Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Angående spam

Her kan du stille spørgsmål til Teamet vedr. drift af sitet osv.
Giv os et tip om interessante emner!
Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Angående spam

Indlæg af Jens » 14 mar 2021 16:30

Var det ikke en mulighed, at når redaktørerne låser en ny tråd pga spam, at de så slettede den med det samme ? :great:
Det er måske en detalje, men det irriterer mig når der er mange af disse låste spam-tråde i “Aktive emner” :evil: :oops:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


pendec

Re: Angående spam

Indlæg af pendec » 14 mar 2021 16:38

Jeg tror nu mere, at det er Ulrik som ikke giver Moderator lov til at slette tråde, og ikke selv tilser site ofte nok, for Ulrik sletter skam spam selv :) Eller, Lintz har takket nej til at slette indlæg.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Angående spam

Indlæg af Lintz » 14 mar 2021 20:25

Denne har været oppe at vende før - Og holdningen er ikke ændret i Redaktør-teamet.

viewtopic.php?f=169&t=32138&p=349515&hilit=spam#p349515
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: Angående spam

Indlæg af Jens » 14 mar 2021 21:35

Ups, var det ikke længere siden :oops:
Nå, men jeg synes nu det er irriterende “støj”, som gerne må aflives af første redaktør, som kommer forbi.
Indrømmet, så tror jeg ikke på nogen afskrækkende effekt af at låse dem og lade dem være synlige. Der foretrækker jeg i stedet oprydning med hård hånd over for disse, som med sikkerhed er spam. Det giver et pænere udtryk af Forum, fremfor der er en stribe med spam-markering.
just my 2 cents
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Angående spam

Indlæg af Lintz » 14 mar 2021 21:49

Jens skrev:
14 mar 2021 21:35
Ups, var det ikke længere siden :oops:
Nå, men jeg synes nu det er irriterende “støj”, som gerne må aflives af første redaktør, som kommer forbi.
Indrømmet, så tror jeg ikke på nogen afskrækkende effekt af at låse dem og lade dem være synlige. Der foretrækker jeg i stedet oprydning med hård hånd over for disse, som med sikkerhed er spam. Det giver et pænere udtryk af Forum, fremfor der er en stribe med spam-markering.
just my 2 cents
Kigger jeg på "Aktive Emner" er der 34 indlæg - De 6 af dem omhandler Spammer. Så en "stribe med spam-markeringer" vil jeg ikke kalde det.

Skal jeg komme med en lille indrømmelse så kunne 2 af dem godt været fjernet da der er 3 fra samme bruger. Dette gik lidt i glemmebogen da jeg også har andet at foretage mig end at sidde og holde øje med forummet.

Nogle gange går det lidt stærkt og man lover sig selv at man får kigget på det senere - Det lykkes ikke altid. Det beklager jeg.

Jeg - Og resten af teamet gør hvad vi kan efter bedste evne - og tid.

Mvh.
Lintz/Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: Angående spam

Indlæg af Jens » 14 mar 2021 22:10

Nu findes der jo lange og korte striber :P
Klager såmænd heller ikke, ikke sådan rigtigt i hver fald :twisted: , - forslaget gik sådan set bare på at I trykkede “Slet” i stedet for “Lås” :great:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Angående spam

Indlæg af lamborg » 15 mar 2021 14:55

Jeg forstår ikke hvorfor vi i Danmark ikke udnytter den enestående mulighed vi har for at begrænse meget af den spam der bliver sendt rundt . Jeg ved godt hvorfor men kan stadig ikke forstå at der ikke er nogen it firmaer der ser muligheden i at udvikle et dansk spam filter.
Vi har som nogen af de eneste æ-ø og å i vores tastatur . Så i stedet for at man skal svare på at man ikke er en robot og derefter få en masse billeder op hvor man skal svare på noget som folk der skriver spam forlængst har fundet ud af at lavet et program der kan knække ,så skulle man svare på et spørgsmål hvor der i svaret for at man kan komme videre ligger æ-ø og å . Det vil ihverfald gøre det svære for mange lande at skrive spam knækkere til det. Men det gør man ikke fordi så kan man ikke få en admin til at sidde i et eller andet billig it land og styre systemerne .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Angående spam

Indlæg af pendec » 15 mar 2021 16:45

lamborg skrev:
15 mar 2021 14:55
Jeg forstår ikke hvorfor vi i Danmark ikke udnytter den enestående mulighed vi har for at begrænse meget af den spam der bliver sendt rundt . Jeg ved godt hvorfor men kan stadig ikke forstå at der ikke er nogen it firmaer der ser muligheden i at udvikle et dansk spam filter.
Vi har som nogen af de eneste æ-ø og å i vores tastatur . Så i stedet for at man skal svare på at man ikke er en robot og derefter få en masse billeder op hvor man skal svare på noget som folk der skriver spam forlængst har fundet ud af at lavet et program der kan knække ,så skulle man svare på et spørgsmål hvor der i svaret for at man kan komme videre ligger æ-ø og å . Det vil ihverfald gøre det svære for mange lande at skrive spam knækkere til det. Men det gør man ikke fordi så kan man ikke få en admin til at sidde i et eller andet billig it land og styre systemerne .
Det er desværre ikke løsningen.

Der sidder folk bag disse hacks, og de har en tekst og instruks til siden ved siden, som guide, og her kan de enkelt copy/paste karakter, selvom deres tastatur ikke har den sådan lige. Så desværre, de er altså lidt klogere der hvor it folkene sidder.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Angående spam

Indlæg af lamborg » 15 mar 2021 20:40

Nu taler vi ikke om hacks og blackhat men om spam der som regel plejer at at være målrettet til firmaers kontaktsider eller hjemmesider hvor man kan oprette emner på og det er noget random mail der sendes ud fra en mail adr og ikke som sådan målrettet til en bestemt kontakt eller et bestemt land så selvfølgelig kan det omgåes men det er mere bøvlet.
Jeg talte faktisk med supporten som hoster vores hjemmeside og det kunne godt se ideen men deres server folk sidder i USA og ville ikke bruge tid på at ændre noget i lille Danmark og sådan var det med mange af deres konkurenter.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Angående spam

Indlæg af pendec » 15 mar 2021 20:57

Programmet var på DR, enten kontant eller So Ein Ding, der sidder folk med pc'r og instruktioner til at spamme websider med, via login procedure og scripts til formålet, og andre til kommunikation via maillister når de vil hijacke konti.
Det er helt afhængig af dem som betaler, og hvad de finder af sider.

Men nok om det, en copy/paste er det meste simple de kan gøre, for at komme uden om national karakter begrænsninger, også via hardcod't scripts. Så ligger de karakterværdi deri, og det hjælper ikke meget som ekstra beskyttelse.


Besvar