Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Krakelerer Putins facade nu.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af calle » 02 okt 2022 18:33

triumph skrev:
02 okt 2022 17:49
Men formålet med krig er vel at en af parterne skal vinde.
Hvis vi mener at Ukraine skal beholde deres land, så er der vel ikke noget alternativ til at støtte militært.
Peter Viggo siger at økonomiske sanktioner typisk tager 5-10 år før de virker.
Andre siger at sanktioner ikke virker særligt godt mod Rusland, fordi de ikke har behov for særligt mange højteknologiske vestlige vare.
Men til gengæld har Rusland fødevare og olie, som resten af verden mangler.
Resten af verden er altså mere afhængig af Ruslan, end Rusland er afhængig af verden.
Men der er vel ingen grund til at være en kæmpe bidragsyder, og derudover at kæfte op, når det lille land ikke engang har økonomi til at hjælpe sine egne nødstedte borgere. Men hvis de bringer os på kanten af en statsbankerot, så er det jo ikke første gang :roll:


Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Fiffer » 02 okt 2022 19:34

calle skrev:
02 okt 2022 18:33
Men der er vel ingen grund til at være en kæmpe bidragsyder, og derudover at kæfte op, når det lille land ikke engang har økonomi til at hjælpe sine egne nødstedte borgere. Men hvis de bringer os på kanten af en statsbankerot, så er det jo ikke første gang :roll:
Ja, lad os da bare gi Putin alt han ønsker, det skal fedt hjælpe, vi står noget bedre rustet økonomisk, end mange andre i de europæiske lande, men typisk at vi danskere piver og hyler i kor. Vi har det som blommen i et æg.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

calle

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af calle » 02 okt 2022 22:13

Fiffer skrev:
02 okt 2022 19:34
Ja, lad os da bare gi Putin alt han ønsker, det skal fedt hjælpe, vi står noget bedre rustet økonomisk, end mange andre i de europæiske lande, men typisk at vi danskere piver og hyler i kor. Vi har det som blommen i et æg.
Et er at vi bidrager stort i forhold til vores BNP, men hvorfor skal der kæftes op om det ? Det virker ikke bare provokerende på en række danskere. Det virker også provokerende på en vis herre. Socialdemokraterne har så travlt med at mele deres kage, at de glemmer vores lille lands sikkerhed.

Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Fiffer » 03 okt 2022 06:15

calle skrev:
02 okt 2022 22:13
Et er at vi bidrager stort i forhold til vores BNP, men hvorfor skal der kæftes op om det ? Det virker ikke bare provokerende på en række danskere. Det virker også provokerende på en vis herre. Socialdemokraterne har så travlt med at mele deres kage, at de glemmer vores lille lands sikkerhed.
Så er det jo heldigt du kan ændre det ved næste valg, hvis du føler dig provokeret, i modsætning til i et hvist land mod øst. Men der er jo ingen der tvinger dig til at finde dig i det, du har altid muligheden for at flytte andre steder hen, hvor du føler dig tilfreds med forholdende. Den danske nationalsport er brok, brok, brok😂
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Flammen » 03 okt 2022 13:00

hvad skulle man få ud af at fortie det!!
har vi ikke åbenhed i forvaltning


calle

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af calle » 03 okt 2022 14:09

Flammen skrev:
03 okt 2022 13:00
hvad skulle man få ud af at fortie det!!
har vi ikke åbenhed i forvaltning
Den der lever stille lever godt. Det her kan ende rigtig galt, hvis vi stikker snotten for langt frem.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Dunas » 03 okt 2022 15:41

Det er præcis dette jeg frygter med Putin https://www.bt.dk/debat/den-farligste-uge-venter-os
Håber Kina og Indien træder til.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af svanggaard » 03 okt 2022 16:11

calle skrev:
03 okt 2022 14:09
Den der lever stille lever godt. Det her kan ende rigtig galt, hvis vi stikker snotten for langt frem.
Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt - og guderne må vide, at der er mange ting jeg selv holder kæft med. I mange tilfælde er der en go' grund til at holde sig under radaren.

I det konkrete tilfælde, overgrebet på Ukraine, er det dog de færreste som mener, at Russerne skal have mulighed for at påberåbe sig "stiltiende accept". Som jeg tidligere har skrevet, har Putin ikke mange reelle allierede. Han opfatter selv bl.a. Indien og Kina som venner - i virkelighedens verden har netop disse nationer blot valgt at undlade direkte/for hård kritik. Det opfatter Putin så som "stiltiende accept". Havde Kina brokket sig fra starten, var krigen aldrig blevet til noget. Siger Kina ordentligt fra nu, falder risikoen for eskalation voldsomt.

Så for min skyld; råb op og skæld ud på Russerne. De skal vide, at de står alene, og vi skal kunne se os selv i øjnene. Også selvom priser på energi er stukket af.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af pille bruger » 03 okt 2022 16:59

https://ni.dk/ni-news/id/1a49508d-ef08- ... od-Danmark

Fremtiden er noget presset af situationen.
Det er så dig og mig der skal vise at de kan rende os hvor vi er højest når vi plukker jordbær.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

calle

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af calle » 04 okt 2022 10:13

svanggaard skrev:
03 okt 2022 16:11
Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt - og guderne må vide, at der er mange ting jeg selv holder kæft med. I mange tilfælde er der en go' grund til at holde sig under radaren.

I det konkrete tilfælde, overgrebet på Ukraine, er det dog de færreste som mener, at Russerne skal have mulighed for at påberåbe sig "stiltiende accept". Som jeg tidligere har skrevet, har Putin ikke mange reelle allierede. Han opfatter selv bl.a. Indien og Kina som venner - i virkelighedens verden har netop disse nationer blot valgt at undlade direkte/for hård kritik. Det opfatter Putin så som "stiltiende accept". Havde Kina brokket sig fra starten, var krigen aldrig blevet til noget. Siger Kina ordentligt fra nu, falder risikoen for eskalation voldsomt.

Så for min skyld; råb op og skæld ud på Russerne. De skal vide, at de står alene, og vi skal kunne se os selv i øjnene. Også selvom priser på energi er stukket af.
Jeg mener, at Danmark langtfra er i en situation, såvel styrkemæssigt som økonomisk, hvor vi kan tillade os at spille med musklerne. Til gengæld har vi en udsat geografisk placering. Gad vide hvor længe russerne gider bliver ved med at sejle nord om Skagen.


Besvar