Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tasso kedel godkendelse.

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: NY MAND PÅ PILLER......

Indlæg af kaptajnen » 26 nov 2008 18:01

the rookie skrev:Hej der allesammen
Jeg er ved at slå mig på piller og andet godt i stedet for at håndfyre flere gange dagligt med futurex og træ icon_frown.gif
Jeg har undersøgt markedet lidt og snakket med diverse smede om hvad de kan anbefale - og av det lyder dyrt. Baxi til 70.000, Benekov også 70.000 osv.... Men så faldt jeg over jeres/vores forum og en mand ved navn KAPTAJNEN :shock: Nu ikke så nervøs, der! new15
- det viser sig at du/han har en kedel magen til den jeg har lige nu - nemlig en tasso us3 (min er fra 1981 and still going strong :great: ) og jeg kunne se at der findes et firma ved navn JA-stoker der kunne levere en stoker der kunne sættes på denne kedel - yes tænker jeg. MEN er det anbefalelses-værdigt???? Skal jeg hoppe ud i det? Ifølge JA-stokers hjemmeside skal jeg give lige knap 31000 for en stoker med 400 liters beholder og omrører så jeg kan fyre med flis og diverse.... Mener I at det er den rigtige beslutningn..... HJÆLP!!!!
Mvh The Rookie
Ohøj matros!

Nu skal man jo passe på, hvad man anbefaler. Meget har jo at gøre med, hvilke brændsler, man ønsker at brænde...

Jeg ønskede ikke at begrænse mig til kvalitets træpiller, men valgte en ÆGTE stoker med omrører således jeg var FULDSTÆNDIG uafhængig af brændselstype og pillekvalitet....

Indtil videre er jeg godt tilfreds med den gedigne udførsel stokeren er udført, men da det er min første stoker har jeg selvfølgelig en del erfaringer i sigte!

Pøj-pøj med valget af stoker...
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!


Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Tasso kedel godkendelse.

Indlæg af Ole S. » 26 nov 2008 18:45

Hej

For 31k kan du uden problemer få en komplet pillebrænder og kedel, men en høj virkningsgrad. Ja ved godt at du så er låst fast til træpiller.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Besvar