Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Krakelerer Putins facade nu.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 01 okt 2022 20:44

Det der bare er med Putin. Hvem kommer efter.
En endnu større tosse, eller ?


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 02 okt 2022 11:25

Som sagt så tror jeg på at Putin vil forsøge at vil ramme Vesten økonomisk, for at få dem til at standse hjælpen til Ukraine.
Det kan bl.a. gøre ved at skabe en energi krise (Bombe Norske gasledninger, hacke kraftværker. Cyber angreb, både på infrastruktur, og private firmaer.
Allerede nu ser det ud til at have en effekt. Men den kan blive mangedoblet hvis Putin rigtigt ruller sig ud

https://www.dr.dk/nyheder/udland/europa ... er-konkurs

Prøv at forestille jer at Asien flyder med billig energi, mens Europa ikke kan få noget. Mærsk bliver hacket, så de ikke ved hvilken containere der er hvor. Transportlinjer og dermed forsyningslinjer bliver ustabile. (Jeg var ansat i Saint-Gobain. i over en måned virkede deres IT ikke. Prøv at drive Brd. Dahl (En netbutik) en måned uden internet
Der skulle bare et skib på tværs i Suez, så væltede det hele.
Kraftværker og vandforsyning bliver hacket.

De Europæiske lande vil have resursemangel/lang leveringstider, dyr energi, høje leve og produktionsomkostninger. Samtidigt med Asiatiske virksomheder vil kunne levere vare til en lavere pris, og hurtigt.

At trække Europa ind i en recession der kan flytte produktion og udvikling til Asien, er langt smartere for Putin, end at smide en taktisk Atombombe i Ukraine
(Jeg tror slet ikke på at Putin vil bruge Stratetiske Atombomber)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 02 okt 2022 11:49

triumph skrev:
02 okt 2022 11:25


Prøv at forestille jer at Asien flyder med billig energi, mens Europa ikke kan få noget. Mærsk bliver hacket, så de ikke ved hvilken containere der er hvor. Transportlinjer og dermed forsyningslinjer bliver ustabile. (Jeg var ansat i Saint-Gobain. i over en måned virkede deres IT ikke. Prøv at drive Brd. Dahl (En netbutik) en måned uden internet
Der skulle bare et skib på tværs i Suez, så væltede det hele.
Kraftværker og vandforsyning bliver hacket.

Hybrid-krig kan føres begge veje - Og det vil helt sikkert blive gjort hvis han prøver med for meget.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 02 okt 2022 14:31

Lintz skrev:
02 okt 2022 11:49
Hybrid-krig kan føres begge veje - Og det vil helt sikkert blive gjort hvis han prøver med for meget.
Peter Viggo ser ud til at dele dine synspunkter
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lektor ... obrer-mere

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 02 okt 2022 14:44

triumph skrev:
02 okt 2022 14:31
Peter Viggo ser ud til at dele dine synspunkter

Som sagt så frygter jeg at han kan finde på det.

Men jeg skrev også at det sandsynligvis vil blive hans endelig.

Smider han en a bombe over byen Lyman har han vist overfor Vesten at der er handling bag hans ord, dog får han et vældig forklaringsproblem efter min mening.
Da byen forleden blev annekteret og indlemmet i Rusland vil han uundværlig slå "russere" ihjel samtidig med at han gør russisk territorium ubeboligt årtier frem.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af calle » 02 okt 2022 15:53

Jeg tænker, at socialdemokratiet skal til at passe lidt på med deres markante støtte til Ukraine. Nu skal vi bidrage med 230 ud af 685 mill. til produktion af nye våben til dem. Det kunne vi sagtens blive straffet ganske alvorligt for. Hvorfor er det lige, at vi skal bidrage med 1/3 af donationen ?

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Dunas » 02 okt 2022 16:39

Ved ikke om i har set Peter Viggo Jakobsen på Youtube ved Sparinvest. Indlægget er omkring 1 mdr. gammel, og omhandler om, at forstå
hvorfor Putin har angrebet Ukraine. Hvorfor angreb Rusland Ukraine, og hvordan vil krigen højst sandsynlig ende. https://www.youtube.com/watch?v=dE8Bjec ... Sparinvest
Synes det var interessant og høre Peter Viggo Jakobsen analyse.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Dunas » 02 okt 2022 17:11

Lintz skrev:
02 okt 2022 14:44
Som sagt så frygter jeg at han kan finde på det.

Men jeg skrev også at det sandsynligvis vil blive hans endelig.

Smider han en a bombe over byen Lyman har han vist overfor Vesten at der er handling bag hans ord, dog får han et vældig forklaringsproblem efter min mening.
Da byen forleden blev annekteret og indlemmet i Rusland vil han uundværlig slå "russere" ihjel samtidig med at han gør russisk territorium ubeboligt årtier frem.
Jeg frygter også han han bruger taktiske A våben. Han er trængt op i hjørne, og ser ud til han bliver helt presset op i hjørnet op inden længe.
Håber de øverste leder i verden går i mod ham inkl. Kina og Indien, og han bliver fjernet fra magten.
Ved ikke om dem som er i hans inderkreds, har modet til og fjerne ham, da det kan koste dem rigtig dyrt, hvis det fejler.
Man høre jo næste daglig, at en Oligark har begået selvmord ved og springe ud af vinduet. Og ovenikøbet lige noget og lukke vinduet efter sig.
Selvom man ikke ved, hvad man vil få, hvis Putin bliver fjernet, kan det kun blive bedre efterhånden.
Jeg tvivler den russiske befolkning går i mod ham, de flygter jo nærmest fra landet nu. Dem der kan og har råd til det. De fleste andre borger tør ikke, og risikerer 10-15 år i fængsel.
USA har jo sagt til Rusland "Putin" på privat linje "meddelelse", at det får alvorlige konsekvenser hvis de anvender A våben. Og mere eller mindre sagt hvad konsekvenser bliver. Den er bare ikke offentligt. Et eller andet kommer til og ske, hvis fjolset gør det.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 02 okt 2022 17:42

Dunas skrev:
02 okt 2022 16:39
Ved ikke om i har set Peter Viggo Jakobsen på Youtube ved Sparinvest. Indlægget er omkring 1 mdr. gammel, og omhandler om, at forstå
hvorfor Putin har angrebet Ukraine. Hvorfor angreb Rusland Ukraine, og hvordan vil krigen højst sandsynlig ende. https://www.youtube.com/watch?v=dE8Bjec ... Sparinvest
Synes det var interessant og høre Peter Viggo Jakobsen analyse.
Jeg overvejer en kønsskifte operation, og så gifte mig med Peter Viggo...... icon_cheesygrin.gif
Han er altså en fantastisk formidler.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 02 okt 2022 17:49

calle skrev:
02 okt 2022 15:53
Jeg tænker, at socialdemokratiet skal til at passe lidt på med deres markante støtte til Ukraine. Nu skal vi bidrage med 230 ud af 685 mill. til produktion af nye våben til dem. Det kunne vi sagtens blive straffet ganske alvorligt for. Hvorfor er det lige, at vi skal bidrage med 1/3 af donationen ?
Men formålet med krig er vel at en af parterne skal vinde.
Hvis vi mener at Ukraine skal beholde deres land, så er der vel ikke noget alternativ til at støtte militært.
Peter Viggo siger at økonomiske sanktioner typisk tager 5-10 år før de virker.
Andre siger at sanktioner ikke virker særligt godt mod Rusland, fordi de ikke har behov for særligt mange højteknologiske vestlige vare.
Men til gengæld har Rusland fødevare og olie, som resten af verden mangler.
Resten af verden er altså mere afhængig af Ruslan, end Rusland er afhængig af verden.


Besvar