Store Bededags "kævleri"

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Store Bededags "kævleri"

Indlæg af BWJ »

triumph skrev: 24 jan 2023 20:44 Politikerne har sommerfere fra 2 juni til 4 oktober + 6 mødefri uger = 24 ugers fri pr år.
Var der en enkelt dag man kunne skære her......
b1.jpg
https://www.ft.dk/da/dokumenter/moeder- ... an-2022_23
Nææe nej, de skal ned på niveau med os dødelige icon_frown.gif
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

calle

Re: Store Bededags "kævleri"

Indlæg af calle »

Det er ikke afgjort endnu, og jeg vil tro, at den her regering bliver vippet af pinden i utide, hvis ikke Mette tager fagbevægelsen alvorligt. Det bliver en dyr studehandel.
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Store Bededags "kævleri"

Indlæg af Fiffer »

calle skrev: 05 feb 2023 17:03 Det er ikke afgjort endnu, og jeg vil tro, at den her regering bliver vippet af pinden i utide, hvis ikke Mette tager fagbevægelsen alvorligt. Det bliver en dyr studehandel.
De kan desværre ikke vippes af i utide, da det er en flertalsregering! Med mindre der bliver intern splittelse i regeringen, og det tror jeg desværre ikke, de vil gøre alt for at beholde magten på taburetterne
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Store Bededags "kævleri"

Indlæg af MichaelK »

Men der skal "kun" 60 folketingsmedlemmer til, at kræve en folkeafstemning om Store Bededag.
Så Jeg håber bestemt, at der er nogen på Borgen, der har nosser til det, som kan og vil føre det
igennem? -Vi har brug for, at alle fornuftige folketingsmedlemmer (Håber der er så mange?), kan
og vil følge den mulighed til dørs!

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 38 gange

Re: Store Bededags "kævleri"

Indlæg af Hangaard »

MichaelK skrev: 05 feb 2023 17:26 Men der skal "kun" 60 folketingsmedlemmer til, at kræve en folkeafstemning om Store Bededag.
Så Jeg håber bestemt, at der er nogen på Borgen, der har nosser til det, som kan og vil føre det
igennem? -Vi har brug for, at alle fornuftige folketingsmedlemmer (Håber der er så mange?), kan
og vil følge den mulighed til dørs!
Det skal de radikal nok spænde ben for at det kan lade sig gøre
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Store Bededags "kævleri"

Indlæg af Hjemme teori »

Hvis de begynder på at indkalde til folkeafstemning om lovforslag har vi pludselig 2 dyre ting dem på borgen kan ty til for at bruge penge for at lamme demokratiet. Kommisioner og folkeafstemning - så kan de bruge tiden og pengene på at lamme folkestyret - det er en farlig vej at gå - lidt som filibuster i USA der kan sætte den lovgivende forsamling på pause.

Hvad værre er den meget råben om den danske model - det hørte jeg knap så meget til da man trådte hen over skolelærer - sygeplejersker. Så enten var jeg mere døv dengang, eller også er den danske model pludselig meget mere vigtig.

Jeg synes vi skal hæve skatten med 10% og have en ekstra uges fri, samt have 30% mere i lønposen så vi kan betale vores nye højere skat og som kompensation for inflationen.
Mvh. Sophus
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 38 gange

Re: Store Bededags "kævleri"

Indlæg af Hangaard »

Det er en farlig vej at tage af vores hellig/fridage når der mangler penge i kassen, inden krisen i Ukraine er til vejs ende vil kravet på de 2% til NATO nok blive forhøjet og så nupper de nok resten af dagene der er tilbage.
Iden med at det giver flere hænder er nok det mest tåbelige jeg endnu har hørt, Ledigheden er begyndt at vokse og Jobcentrene som jo skulle lukkes der kan de vel finde +10.000 personer og spare statskassen for en sjat over 10 milliarder
Der er sikker så mange tåbelige penge der gives ud til det ene og andet at der kunne spares over det dobbelte af overstående beløb så tænker der er penge nok hvis de forvaltes ansvarligt.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Besvar