Folketingsvalg 2022.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Folketingsvalg 2022

Afstemning sluttede 27 okt 2022 08:26

Socialdemokratiet.
8
23%
Radikale.
0
Ingen stemmer
Konservative.
2
6%
Nye Borgelige.
3
9%
SF.
1
3%
Grøn Alliance.
0
Ingen stemmer
Liberal Alliance.
3
9%
Kristen Demokraterne.
0
Ingen stemmer
Moderaterne.
2
6%
DF.
2
6%
Frie Grønne.
0
Ingen stemmer
Venstre.
1
3%
DanmarksDemokraterne.
11
31%
Enhedslisten.
1
3%
Alternativet.
0
Ingen stemmer
Ved ikke/Vil ikke stemme.
1
3%
 
Afgivne stemmer: 35

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af svanggaard »

Folkepensionens grundbeløb er ca. 6500. Pengene kommer fra skatteopkrævninger. Som jeg forstår LLR skal det fremover være en individuel opsparing. Hvis ikke man har arbejde indbetaler staten i stedet. Umiddelbart samme resultat i sidste ende - enten bliver man trukket til opsparing eller trukket i skat.

Folk der dør dagen efter de går på pension når ikke at få fornøjelse af pensionen - det siger sig selv. Men hvis det er en personlig opsparing, frem for en social ydelse, må opsparingen vel gå til arvingerne? Umiddelbart lyder det mere rimeligt i mine ører - der er jo knoklet for pengene uanset.

LLR får nu heller ikke min stemme. Mest fordi jeg har et meget stort problem men en af hans folk.

Jeg tror det bliver en VMK -regering ... Men til syvende og sidst gør regeringssammensætningen nok ikke den store forskel. De kommer alle (næsten uanset partifarve) til at kværkes i deres valgflæsk.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

svanggaard skrev: 28 okt 2022 14:17 Folk der dør dagen efter de går på pension når ikke at få fornøjelse af pensionen - det siger sig selv. Men hvis det er en personlig opsparing, frem for en social ydelse, må opsparingen vel gå til arvingerne?
Den med at arvingerne får del i pengene tror jeg så absolut ikke på - Den skal de nok få kringlet så det tilfalder staten.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Varme hænder har haft en lønstigning på 1,9% siden 2011. Det er da en latterlig lille lønstigning....
Kolde hænder har haft en lønstigning på nøjagtigt det dobbelte.
Gad vide hvorfor der mangler varme hænder..... :?
https://www.bt.dk/politik/chokanalyse-d ... -end-varme
Senest rettet af triumph 28 okt 2022 18:11, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af lamborg »

Penge hvilke penge .
Hvis folk selv skal sørge for opsparingen så vil der være mange der ikke får sat en skid til side eller også taber hele skidtet i en aktiespekulation og skal det være en obligatorisk opsparing som trækkes før lønnen feks 7-10% så vil der jo være en meget stor forskel på folk når de går på pension og ikke som idag hvor grundbeløbet er obligatorisk for alle og så er det op til dig selv hvormeget du har ved siden af. Ved godt at det vil ændre på hvor mange udgifter staten har til pension da det jo ikke er sådan at de sætter penge til side til dit grundbeløb fra du bliver født af . Men for helvede hvorfor skal al vores tryghed sælgers ud for ussel mammon. Alting handler om penge .. Vi er da for helvede sat på jorden for andet end at sove - skide og arbejde .
Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor de pludselig nærlæser løkkes program og ikke de andres som vil sælge sygehuse - skoler - børnehaver og plejehjem til elron musk-goggle-ISS eller hvem fanden der skal rage vores surt op tjente penge til sig . Så skal forsikringerselvskaber der rager til sig bestemme hvilken behandling du skal have og hvad de vil dække .. Nej det har sgu aldrig blevet andet end ringere og dyre ved at nogen skal skumme fløden .
Men det stiller man ikke grimme spørgsmål til ..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Dunas »

Senest meningsmåling Vox meter politisk valg uge 43, giver venstre og konservative i alt 32 mandater.
To tidligere venstre politikker Lars løkke og Støjberg har i alt 34 mandater.
Vildt :shock:, Lars Løkke og Støjberg tilsammen er større end de to gamle partier venstre og konservative.
Om det så bliver udfaldet på tirsdag, må vi se.

Blå Blok samlet 72 mandater og Rød Blok samlet 85 mandater. Så er der Lars Løkke med 18 mandater og 4 Nordatlantiske mandater.

Meget tyder på det bliver Mette, som trækker det længste strå, og blive statsminister for den kommende periode, ingen tvivl om det.
Det kan meget vel ske, at rød blok selv kan trække de sidste mandater på tirsdag, uden Lars Løkke. Men hvis det ikke sker, er den eneste der kan spænde ben for at Mette ikke bliver statsminister "Lars Løkken". Hvis han vælger og danne regering med alle i blå blok. Så bliver han statsminister igen.
Hvis det sker, modsiger han sig selv, med og danne regering over midten med nogle fra rød blok.
https://voxmeter.dk/meningsmalinger/

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Hjemme teori »

Løkke har jo ret i halvdelen at sin forslag om afskaffelsen af folkepensionen. Nemlig at det er en fejl at dem der arbejder skal forsørge dem som er på pension, da det stiller krav til demografien i samfundet og hvis denne ændrer sig hænger det ikke længere sammen.

Men så holder min enighed os op. At vi selv skal spare op, hvilket højtlønnede akademikere allerede gør, men en masse lavt lønnede med ringere tilknytning til arbejdsmarked ikke alle har mulighed for.

Så jeg synes den kollektive folkepension skal forblive, men at staten skal spare op til den, i stedet for at forvente vores børn og børnebørn betaler til den.
Mvh. Sophus
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Hjemme teori »

Sjov partileder debat.
Som jeg så det holdt løkke op med at være et midterparti og blev blå igen.

Resten af de blå var så dårlige tabere at de ikke engang kunne finde ud af at opføre sig ordentligt. For mig var det trist at se, fra folk som mener de er voksne nok til at ville lede vores land.
Mvh. Sophus
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

Skægt nok så har mange skældt Mette F ud for både det ene og andet i de sidste 4 år. Kaldt hende øgenavne og mente hun var uduelig.
De sidste 4 år har været en hård tid med mange store og vidtrækkende beslutninger som skulle tages.
Åbenbart mener folk inderst inde at hun trods alt har gjort det fornuftigt - eller så tror de ikke på at de andre kan løfte opgaven bedre.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Dinsol
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 222
Tilmeldt: 06 maj 2012 12:27
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 12 gange
Kontakt:

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Dinsol »

Lintz skrev: 02 nov 2022 06:38 Skægt nok så har mange skældt Mette F ud for både det ene og andet i de sidste 4 år. Kaldt hende øgenavne og mente hun var uduelig.
De sidste 4 år har været en hård tid med mange store og vidtrækkende beslutninger som skulle tages.
Åbenbart mener folk inderst inde at hun trods alt har gjort det fornuftigt - eller så tror de ikke på at de andre kan løfte opgaven bedre.
Hvad er det tyskerne siger
1 Tesla 3 /1 nissan leaf el-bil .5 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp prod.9800 kWh anlæg på Deger Tracker
30 stk Paneler sanyo 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.8 kw 3 faset Solar Edge inverter .
+ 7,8 kwh på stativ opstart 15-09-2015 prod.7000 kWh
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

Dinsol skrev: 02 nov 2022 08:17 Hvad er det tyskerne siger
Må nok indrømme at det ikke er en bemærkning jeg kan bruge til noget.

Ved ikke hvad du hentyder til men hvis det er en sætning som er blevet brugt for næste 80 år siden syntes jeg ikke den er relevant.

Jeg antager at din bemærkning var negativt ladet overfor Socialdemokratiet og Mette F.
Det er helt iorden at man her i DK ikke er enig med en siddende regering men som jeg har skrevet før syntes jeg hun har klaret det ok i disse sidste 4 år og tvivler på at Elleman eller Pape kunne havde gjort det bedre.

P.s. Normalvis så holder man sin stemme for sig selv men vil da godt sige at min stemme ikke havnede ved Mette og hendes parti.
Men derfor kan jeg jo godt mene hun har klaret det ok.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar