Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rusland vs. Ukraine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af svanggaard » 02 mar 2022 10:35

calle skrev:
01 mar 2022 18:53
Måske skulle vi bare tilkendegive, at vi ikke har brug for flere østeuropæiske medlemslande i EU ?
Lige nu er jeg ret godt tilfreds med at f.eks. Polen, Tjekkiet, Rumænien og Baltikum er blevet optaget i NATO.

Fra et økonomisk perspektiv kan jeg godt forstå at mange ikke har så travlt med at indlemme øst-lande i EU. Og jeg anerkender, at der kan være store kulturelle forskelle. Men faktum er, at en veluddannet befolkning og økonomisk vækst er det bedste værn mod brushoveder alá Putin.

Når det er sagt, synes jeg det er halsløs gerning at overveje straksoptagelse af Ukraine i EU. Man bør nok lige sikre sig, at de formelt kan/vil opfylde kravene, inden man løber hovedløst efter folkestemningen.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 02 mar 2022 17:07

Jeg har svært ved at se hvordan et bestialsk angreb på dit fædreland, kan linkes til optagelse i EU

calle

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af calle » 03 mar 2022 13:49

svanggaard skrev:
02 mar 2022 10:35
Lige nu er jeg ret godt tilfreds med at f.eks. Polen, Tjekkiet, Rumænien og Baltikum er blevet optaget i NATO.

Fra et økonomisk perspektiv kan jeg godt forstå at mange ikke har så travlt med at indlemme øst-lande i EU. Og jeg anerkender, at der kan være store kulturelle forskelle. Men faktum er, at en veluddannet befolkning og økonomisk vækst er det bedste værn mod brushoveder alá Putin.

Når det er sagt, synes jeg det er halsløs gerning at overveje straksoptagelse af Ukraine i EU. Man bør nok lige sikre sig, at de formelt kan/vil opfylde kravene, inden man løber hovedløst efter folkestemningen.
Folkestemningen er lige præcis et nøgleord i denne tid. Vi skal netop passe på ikke at tabe hovedet. Flygtningene kan sagtens hjælpes i deres nærområde. At gøre dem til vesteuropæere fra dag 1 vil skabe problemer, den dag de skal hjem igen. Husk Balkan. Hvor mange af dem er rejst hjem igen ? Jeg har ihvertfald kendskab til store boligområder, der er fyldt op med folk fra Balkan, der tilsyneladende faldt så godt til i DK, at de er her endnu.

Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Fiffer » 03 mar 2022 17:14

calle skrev:
03 mar 2022 13:49
Folkestemningen er lige præcis et nøgleord i denne tid. Vi skal netop passe på ikke at tabe hovedet. Flygtningene kan sagtens hjælpes i deres nærområde. At gøre dem til vesteuropæere fra dag 1 vil skabe problemer, den dag de skal hjem igen. Husk Balkan. Hvor mange af dem er rejst hjem igen ? Jeg har ihvertfald kendskab til store boligområder, der er fyldt op med folk fra Balkan, der tilsyneladende faldt så godt til i DK, at de er her endnu.
hvis folk bidrager til samfundet, så ser jeg intet problem i at “folk bliver” i Danmark, for faktum er vi mangler hænder både i industrien, byggeriet, og i plejesektoren, og ikke forglemme hotel og restaurant branchen. Indvandring er en nødvendighed, hvis vi vil holde vores velfærd i fremtiden.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 05 mar 2022 08:16

Fiffer skrev:
03 mar 2022 17:14
hvis folk bidrager til samfundet, så ser jeg intet problem i at “folk bliver” i Danmark, for faktum er vi mangler hænder både i industrien, byggeriet, og i plejesektoren, og ikke forglemme hotel og restaurant branchen. Indvandring er en nødvendighed, hvis vi vil holde vores velfærd i fremtiden.
Nu har jeg set 3 interview med Ukrainere der er kommet til Danmark. Fælles for dem alle var at;
De i hvert fald ikke skulle tilbage til Ukraine.
Det forstår jeg sådanset godt. Men hvad betyder det for Ukraine, hvis hovedparten af dem i den arbejdsduelige alder emigrere, og efterlader et land fyldt med Pensionister


Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Fiffer » 05 mar 2022 14:07

triumph skrev:
05 mar 2022 08:16
Nu har jeg set 3 interview med Ukrainere der er kommet til Danmark. Fælles for dem alle var at;
De i hvert fald ikke skulle tilbage til Ukraine.
Det forstår jeg sådanset godt. Men hvad betyder det for Ukraine, hvis hovedparten af dem i den arbejdsduelige alder emigrere, og efterlader et land fyldt med Pensionister
Er det rigtigt vores problem? Når Rusland overtager Ukraine, så er det deres problem, og gør de ikke, og Ukraine bliver frit igen, så rejser størstedelen nok hjem igen.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 05 mar 2022 14:15

Fiffer skrev:
05 mar 2022 14:07
og Ukraine bliver frit igen, så rejser størstedelen nok hjem igen.
Det er jo netop det, jeg ikke tror de gør.
Jeg siger ikke at det er et problem for os, men det kan nemt blive et problem for Ukraine.
Altså Hvis der er et Ukraine.
Du har ret i at hvis der ikke er et Ukraine, så er det en anden sag.
Men jeg har ikke hørt Putin sige at han vil annektere Ukraine, men lave et psudo demokrati, hvor lige netop dem han er enig med, kan opstilles til valg.
Så er Ukraine der stadigt, men kun fyldt med Moskva tro mennesker.
Der tog jeg ikke tilbage til, hvis jeg var Ukrainer. Og hvad bliver det for et land ?

Hvis Putin trækker sig tilbage pga. omverdenens sanktioner. Og det der er at vende tilbage til, er en rygende ruin hop
Hvad ville man så selv gøre.
Deres børn har lært dansk, og de har formodentligt selv. Et efter Ukrainske forhold. Velbetalt job. Vil man så tage hjem ?
Jeg ville ikke.
Hvis Ukraine skal genopbygges, hvordan skal det så ske, hvis landet er drænet for folk i den arbejdsduelige alder.

Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Fiffer » 05 mar 2022 15:45

triumph skrev:
05 mar 2022 14:15
Det er jo netop det, jeg ikke tror de gør.
Jeg siger ikke at det er et problem for os, men det kan nemt blive et problem for Ukraine.
Altså Hvis der er et Ukraine.
Du har ret i at hvis der ikke er et Ukraine, så er det en anden sag.
Men jeg har ikke hørt Putin sige at han vil annektere Ukraine, men lave et psudo demokrati, hvor lige netop dem han er enig med, kan opstilles til valg.
Så er Ukraine der stadigt, men kun fyldt med Moskva tro mennesker.
Der tog jeg ikke tilbage til, hvis jeg var Ukrainer. Og hvad bliver det for et land ?

Hvis Putin trækker sig tilbage pga. omverdenens sanktioner. Og det der er at vende tilbage til, er en rygende ruin hop
Hvad ville man så selv gøre.
Deres børn har lært dansk, og de har formodentligt selv. Et efter Ukrainske forhold. Velbetalt job. Vil man så tage hjem ?
Jeg ville ikke.
Hvis Ukraine skal genopbygges, hvordan skal det så ske, hvis landet er drænet for folk i den arbejdsduelige alder.
jeg forstår ikke hvor du vil hen ned din pointe🤷‍♂️ Faktum er vi er nødt til at forholde os til der kommer nogle ukrainere hertil, hvordan deres land skal bygges op engang i fremtiden er irrelevant for nu. Og stadig er det ikke vores valg, eller problem at forholde os til, det er ukrainske statsborgernes problem at forholde sig til. God weekend
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 05 mar 2022 16:45

Der hvor jeg vil hen,er;
Ligemeget hvad der sker, så bliver Ukraine taberen.
Der er vel 3 udfald:
Rusland annektere hele landet = Ukraine taber
Putin får indsat en marionet regering = Ukraine taber
Selv hvis Ukraine vinder krigen, så kan Zelenskij være præsident i et land uden befolkning.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Dunas » 05 mar 2022 20:39

triumph skrev:
05 mar 2022 16:45
Der hvor jeg vil hen,er;
Ligemeget hvad der sker, så bliver Ukraine taberen.
Der er vel 3 udfald:
Rusland annektere hele landet = Ukraine taber
Putin får indsat en marionet regering = Ukraine taber
Selv hvis Ukraine vinder krigen, så kan Zelenskij være præsident i et land uden befolkning.
Er helt uenig med dig, sådan noget vrøvl og skrive. Hvis Ukraine vinder krigen, så vil vesten hjælpe med genopbygning af Ukraine.
Lang de fleste tager hjem igen. Det er deres land. Zelenskij vil være præsident i et land MED befolkning.


Besvar