Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af calle »

Vejrguderne er fortsat med os. Heldigvis. Eller er der nogen, der håber på frost i de kommende dage ? Alt det der klimatosseri er jo det rene idioti.

https://www.dr.dk/nyheder/vejret/de-nae ... -18-grader

Schrøder har jo fuldstændig ret. Se dog positivt på vejrudviklingen. Man skulle da være et skarn, hvis man gik og håbede på en isvinter.

https://www.youtube.com/watch?v=ZGSJ3XoQ6aY

God weekend at_the_beach.gif

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af svanggaard »

Lodret uenig! Klimaet er under hastig forandring og den væsentligste årsag er CO2 og andre drivhusgasser.
Mht. til vejret er det tidligere målt over 26 grader i Oktober.
calle

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af calle »

YES. Atter ser det ud til, at drivhuseffekten er med os. November bliver mild iflg. vejrprofeterne, og gassen hober sig op uden for europas havne. Gid træpillerne også må hobe sig op rundt omkring. https://www.dr.dk/nyheder/indland/udsig ... opas-havne
calle

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af calle »

Nu skal vi så til at betale meget mere til de lande, der forurener helt vildt, så de har penge nok til at bekæmpe deres egen forurening.

Da jeg var folkeskoleelev undrede vi os i klassen (incl vores lærer) over, at man i feks. Østpakistan (Bangladesh) blev ved med at bosætte sig ude i et kæmpe stort floddelta, når tusindvis af mennesker tidligere var omkommet i deltaet pga. oversvømmelser. Nu langt over 50 år senere bor man stadig ude i deltaet. :shock:

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/h ... paa-aarets

Mens de forsøger at blive enige, så forbliver fyret slukket. Så sparer vi jo den forurening :great:

https://vejr.tv2.dk/2022-09-28-maanedsp ... nd-normalt

Fortsat god søndag.
Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af nasty »

klimakrise tja måske
Det er måske meneskeskabt med alt den krig der har været og stadig er ude i verden se det er der ikke nogle der regnen på hvor meget det forrener.
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 38 gange

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af Hangaard »

Så en dokumentar hvor forsker sammenlignede Jordens temperatur stigninger op mod Co2 og solens indstråling.
Sjovt nok passede temperaturstigningerne ikke med Co2 udviklingen (som overhovedet ikke) men den passede med solens indstråling.
Vil klimatosserne spare Co2 så sluk nogle Vulkaner de forurener langt mere end menneskerne på denne klode.
Tror et eller andet sted at denne klima debat er skabt med profit for øje, hvis noget er vigtig vil jeg mene det er langt vigtigere at rede urskovene rund om i verden...men det er der jo ingen profit i.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af svanggaard »

Vi kan diskutere om biobrændsel (træpiller og flis) er CO2-neutralt eller ej. Vi kan diskutere om biobrændselsfyr er mere miljørigtige end varmekilder helt eller delvist drevet af gas/kul/olie-produceret strøm. Vi kan diskutere om vores personlige og samfundsmæssige tiltag hjælper eller ej.

Men helt ærligt... i 2022 kan vi s'gu da ikke diskutere om 20+ års dystre rapporter fra FN's klimapanel er konspiratoriske eller ej. I så fald er vi selv ude om det.
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 38 gange

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af Hangaard »

svanggaard skrev: 07 nov 2022 13:02 Vi kan diskutere om biobrændsel (træpiller og flis) er CO2-neutralt eller ej. Vi kan diskutere om biobrændselsfyr er mere miljørigtige end varmekilder helt eller delvist drevet af gas/kul/olie-produceret strøm. Vi kan diskutere om vores personlige og samfundsmæssige tiltag hjælper eller ej.

Men helt ærligt... i 2022 kan vi s'gu da ikke diskutere om 20+ års dystre rapporter fra FN's klimapanel er konspiratoriske eller ej. I så fald er vi selv ude om det.
Jo man kan da, når forskningsresultater viser det jeg skrev i de først 2 linjer i foregående indlæg faktisk er i modstrid med hvad der normalt fortælles.
Der ud over skal vi jo bare gå nogle millioner år tilbage i tiden og der var der større koncentrationer af Co2 i atmosfæren en der er i dag..
Man skal passe på ikke at tror på alt hvad vi fodres med af informationer, især når der er penge i det, og hvilke version er der penge i ?
Dokumentaren fortalt også lidt om den klimapanel du omtaler, der skulle være omkring 5000 forsker, det var fortællingen at et meget stort antal i denne såkaldte panel var alt andet end forsker og nogle af de forsker var sat på listen uden de nogensinde var spurgt om det.
Og med den kendskab jeg har til vores systemer så styres hele molevitten af penge og du kan bestille en klimarapport der stort set viser det du gerne vil have den til at vise.
Godt eksempel er elbiler som langt de fleste mennesker tror er helt grønne og bliver også fremstillet i offentligheden som helt grønne, men det er jo langt fra sandheden.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
calle

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af calle »

svanggaard skrev: 07 nov 2022 13:02 Vi kan diskutere om biobrændsel (træpiller og flis) er CO2-neutralt eller ej. Vi kan diskutere om biobrændselsfyr er mere miljørigtige end varmekilder helt eller delvist drevet af gas/kul/olie-produceret strøm. Vi kan diskutere om vores personlige og samfundsmæssige tiltag hjælper eller ej.

Men helt ærligt... i 2022 kan vi s'gu da ikke diskutere om 20+ års dystre rapporter fra FN's klimapanel er konspiratoriske eller ej. I så fald er vi selv ude om det.
Helt ærligt.... i 2022 kan vi sgu da ikke udelukke, at nogen skulle have en interesse i at dæmpe fx. kinesernes og indernes industri, på trods af at tusindvis af vesterlændinge dagligt køber beklædning fremstillet i Kina og Indien for danske beklædningsfirmaer. Man kan jo nærmest ikke få andet for menneskepenge. Det er svært for almindeligt dødelige mennnesker at gennemskue, hvad der egentlig foregår. Desuden så er der ikke enighed om klimarapporterne. Hverken på StokerPro eller uden for StokerPro.

https://www.lomborg.com/news/klimarappo ... om-klimaet

Danmark behøver ihvertfald ikke at marchere forrest i klimaoptoget. Specielt ikke, når vi stort set alle sammen går rundt i beklædning, der med stor sandsynlighed er produceret i Indien, Kina eller Pakistan. Metervaren skal være pænt kostbar, før man flytter produktionen til EU/Rumænien.

I øvrigt er fyret stadig ikke tændt her. Ikke fordi jeg er nærig, men fordi jeg er aktivist :shock:

Venlig hilsen
AmeliaB
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 nov 2022 10:23
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Copenhagen
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Klimakrisen og det fantastiske vejr i weekenden og den kommende uge

Indlæg af AmeliaB »

Brugeren er smidt ud grundet SPAM

Lintz / Redaktør

Besvar