Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rusland vs. Ukraine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 06 mar 2022 09:16

Med en Ukrainsk gennemsnitsløn på 3300 kr om måneden, og et måske sønderbombet hjem. Så tror jeg nu nok at de fleste bliver
https://ukrainenu.com/gennemsnitsloenne ... idste-aar/

https://leveomkostninger.com/priser-og- ... aine-land/
b1.jpg


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Hjemme teori » 06 mar 2022 18:49

Hvilken Diagnose ud over diktator har ham vladimir

I hvilket univers er en "special militær operation" hvor man sønderbomber byer og civile i et andet land, mindre en krigserklæring
end sanktioner udført af andre land.

Hvis jeg skal sammenligne med nogen må eksempler være
Ayatollah khomeini
Kim Jong-il
Adolf

så han er sku ved at være i fint selskab.

Tror det eneste der hjælper nu, må det være når vesten begynder at købe mindre Kina juks, fordi vi bruger pengene på energi og det starter en global lavkonjektur. Så kan det være de sætter foden ned og stopper handlen med ham. Så opdager han nok, hvor lille Ruslands økonomi virkeligheden er.
Og så kan han forsøge et brødføde landet med tomme floskler og trusler.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Lintz » 07 mar 2022 07:00

Rimeligt tankevækkende udtalelse fra tidligere russisk udenrigsminister.

Copypastet fra Tv2 nyheder.

For det andet har Vladimir Putin overvurderet Ruslands militærkraft.

- Kreml (den russiske regering, red.) har i 20 år forsøgt at modernisere Ruslands militær. En stor del af budgettet blev stjålet og brugt på megayachter i Cypern. Men det kan man som forsvarsrådgiver ikke rapportere til præsidenten. Så de rapporterede løgne i stedet, skriver Kozyrev.

- Og man kan jo så tænke sit.
Hvad nu hvis det virkeligt kommer til at han bliver sindssyg nok til at trykke på den røde knap for at sende atommissiler mod vesten og det bare er nogle kineserhyl der futter op af siloen da pengene til dem også sejler rundt nede i Middelhavet icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af svanggaard » 07 mar 2022 08:03

Hjemme teori skrev:
06 mar 2022 18:49
Tror det eneste der hjælper nu, må det være når vesten begynder at købe mindre Kina juks, fordi vi bruger pengene på energi og det starter en global lavkonjektur. Så kan det være de sætter foden ned og stopper handlen med ham. Så opdager han nok, hvor lille Ruslands økonomi virkeligheden er.
Og så kan han forsøge et brødføde landet med tomme floskler og trusler.
Jeg tror du har fuldstændig ret. Putin fortsætter indtil kineserne ta'r en kammaratlig samtale med ham. Putin's egne folk er en flok rygklappere, som har deres på det tørre - i det mindste så længe Putin er ved magten.

Det kommer til at gå helt af sig selv. 30% af al hvede i verden kommer fra Ukraine og Rusland. Slut med billig olie/gas/kul fra Rusland. Vi kommer til at mangle majs, raps, byg, solsikkeolie, kunstgødning, ledningsnet til biler osv. osv. osv. Hertil massive investeringer i forsvar/NATO og vedholdende problemer med at få fragt-maskinen til at fungere. Priserne kommer til at stige eksponentielt.

Det bli'r ikke råd til kinesiske nytårsraketter, Bitz-kopier og elektronik. Når Kineserne indser det, tror jeg de sætter Putin på plads.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af svanggaard » 09 mar 2022 07:55



triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 09 mar 2022 13:32

Som Linz så rigtigt skriver; Der er 3,2 milliarder mennesker der ikke boykotter Putin.
Jeg så i dag, at Norge havde forventet at tjene 210 milliarder kr. på olie/gas. Nu forventer de at tjene 1330 milliarder.
Antager at Ruslands indtægter forventes at stige i samme forhold.
Olie afregnes typisk i dollasser, så mon ikke Russerne nok bliver ved med at have noget at betale med
https://www.berlingske.dk/oekonomi/norg ... r-invasion

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Lintz » 16 mar 2022 11:58

Fra Tv2 Nyheder.

Onsdag føjede den russiske udenrigsminister, Sergej Lavrov, yderligere et par punkter til den russiske liste over krav. Han udtalte, at retten til at tale russisk i Ukraine og retten til ytringsfrihed også var vigtige for Rusland

Ja. Okay så.......
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af svanggaard » 16 mar 2022 16:46

Jeg forventer, at Putin snart bliver sat til at lave noget andet, end at føre krig og passe Rusland. Om der går 1 uge, et år eller 5 år tø'r jeg ikke spå om - men han får næppe lov at blive siddende. Han får svært ved at sandsynliggøre, at hans ageren har ført til nogen som helst form for sejr.

Russerne er ikke bedre vant, så vi har ingen idé om hvad der kommer i efter Putin.

Jeg tror desværre, at vi kommer til at indstille os på, at skulle støtte Rusland massivt økonomisk i de kommende år (når alt postyret har lagt sig). Det kan lyde tåbeligt, men hvis de er bombet helt tilbage til stenalderen økonomisk står vi pludseligt med endnu et potent arnested for nye despoter og terrorister. Hvis vesten ikke hjælper Rusland i gang efter Putin, kommer vi til at stå med samme problem om nogle år. Og hvis ikke vesten vil hjælpe, er der andre som står parat. Umiddelbart tror jeg der er bedre, at Rusland nærmer sig vesten, end at de vender sig mod mellemøsten eller Kina.

Der er nok at ta' fat på: Energikrise, klimakrise/naturkatastrofer, potentiel fødevarekrise, pandemi, oprustning, grøn omstilling, inflation & renter samt konfliktløsning. Tror køkkenhaven skal udviddes lidt i år :roll:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 16 mar 2022 19:23

Jeg vil gætte på at Putins efterfølger bliver af nogenlunde samme støbning som Putin
Glem ikke at indtil nu, så har han haft stor opbakning.

Det der med statsbankerot er da vist bare noget juristeri.
Rusland har 4000 milliarder på kontoen, og med de nuværende oliepriser, så bliver det tal nok ikke mindre.
At Russerne så ikke kan få lov til at tilgå pengene, grundet sanktioner. Og derfor ikke kan betale....
Jammen altså....
Det er jo ikke russernes skyld. Og hvad vil konsekvensen være hvis ikke Russerne betaler ?
Mit gæt vil være. Ingenting....

Selvfølgelig går det udover den russiske befolkning at rublens værdi styrtdykker. Men det kan jo medfører at de selv begynder at producere de vare, de importerer i dag.
Og hvis det er Oligarker der synes at de mangler kokain og lysebrune ludere. Og derfor vælter Putin.
Så bliver hans afløser nok ikke bedre end det der er i dag

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af BWJ » 16 mar 2022 19:40

Når kortet ser sådan ud stopper han, han vil gå over i historien som manden der samlede landet igen.
Og hvem skulle stoppe ham. :roll:
rus.PNG
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar