? Hvem er det lige der fortælle det nåh ja branchen . Der er ingen træpiller at få . Det er jo løgn og et stur stur nummer for at få os til at tro det . Mange af de danske træpiller er typisk produceret i lande hvor vi ikke ved hvad der er løgn eller sandhed.
Men lad os nu se det kan jo være det passer :-)
Jeg håber det er rigtig med Pinderup Træpiller, inkl. 20 tons pr./time, da det vil presse markedet. Og blive en fordel for os træpillebruger.
Men jeg er stadigvæk skeptisk, og vil være det, indtil jeg ser positiv omtale af flere levering fra dem. Hvor kunder giver tommelfinger opad.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af Dunas »

Tænker, hvis Pinderup Træpiller kan føre projektet ud i livet. Må det betyde en karteldannelse i Biobrændselsforeningen.
Men har svært ved og forstå hvis det er sandt, da de tyske forhandler ikke er medlem af foreningen (dem lige over grænsen). https://www.biobraendselsforeningen.dk/medlemsliste/
Så skal det jo være en stor karteldannelse i EU, da priserne næsten er ens, tårn høj pt. Tvivler det er sandt. Men Ja, når prisen
går op, tjener de ekstra. Hvem der tjener mest ved jeg ikke, producenten eller forhandler. Måske begge.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af Hjemme teori »

Jeg tror i hvert fald naboerne bliver trætte når der skal komme mindst 4 store lastbiler hver dag og hente piller og sikkert det 2-3 dobbelte og aflevere savsmuld. og de skal vist komme i et meget jævnt flow, for det ser ikke ud som om der er meget lagerplads, til hverken piller eller savsmuld.

Men kunne da være fedt, hvis den er god nok. Men i et marked hvor man sælger til halv pris, synes det altså underligt at lave hjemmesiden til salg før man har lejekontrakt og maskiner på plads til overhoved at lave pillerne. måske samtidigt, men timingen er altså påfaldene underlig.
Mvh. Sophus
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af vilhapiller »

Ja ikke meget man kan finde om deres fortid, men det man finder lyder ikke så godt. Men håber virkeligt at det er et reelt firma og at de ved hvad de gør, og at det lykkedes at få en spiller ind på banen der kan lave noget rav i den.

Jeg tror stadigvæk ikke på pille branchen og alle deres historier. Lokalt har vi en pille handler, hjemmesiden siger alt udsolgt, alligevel kom der i sidste uge en reklame på FB. Billige træpiller kun lørdag 6500. kr. først til mølle. Enten har dem der stod og manglede piller fået fat i dem, eller også kan eller vil folk ikke handle til den pris,
udfaldet blev at der næsten ikke kom noget ud af hallen, og ejeren står nu med en fuld lagerhal og må sande at der ikke er plads til næste læs, der efter rygter skulle ankomme om kort tid. Man kan håbe at han brænder inde med hans piller.

Er helt sikker på at branchen sider og venter på at folk fryser nok til at de kommer krybende og spørger om lov til at købe nogen guld piller til priser der ikke er set endnu ☹️
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af lamborg »

Eller også giver deres skrækkampange bagslag så mange allerede har sikret sig andet opvarming eller har købt hjem til hele året så de kommer til at dumpe priserne .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af vilhapiller »

De fleste svindlere plejer at holde lav profil, de har gerne en stråmand der er direktør. Det gir i min verden ikke mening at stille op til interview med navn og det hele, med mindre at det var stråmanden der var i avisen. Håber det bedste og frygter det værste.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Pinderup Træpiller

Indlæg af lamborg »

Jeg sidder lige og læser i kolding sektionen af jyske vestkysten om Hjartelin træpiller på Kolding havn . 4,5 mill i overskud sidste år . I år 15,2 mill !!!! og det er sandelig ikke grådighed men en nødvendighed siger ejeren mens der vises et billede af ham i en kæmpe stak træpiller . jeg håber sgu han bliver kvalt i dem . RØVHUL
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar