Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MitId - Problemer?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

MitId - Problemer?

Indlæg af Lintz » 25 apr 2022 20:16

Nogle der oplever problemer med at tilgå Mobilbang ved brug af MitId ?

Konen kan godt gå på Netbank via min pc og godkende med Mitid på egen tlf. men kan ikke komme på Mobilbank - Datteren ligeså.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: MitId - Problemer?

Indlæg af Bri_Jac » 26 apr 2022 22:42

Hej, jeg har på min Android tlf installeret Firefox som default browser, det virker IKKE.
Så jeg har også installeret Google Chrome browser, så inden jeg jeg skal benytte mobilbank, så skal jeg ind og ændre default browser til Chrome, se billedet.
Jeg elsker min Firefox browser, og er ikke specielt glad for google mht privacy, så derfor skal jeg ændre hver gang jeg benytter mitid
Screenshot from 2022-04-26 22-40-35.png

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: MitId - Problemer?

Indlæg af svanggaard » 27 apr 2022 09:01

Få en nøgleviser i stedet (nøglering).
Jeg ved godt jeg står rimeligt alene med synspunktet, men sikkerheden med App er helt i hegnet. En telefon KAN fjernstyres hvis den hackes. Og hverken Apple eller Google (eller Huawei, microsoft osv. osv.) har opfundet den magiske "IT sovs" som hældes ud over apparaterne for at gøre dem permanent sikre. Prøv eventuelt at søge på "apple millioner af brugere ramt" eller "android millioner af brugere ramt" :shock:

Prøv at overbevise banken om, at du ikke har overført 100.000 til udlandet, når de samtidigt kan se, at transaktionen blev godkendt med din telefon :roll:

Det mest sikre er, at login-processen indeholder et medie som er helt offline (papkort, token el. lign).

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: MitId - Problemer?

Indlæg af Lintz » 27 apr 2022 11:31

svanggaard skrev:
27 apr 2022 09:01
Få en nøgleviser i stedet (nøglering).
Jeg ved godt jeg står rimeligt alene med synspunktet, men sikkerheden med App er helt i hegnet. En telefon KAN fjernstyres hvis den hackes. Og hverken Apple eller Google (eller Huawei, microsoft osv. osv.) har opfundet den magiske "IT sovs" som hældes ud over apparaterne for at gøre dem permanent sikre. Prøv eventuelt at søge på "apple millioner af brugere ramt" eller "android millioner af brugere ramt" :shock:

Prøv at overbevise banken om, at du ikke har overført 100.000 til udlandet, når de samtidigt kan se, at transaktionen blev godkendt med din telefon :roll:

Det mest sikre er, at login-processen indeholder et medie som er helt offline (papkort, token el. lign).
Fint nok du nævner det men ikke så relevant når konen vil have det på tlf.

P.s. Har selv papkort til nemid
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: MitId - Problemer?

Indlæg af Lintz » 27 apr 2022 11:32

Bri_Jac skrev:
26 apr 2022 22:42
Hej, jeg har på min Android tlf installeret Firefox som default browser, det virker IKKE.
Så jeg har også installeret Google Chrome browser, så inden jeg jeg skal benytte mobilbank, så skal jeg ind og ændre default browser til Chrome, se billedet.
Jeg elsker min Firefox browser, og er ikke specielt glad for google mht privacy, så derfor skal jeg ændre hver gang jeg benytter mitid
Screenshot from 2022-04-26 22-40-35.png
Tror faktisk hun bruger Chrome hvis det er standard på Android
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: MitId - Problemer?

Indlæg af svanggaard » 27 apr 2022 12:48

Jeg har jævnligt oplevet, at nogle App's/hjemmesider har svært ved at overleve skiftet fra hjemmeside (el. App)->nemID App->hjemmeside (el. App). Måske er det problemet din hustru oplevede - jeg vil tro at mitID kan give samme problem.

Chrome er ikke standard på alle Android telefoner. Nogle producenter leverer deres egen webbrowser. Man vil dog altid kunne installere Chrome fra Google Play Store.

Mht. til mitID har jeg netop fået hul igennem i dag. Jeg måtte vente 6 uger på en tid i borgerservice da nemID App'en gik i fejl når NFC-chip i passet skulle scannes. Kommune-Karen stillede et par sikkerhedsspørgsmål.... Der blev trykket på et par knapper og så virkede mitID med nøgleviser endelig.


Besvar