Oplysninger i BBR...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Oplysninger i BBR...

Indlæg af Zarge »

Hejsa sad lige og kikkede lidt i BBr, og jeg kan se at mit hus stadig står opført til "opvarmning med flydenden brændsel, oliekedel" eller noget i den stil...
Der har siden 98 kun været fyrret med pind (siden tidligere ejer overtog huset) Og jeg har da jeg overtog for 3 år siden fjernet alle gamle installationer, og installeret nyt brændefyr, og fået skidtet godkendt af fejer.
Nu er spørgsmålet så... Det er jo åbenbart ikke blevet opdateret, troede egentlig det skete af sig selv når fejer indsændte papirene...
MEN, har det egentlig nogen praktisk betydning, eller skal jeg skynde mig på kommunen og få det rettet? :oops:

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
17
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Blevet takket: 1 gang

Re: Oplysninger i BBR...

Indlæg af Flunk »

Det er ejer der har ansvaret for at oplysninger i BBR er korrekte.
Da jeg fik stoker rettede jeg henvendelse til kommunens tekniske forvaltning, og fortalte dem om ændringerne.
De fremsendte en ny BBR, og den har været korrekt siden.
Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke, måske kun i en salgssituation, hvor køber kan blive i tvivl når de søger rundt på internettes boligportaler og ser på nyt hus?
Om der ligger andet i det ved jeg ikke, men da det er nemt at ordtne, så hvorfor ikke få det rettet op.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk
Brugeravatar
TommyT
Stoker VII
Stoker VII
17
Indlæg: 257
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:53
Mit fyr: Baxi 2,5 F
Areal: 260
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 8600
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 11 gange
Kontakt:

Re: Oplysninger i BBR...

Indlæg af TommyT »

Ville det ikke være en fordel at lade vær ?
jeg tænker på diverse tilskuds ordninger hvis i nu skulle skifte til noget andet ?
og ja ved godt den er på kanten ;o(

vh
tommy
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Oplysninger i BBR...

Indlæg af Bigfoot »

hmm.... den regning jeg fik fra skorstensfejeren, på mit fyr, da stod der da at han ville sørge for indrapportering til BBR...

Jeg har så selv haft kontakt med dem inden, for at få det på plads, og fandt så også ud af, at selvom huset har haft brændeovn siden 1928 hvor det blev opført, så har den aldrig været registreret... Den er der så heller ikke mere nu. Jeg har fjernet lortet.

Men hvor vidt det kan bruges til noget som helst, det aner jeg ikke. Det man skal være obs på, er at der ikke er registreret en eller anden træls olietank eller sådan, for de kan ikke bare sådan sløjfes, ved at man siger den ikke har stået der i årevis. Det er lidt mere problematisk.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Bjørn
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 81
Tilmeldt: 22 jan 2007 13:14
Mit fyr: Benekov R15 m/Linux
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: CA 25
Årligt forbrug: 6 T
Geografisk sted: Havdrup
Kontakt:

Re: Oplysninger i BBR...

Indlæg af Bjørn »

I vores BBR står der at huset opvarmes med 2 brændeovne og varmepumpe.
Vi har så sidenhen skrottet varmepumpen og den ene brændeovn, og installeret pillefyr som skorstensfejer selvfølgelig også har godkendt, men, der er en klausul fra kommunen hvor der står at hvis der bygges nyt, SKAL der installeres naturgas. (Gasledning er lagt frem til hushjørnet).

Jeg har set på min installation som ikke nybyg, men skorstensfejeren er egentlig af en anden opfatning, han mener der egentlig skal installeres naturgas hvis brændeovn og varmepumpe udskiftes til ny varmekilde.

Jeg har valgt at ikke gøre noget, for jeg vil nødigt ha installeret et naturgas-fyr, jeg kan høre fra mine naboer at fyringsomkostningerne ligger på det dobbelte, endda med aktivt tilskud fra egen brændeovn.
Mvh. Bjørn

Besvar