Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Krakelerer Putins facade nu.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 22 sep 2022 17:26

Jeg tror nu mest de demonstrere ved udsigten til at deres unge mænd skal sendes i en meningsløs krig, uden udstyr, og med stor risiko for mange døde.
Det er noget der sker grundet massiv militær hjælp til Ukraine. Ikke grundet manglen på Mc Donald


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 22 sep 2022 17:47

triumph skrev:
22 sep 2022 17:26
Jeg tror nu mest de demonstrere ved udsigten til at deres unge mænd skal sendes i en meningsløs krig, uden udstyr, og med stor risiko for mange døde.
Det er noget der sker grundet massiv militær hjælp til Ukraine. Ikke grundet manglen på Mc Donald
Personligt er jeg ligeglad med hvad begrundelsen er - Bare der rejser sig en protest i den almene befolkning mod Putin.
Des mere - des bedre.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 22 sep 2022 18:22

Lintz skrev:
22 sep 2022 17:47
Personligt er jeg ligeglad med hvad begrundelsen er - Bare der rejser sig en protest i den almene befolkning mod Putin.
Des mere - des bedre.
Det er jeg nu ikke enig i.
Vi skal jo gøre det der virker, ikke det der gør os fattige, så vi ikke har råd til at gøre det der virker..............

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 23 sep 2022 10:58

Et eksempel på en sanktion der skader mere end den gavner
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... nd/9439854

calle

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af calle » 23 sep 2022 13:56

Det er ikke den store reelle opbakning han har, hvis man kigger på køen ved grænseovergangen til Finland icon_cheesygrin.gif

Problemet er bare, at personerne i køen er dem der skal vippe ham af pinden. Men nu lukker han garanteret grænsen, og så er det problem løst.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 23 sep 2022 19:53

triumph skrev:
23 sep 2022 10:58
Et eksempel på en sanktion der skader mere end den gavner
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... nd/9439854
En mere...
https://ekstrabladet.dk/nyheder/fn-adva ... se/9440853

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 24 sep 2022 08:01

Jamen - Kære triumph. Skal vi bare lade stå til ?

Alt hvad den idiot til Putin gør nu påvirker hele verden - At så Vesten reagerer med sanktioner er det våben som man blandt andet kan bruge uden at have en aftrækker.
- Og det er klart at sanktioner over for så stort et land og økonomi som Rusland vil give flere dønninger i hele verden end sanktioner mod feks Nord-Korea.

Har du de vise sten så kom gerne med dem men helt ærligt så tror jeg ikke at vi helt almindelige mennesker helt forstår omfanget af en enkelt begivenhed som kan ske her i verden - og hvor sårbar hele systemet er.

Se bare hvor stor en indvirkning på hele verden det gav da der var et enkelt skib der lagde sig på tværs i Suez kanalen.
eller at Kina lukker et par havne hvilket resulterer i en verdensomspændende mangel på tomme!!! containere.
Mangel på vand i Kina lukker fabrikker ned som skal leverer chip til den bil som du gerne vil købe.
Floder i Tyskland kan ikke besejles grundet lav vandstand så kraftværker kan ikke omstille fra gas til anden brændselsform da de ikke kan få det frem.

Så ja - Der er folk der kommer til at sulte og måske lige frem dør af det. Nogle dør måske af kulde i vinter. Andre kan ikke få deres bil og der er nok også nogle der må gå fra hus og hjem.
Nogle - ikke alle - af disse ting skyldes en skide russer som har fået en hjerneblødning. At så en stor del af verden prøver at få styr på ham af en nogenlunde fredelig vej vil så absolut give døninger i hele verden.

...........Men er det Vestens skyld??? NEJ. Det er PUTIN´s.

Det er ham der har skabt ufred.
Det er ham der sender unge russere i døden i Ukraine.
Det er ham der slår Ukrainer ihjel.
Det er ham der er skyld i at feks hvede ikke kunne sejles fra Ukraine.
Det er ham der brænder millioner af kubikmeter gas af som skader miljøet uden at det kommer til gavn.
Osv. osv.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 24 sep 2022 09:03

Lintz skrev:
24 sep 2022 08:01
Jamen - Kære triumph. Skal vi bare lade stå til ?

Alt hvad den idiot til Putin gør nu påvirker hele verden - At så Vesten reagerer med sanktioner er det våben som man blandt andet kan bruge uden at have en aftrækker.
- Og det er klart at sanktioner over for så stort et land og økonomi som Rusland vil give flere dønninger i hele verden end sanktioner mod feks Nord-Korea.

Har du de vise sten så kom gerne med dem men helt ærligt så tror jeg ikke at vi helt almindelige mennesker helt forstår omfanget af en enkelt begivenhed som kan ske her i verden - og hvor sårbar hele systemet er.

Se bare hvor stor en indvirkning på hele verden det gav da der var et enkelt skib der lagde sig på tværs i Suez kanalen.
eller at Kina lukker et par havne hvilket resulterer i en verdensomspændende mangel på tomme!!! containere.
Mangel på vand i Kina lukker fabrikker ned som skal leverer chip til den bil som du gerne vil købe.
Floder i Tyskland kan ikke besejles grundet lav vandstand så kraftværker kan ikke omstille fra gas til anden brændselsform da de ikke kan få det frem.

Så ja - Der er folk der kommer til at sulte og måske lige frem dør af det. Nogle dør måske af kulde i vinter. Andre kan ikke få deres bil og der er nok også nogle der må gå fra hus og hjem.
Nogle - ikke alle - af disse ting skyldes en skide russer som har fået en hjerneblødning. At så en stor del af verden prøver at få styr på ham af en nogenlunde fredelig vej vil så absolut give døninger i hele verden.

...........Men er det Vestens skyld??? NEJ. Det er PUTIN´s.

Det er ham der har skabt ufred.
Det er ham der sender unge russere i døden i Ukraine.
Det er ham der slår Ukrainer ihjel.
Det er ham der er skyld i at feks hvede ikke kunne sejles fra Ukraine.
Det er ham der brænder millioner af kubikmeter gas af som skader miljøet uden at det kommer til gavn.
Osv. osv.
Der er ingen der ikke er imod Putin.
Jeg mener at den militære støtte til Ukraine skulle øges, således at krigen kunne slutte hurtigt.
Militær magt er det eneste Putin forstår. Og det eneste der virker

At sanktionere olie og gas vi ikke kan undvære, det gør Putin rig

I forvejen har resten af verdens kunstgødningsfabrikkerne stået stille pga af de høje energipriser, så der er ikke kunstgødning på markedet
At sanktionere kunstgødning vil slå masser af mennesker ihjel, og få fødevarepriser til at stige.

Men hvem har masser af korn og kunstgødning på lager;
TaDar.... Putin
Så han får gavn af sanktionerne igen

Tænk på at de sanktioner vesten indføre kommer hovedsageligt til at ramme mennesker det kommer fra verdens fattigste lande.
Altså mennesker der ikke har været med til at indføre dem.

Der findes ikke nogen der er mere for sanktioner end mig.
Hvis de altså virker. Men her hjælper sanktionerne Putin,
Jeg siger ikke at der ikke findes en eneste af sanktionerne der har en effekt. Men så nøjes dog med dem, og lad være med at hjælpe Putin ved at øge hans indtægter.

Det er jo ikke svært at regne ud hvilken sanktioner der er kontraproduktive.
Hvis Rusland laver et produkt der ikke kan skaffes andre steder, så lad vær og sanktioner det.

Det er fint at lægge sanktioner på Russisk Vodka, og at vestlige firmaer ikke må sælge noget til Rusland.
Men man skal jo ikke være professor i økonomi, for at regne ud at hvis 1/3 af verdens hvedeproduktion mangler, og der ikke er kunstgødning til næste års produktion.
Så tjener Rusland sku nok penge, hvis de har hvede og kunstgødning på lager

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af triumph » 27 sep 2022 19:55

Nu finder Putin det grove skyts frem.
At sprænge North stream 1 og 2 i luften (eller i hvertfald vise at det kan være konsekvensen af at støtte Ukraine)
Samt at lade droner sværme om de Norske boreplatforme. Det er da vist at "Sende et signal" :wink: :?
Det kunne være et signal om at Putin kunne lukke energiforsyningen til hele Europa.
Jeg syntes det er et signal om at Putin en max presset.

Han har problemer i Ukraine, og når han indkalder soldater, så spreder protesterne sig.
Russerne syntes ikke udsigten til at deres unge mennesker skal sætte livet på spil, i en krig der ikke giver mening, Og i en hær der mildest talt er dårligt udrustet. Det vil de ikke.

Putins manglende krigslykke / Vestens militære støtte til Ukraine.
Det er det der kan vælte ham :great:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Krakelerer Putins facade nu.

Indlæg af Lintz » 28 sep 2022 06:46

triumph skrev:
27 sep 2022 19:55
Nu finder Putin det grove skyts frem ved sprænge North stream 1 og 2 i luften

Nu er der jo ingen beviser for at det er russerne men ja. Hvem skulle det ellers være.

Det der undre mig lidt er at i alle de artikler jeg har læst om det kommer man slet ikke ind på hvordan det er muligt.
Så vidt jeg ved ligger de på knap 100 meter vand med en beton kappe omkring sig
Det er altså ikke en hr. Hvem-som-helst der lige kan komme forbi og stikke en dynamit stang ind under.

Det skal ske enten fra overfladen med special udstyr eller via ubåd - også med specialudstyr eller special dykkere.

Og så vil det jo være nærliggende at tro det er russerne da det jo er Østersøen.

Men mon ikke at de (Rusland) kommer frem til at det er Ukrainsk sabotage eller de ny-nazitiske NATO lande som prøver at sætte Rusland i et dårlig lys.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar