Pille priser amok, men hvorfor.

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af triumph »


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af Dunas »

Hvad sker der lige med EU. EU-lovgivere støtter gas som bæredygtigt :shock:
https://apnews.com/article/climate-russ ... X1pUEKqw2Q
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af triumph »

Dunas skrev: 06 jul 2022 17:46 Hvad sker der lige med EU. EU-lovgivere støtter gas som bæredygtigt :shock:
https://apnews.com/article/climate-russ ... X1pUEKqw2Q
Nok fordi butikken styres af Prøjserne, og de har lige skiftet fra Akraft og kul. Til gas
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af triumph »

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af Dunas »

Ser ud til, at krigen kan trække ud, og blive lang. Ikke godt for os i EU.

calle

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af calle »

Dunas skrev: 07 jul 2022 18:37 Ser ud til, at krigen kan trække ud, og blive lang. Ikke godt for os i EU.
Den krig har stået på i årevis. Danmark har været igennem noget nær det samme i Sønderjylland, indtil man blev enige om en folkeafstemning. Der bor stadig masser af tyskere dernede. På et tidspunkt var de tæt på at få flertal i Aabenraa til kommunalvalget. Vi (EU) er blevet hvirvlet ind i en magtkamp, der burde være afgjort af befolkningen i stemmeboksen. Det valg skulle have været udskrevet for 100 år siden. OG netop manglen på demokrati kan gå hen og blive deres skæbne i dobbelt forstand. De kommer ALDRIG ind i EU, hvis ikke de tilslutter sig demokratiet. Så ja - den krig kan have lange udsigter.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af triumph »

Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af Fiffer »

Uanset om vi står “alene” i vesten, så berettiger Putins angrebskrig ikke Rusland til noget, de skal bare isoleres, og vi skal isolere os fra dem, for stole på Rusland kan man ikke, det viser historien, så skal det koste lidt på bundlinjen her i vesten, og i Dk, så må det være sådan. Og alle dem der priser Rusland, de kan bare flytte dertil, siden de mener deres system er bedre. Men det vil de sjovt nok ikke. Rusland er en kræftsvulst, og dem skærer man bort og glemmer, også selvom det gør ondt på en selv, men i længden er det vejen frem. Folk er da helt naive omkring Rusland, og frihed koster, og nu betaler vi prisen for vi valgte at stole på Rusland.der er ingen der har slået flere ihjel af deres egen befolkning end russerne, Lenin, Stalin, og nu Putin.vi skal bare ta Rusland ud af ligningen i fremtiden, så ser vi hvem det får mest fremgang, og jeg kender svaret allerede.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af triumph »

Fiffer skrev: 10 jul 2022 19:13 Uanset om vi står “alene” i vesten, så berettiger Putins angrebskrig ikke Rusland til noget, de skal bare isoleres, og vi skal isolere os fra dem, for stole på Rusland kan man ikke, det viser historien, så skal det koste lidt på bundlinjen her i vesten, og i Dk, så må det være sådan. Og alle dem der priser Rusland, de kan bare flytte dertil, siden de mener deres system er bedre. Men det vil de sjovt nok ikke. Rusland er en kræftsvulst, og dem skærer man bort og glemmer, også selvom det gør ondt på en selv, men i længden er det vejen frem. Folk er da helt naive omkring Rusland, og frihed koster, og nu betaler vi prisen for vi valgte at stole på Rusland.der er ingen der har slået flere ihjel af deres egen befolkning end russerne, Lenin, Stalin, og nu Putin.vi skal bare ta Rusland ud af ligningen i fremtiden, så ser vi hvem det får mest fremgang, og jeg kender svaret allerede.
Men der er jo netop ikke nogen der isolere Rusland.
Ruslands eneste eksportartikler (af betydning) er energi og fødevare
EU køber mindst den samme mængde energi som de hele tiden har gjort, bare til 3 dobbelt pris. Og der er 50 millioner afrikanere der er godt på vej mod hungersnød fordi de ikke kan få fødevare fra Ukranine/Rusland
Så PT kan vi ikke undvære hverken energi eller fødevare fra Rusland.
Så hvorfor lade som om vesten boykotter Rusland. De eneste det går ud over er Vesten. Rusland profitere.

Nato kunne stoppe den krig inden for en uge, men der mangler nosser, og vilje fra vestens side

https://www.weekendavisen.dk/2022-27/sa ... -godt-tabe
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 322 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af Bri_Jac »

triumph skrev: 10 jul 2022 20:29 EU køber mindst den samme mængde energi som de hele tiden har gjort, bare til 3 dobbelt pris.
Så hvorfor lade som om vesten boykotter Rusland. De eneste det går ud over er Vesten. Rusland profitere.
Jamen den grønne omstilling er i fuld gang :-) Der er aldrig blevet solgt så mange elbiler som nu, alle skifter til varmepumper og installerer solceller.
Det er kun glædeligt, så vi derved kan udnytte solens stråler og varme. det vil på sigt give mindre forbrug af Olie/kul og gas - uanfægtet hvem som vil sælge. Så ja Russerne vil mærke dette fra nu og de næste mange år frem

Besvar