Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Billigste piller her og nu!?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Krydolph » 16 feb 2012 09:02

Jeg har hørt historier om nedrevne huse der bliver lavet til træpiller (stolper, gulve, vinduesrammer, alt det i træ der ellers ville ryge på lossepladsen), og her ku man da godt forestille sig forskellige urenheder kom med i mixet!

For at dreje det lidt tilbage til emnet så ved jeg godt jeg skrev billigste træpiller, og så var der jo strax nogen der havde et glødende behov for at belære om at pris ikke er alt! Men det har heller ik været min mening at pris skulle være eneste faktor! så havde jeg nok alligevel fundet dem til under 1300 ved lavepriser.dk, dem er jeg bare bange for er for ringe! Men der er jo ikke noget ved at betale 2k pr palle german pellets ved XL byg, når man kan få dem for 1800 (incl fragt) fra tyskland!

Så er der selvf. altid dem der kommer og råber op om at 200pr palle ikke er så meget at spare, det synes jeg nu, det er trodsalt 10%. Og idioten der kom med den udtalelse har med garanti en strømspareskinne så han kan spare for nogle småøres standbystrøm!

Der kan jo også tydeligvis komme diskutioner om hvad en kvalitets pille er, men et DIN mærke eller en god test rapport fra DTu eller lign burde være gode indikationer, selvom man ikke lige kender pillen! JEg havde i mit første oplæg valgt en IKEA pille, for ligesom at starte et sted, en sikkert udemærket pille, med DIN mærke, og til en synes jeg selv fair pris! Det jeg spurgte efter var om nogen ku finde den samme eller en tilsvarende billigere! Ikke om pris er eneste faktor, eller hvorfor den ikke er det og ikke om historier om at forhandleren næsten også er vigtigere end pillerne man putter i (Men faktisk spørger jeg efter de steder i plejer at købe)

Men som jeg har skrevet før så har jeg bestilt ved pillemadsen, og så må vi se om jeg når at få dem inden jeg løber tør!


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Bigfoot » 16 feb 2012 09:05

jeg har ellers både de helt billige fra lavepriser, og så også stampemøllen liggende... så kunne du da opleve forskellen på dem. Du kan bare kigge forbi, du bor jo under en halv times kørsel herfra.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Flemming DJ » 16 feb 2012 09:07

Marky> Aner man et sammenfald mellem dit nick og dette fra eniro.dk: Nordjysk Træpille Import v/ Mark Hvidberg Kristensen? Eller er det et komplet tilfælde?

Hvis du er forhandler, så skal du skrive det rent ud i din signatur. Sådan er reglerne. :wink:
Så virker det også som "renere mel i posen", når du roser Deromepillerne. De er også udmærkede og prisen er fair.

Velkommen til. :great:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Krydolph » 16 feb 2012 09:11

Du siger vel de billigste er ringere?
Det har jeg jo allerede medgivet at jeg tror de er!
" Men det har heller ik været min mening at pris skulle være eneste faktor! så havde jeg nok alligevel fundet dem til under 1300 ved lavepriser.dk,"
Det betyder at hvis pris var min eneste faktor var det dem jeg havde haft i mit første indlæg, og ikke de dyere men stadig billige IKEA piller der havde fået et kvalitets stempel af en art!!

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Bigfoot » 16 feb 2012 09:17

Krydolph » 16 Feb 2012, 09:11 skrev:Du siger vel de billigste er ringere?
Det har jeg jo allerede medgivet at jeg tror de er!
" Men det har heller ik været min mening at pris skulle være eneste faktor! så havde jeg nok alligevel fundet dem til under 1300 ved lavepriser.dk,"
Det betyder at hvis pris var min eneste faktor var det dem jeg havde haft i mit første indlæg, og ikke de dyere men stadig billige IKEA piller der havde fået et kvalitets stempel af en art!!
forskellen er faktisk skræmmende.... jeg købte jo de billige, som strøelse til hestene. Så man er da kun godt og grundig dum, hvis man ikke lige skulle prøve at brænde dem efter.
Jeg tror de brænder ligegodt, selvom de har lagt 8 måneder som strøelse i løsdriften.... icon_frown.gif Det er det rene affaldstræ, masser af bark, og de er vildt bløde.
Men vildt gode som strøelse. :great:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Marky
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 feb 2012 22:07

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Marky » 16 feb 2012 14:11

Det passe jo ikke sand koster intet samt lim er også et billig produkt og se hvis ikke pillerne er testet på at annelyse intitut så er de intet værd hvorfor tror du at Svenske piller bliver testet hele tiden ?? Netop fordi man vil være sikker på det produkt man sælger nu også svare til det man siger det er. Og se hvis man er bare lidt kyndig i træpiller så læser man hvad der står på sækken eller hvad data fabrikanten opgiver og se rigtig mange træpiller ligger nede på 4,2 til 4,5 kjcl og det er alt for lidt de skal op på 4,8 til 4,9 før de har en god brændværdig samt man skal kigge på aske indholdet og vandindholdet. Kender fler som har fået polske piller som laver store slagger inde i fyret hvilke beviser hvor dårlig en kvalitet det er. Har selv prøvet DLGs piller med det resultat at der bliver brugt 5 tons mere end svenske piller så jeg kan godt se forskellen. Men igen det er op til folk selv hvis de vil smide deres surt optjente sparepenge ud af vinduet til piller som ikke giver den varme som de burde gøre.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Bigfoot » 16 feb 2012 15:35

Marky » 16 Feb 2012, 14:11 skrev:Det passe jo ikke sand koster intet samt lim er også et billig produkt og se hvis ikke pillerne er testet på at annelyse intitut så er de intet værd hvorfor tror du at Svenske piller bliver testet hele tiden ?? Netop fordi man vil være sikker på det produkt man sælger nu også svare til det man siger det er. Og se hvis man er bare lidt kyndig i træpiller så læser man hvad der står på sækken eller hvad data fabrikanten opgiver og se rigtig mange træpiller ligger nede på 4,2 til 4,5 kjcl og det er alt for lidt de skal op på 4,8 til 4,9 før de har en god brændværdig samt man skal kigge på aske indholdet og vandindholdet. Kender fler som har fået polske piller som laver store slagger inde i fyret hvilke beviser hvor dårlig en kvalitet det er. Har selv prøvet DLGs piller med det resultat at der bliver brugt 5 tons mere end svenske piller så jeg kan godt se forskellen. Men igen det er op til folk selv hvis de vil smide deres surt optjente sparepenge ud af vinduet til piller som ikke giver den varme som de burde gøre.
hold da kæft nogle tossede data at komme med. At en anden type pille giver et merforbrug på 5 tons. Ja måske ved et samlet forbrug på 30 tons eller sådan. :roll:

blev du ikke stillet et spørgsmål førhen????? Gemmer der sig en forhandler bag brugeren her??
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Modtaget likes: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Æblebjerg » 16 feb 2012 15:41

Marky:
Jeg synes du vrøvler lidt.

Selvfølgelig kan der være stor forskel på kvalitet af træpiller. Hvis man køber piller til 1800-2000/t med pålidelig testraport og høj brændværdi er man rimelig sikker på en god kvalitet.

At skyde alle billige piller over én kam er dog noget værre vås. Man kan sagtens finde kvalitetspiller uden sand og andre fremmedlegemer til en billigere pris. Især hvis man har mulighed for at aftage større mængder. Jeg er i alle tilfælde rigtig godt tilfreds med mine. Ingen slagger og kun lidt aske. Der er lidt smuld, men ikke noget der giver problemer. Jeg vil ikke kalde den superpiller, men et rigtig godt forhold mellem pris og kvalitet.

Dem jeg havde tidligere hentede jeg også hjem direkte fra Baltikum, men fra en anden producent. De var kun middel kvalitet og gav en del slagger. De kostede endda lidt mere (1400/t ved 22t). Det er en stor fordel hvis man har mulighed for at prøve nogel sække inden man køber et større parti.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Skiveren » 16 feb 2012 15:43

Hmm. jeg tror heller ikke det... icon_frown.gif
Men ved I hvad.. I ren protest køber jeg mine første piller ved DLG nu.... :twisted:
Så må vi jo se om imorgen, hvor vi starter den lille ny op.. smiley140.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af klinten » 16 feb 2012 15:45

Jeg har lige kørt 16 sække DLG piller gennem Skotten. Jeg havde en ide om at det var kvalitets piller, men der var satme meget smuld i, så meget så sneglen flere gange har brokket sig.. Jeg skal ALDRIG købe DLG piller.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html


Besvar