Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

German pellets?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

German pellets?

Indlæg af Lund » 28 maj 2011 11:48

Jeg kan se de får en rosende omtale af de fleste. Jeg tror jeg skal have bestilt 7 ton nu her en gang inden ret længe, men jeg synes at fragtpriserne svinger en del rundt omkring på de sider jeg har fundet.
Er der nogen der ved hvor man laver den billigste handel med levering i zone 3 (Lemvig) ?
Hvis indlæget er forkert placeret, så beklager jeg og håber en redaktør flytter det til den rette gruppe.

pft. og god weekend.


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: German pellets?

Indlæg af Albert » 28 maj 2011 21:34

Du kunne jo prøve Andreas A.Sørensen og Sønner i Klinkby,de har dagligt biler i Padborg,og kører ofte tomme retur.
Der kan måske blive et problem med aflæsningen,men det kunne jo løses ved at Vognmanden læsser dem af hos sig selv,og du henter dem der?

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: German pellets?

Indlæg af Lund » 29 maj 2011 09:53

Det kunne være en mulighed, fiskelugtende piller :o) Søren har en truck ved garagerne i Klinkby så han kan sagtens læsse dem af når bilen er hjemme. Blot lidt surt at skulle til at læsse 7 ton piller om på en lille trailer og køre dem hjem til min bopæl, det ville jeg godt give noget for at undgå

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Re: German pellets?

Indlæg af Birch-Nielsen » 29 maj 2011 15:10

Hej Lund

Michael Peetz - Trapeetz - tager (såfremt du bor i Zone3 - se hans hjemmeside...det er noget med Limfjordstunellen?) 236,25 kr/pallen v. 7 pll. for transport. Ved ikke om det er dyrt, men det var ham jeg brugte da jeg lige fik hamstret 10 paller GP hos Lavepriser.dk formedelst 1494,- pallen. Så med fragt til Zone2 - hvor jeg er så "heldig" at bo - kunne jeg holde en pallepris på lige under 1700,- for GP - ret godt, synes jeg selv. Og det FEDE er jo så at man kender prisen på sit brændstof de næste 2 - 2 1/2 år.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Mvh Folke

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: German pellets?

Indlæg af Lund » 29 maj 2011 19:25

Birch-Nielsen » 29 May 2011, 15:10 skrev:Hej Lund

Michael Peetz - Trapeetz - tager (såfremt du bor i Zone3 - se hans hjemmeside...det er noget med Limfjordstunellen?) 236,25 kr/pallen v. 7 pll. for transport. Ved ikke om det er dyrt, men det var ham jeg brugte da jeg lige fik hamstret 10 paller GP hos Lavepriser.dk formedelst 1494,- pallen. Så med fragt til Zone2 - hvor jeg er så "heldig" at bo - kunne jeg holde en pallepris på lige under 1700,- for GP - ret godt, synes jeg selv. Og det FEDE er jo så at man kender prisen på sit brændstof de næste 2 - 2 1/2 år.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Mvh Folke
Ja det kan jeg sagtens gå med til i fragt, men hvem arbejder han sammen med mht GP er det kun lavepriser som pt ingen GP har?


Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Re: German pellets?

Indlæg af Birch-Nielsen » 29 maj 2011 20:52

Næh...jeg tror ikke han specielt samarbejder med Lavepriser.dk - det kan jeg i al fald ikke finde noget om på hans hjemmeside. Jeg tror bestemt han er en uafhængig vognmand, selvom der står "Pillemanden" på hans egen trækker :lol: Tager du eks. PSK Transport, så lader det til at de kun kører for Energi7; det er sådan jeg læser det på deres hjemmeside. Men ring du trygt til Michael Peetz og spørg ham - han er en flink fyr der hurtigt kan be- eller afkræfte ovenstående

Mvh Folke

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: German pellets?

Indlæg af Lund » 29 maj 2011 20:57

Ok jeg må prøve at snuse lidt, tak for hjælpen

neist
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

Re: German pellets?

Indlæg af neist » 18 jun 2011 17:11

Jeg har fået 10 sække GP som jeg prøver lige nu, de giver store slagger på herden på 10Kw Scotte.
Til sammenligning har jeg kørt 6 tons fyrretræs piller vist nok fra velux, de har kørt helt perfekt med en meget fin aske uden slagger

Har I prøvet GP på Scotten?

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Re: German pellets?

Indlæg af Birch-Nielsen » 18 jun 2011 21:44

Jepper - Ingen problemer her. Meget lidt aske og ingen slagger overhovedet. Købte mine GP hos Lavepriser.dk. Har forgæves ledt efter lot.nr på sækkene (som der er på eks. Barlinek) men det ser ikke ud til at de kan spores. Men som sagt...ingen problemer her.

Mvh Folke

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: German pellets?

Indlæg af TaagMan » 18 jun 2011 21:59

Hm, hvis de ikke kan spores, kan der være kopi produkter. Det er jo ikke fordi det er svært at skrive German Pellets på en pose...

Jeg har læst rundt omkring at folk synes det er de bedste piller de nogensinde har haft, og så er dem der har skrevet de slaggerede som en sindsyg... så tjah... jeg skal ikke have nogen :P
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Besvar