Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad skal man vælge?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
tiger8766
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 106
Tilmeldt: 03 sep 2009 19:32
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 140 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7361
Geografisk sted: Smedebæk (Ejstrupholm)

Hvad skal man vælge?

Indlæg af tiger8766 » 01 dec 2011 17:03

Står og skal bestille 3 ton piller, og har kigget lidt rundt på nettet efter hvad man skulle vælge.

har kigget på Lava ved energi7.dk til 1815 pr. palle med fragt. og har fyret med lava før. men køre med GP lige nu.
men har også kigget ved Lavepriser.dk på deres type 2 pille til 1622,39 pr palle med fragt. samt ved globalbrænde på deres IKEA pille til 1766 kr. med fragt pr palle
og til sidst Fleggaard deres VIking pille til 1726 med fragt.

Hvad ville i vælge og nogen der har nogle erfaringer med de forskellige.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvad skal man vælge?

Indlæg af Lintz » 01 dec 2011 17:35

Helt ærligt , jeg tror ikke at man bliver så meget klogerer af at høre andres mening om en bestemt pille. En pille opfører sig vel ikke helt ens i de forskellige fyr, Hvordan den bliver fragtet derind har vel også betydning - skal den tages fra bunden af en silo og hæves en god meter i en snegl og derefter falde ned til en snegl og ind på herden (scotte) eller om den skal snegles direkte ind i fyret fra bund silo (jeg tænker på smuld)
Kig lidt på vuderingen af de forskellige piller og fravælge måske dem der ikke bliver vuderet højt, drag derefter dine egne erfaringer.
Kører selv med Barlinek eco-pellets og har aldrig prøvet andet i Scotte 16kw - er godt tilfreds så hvorfor skifte.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar