Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Godt man har pillefyr i den her tid.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af calle » 11 jan 2022 10:19

Selv om der er noget arbejde med de skide træpiller og briketter til brændeovnene, så skal man også huske at glæde sig over den billige varme de giver i den her tid, hvor energipriserne er på himmelflugt. Nu håber jeg bare, at priserne på træpiller holder sig i ro. Iøvrigt mener jeg, at energiafgifterne og momsen burde nedjusteres, så staten ikke lever højt på befolkningens økonomiske trængsler.

Venlig hilsen


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af triumph » 11 jan 2022 11:03

Det er mærkeligt; Jeg betaler mindre/det samme for træpiller som sidste år. Men prisen på briketter er fordoblet.
Mon ikke træpille producenterne snart begynder at hælde hælde træpille smuldet i brikketpressen i stedet ?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af Lintz » 11 jan 2022 11:31

triumph skrev:
11 jan 2022 11:03
Det er mærkeligt; Jeg betaler mindre/det samme for træpiller som sidste år. Men prisen på briketter er fordoblet.
Mon ikke træpille producenterne snart begynder at hælde hælde træpille smuldet i brikketpressen i stedet ?
Syntes da nok at Pillemadsen har hævet sin pris rimeligt meget. Kan ikke huske at han har været oppe og tangere næsten 2000 pr palle som det er i øjeblikket.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af triumph » 11 jan 2022 11:44

jeg giver 1845 for en palle træpiller. Som jeg husker det, gav jeg mere sidste år.
Men sidste år kunne man få briketter på bud hos Harald skrald for 12-1400/tons.
Nu koster de 2400 der hvor jeg kan finde dem

calle

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af calle » 11 jan 2022 12:07

triumph skrev:
11 jan 2022 11:03
Det er mærkeligt; Jeg betaler mindre/det samme for træpiller som sidste år. Men prisen på briketter er fordoblet.
Mon ikke træpille producenterne snart begynder at hælde hælde træpille smuldet i brikketpressen i stedet ?
Jep - det samme her. Måtte op og betale 2450 leveret for briketterne, og det er altså ikke min pillepusher, der er blevet dyrere. Han var helt flov, da han fortalte mig, hvor meget jeg skulle give for dem. Han havde iøvrigt svært ved overhovedet at få fat i briketterne. Kunne faktisk godt have fået Barlinekker hos Madsen til en bedre pris, men så ville min fragtpris og min gode aftale på pillerne blive ødelagt. Som i sikkert husker, giver jeg lidt mere for at fyre med Södra, men de er altså også virkelig gode.

Venlig hilsen


calle

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af calle » 11 jan 2022 12:17

Lintz skrev:
11 jan 2022 11:31
Syntes da nok at Pillemadsen har hævet sin pris rimeligt meget. Kan ikke huske at han har været oppe og tangere næsten 2000 pr palle som det er i øjeblikket.
Hej Lintzyboy.

Var lige inde og kigge. Han tager 2250 for German Pellets :shock: :shock: :shock: :shock:

Måske må vi atter til at fyre med tørv :roll:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af Lintz » 11 jan 2022 12:39

calle skrev:
11 jan 2022 12:17
Hej Lintzyboy.

Var lige inde og kigge. Han tager 2250 for German Pellets :shock: :shock: :shock: :shock:

Måske må vi atter til at fyre med tørv :roll:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif
Har så kun lige tjekket Barlinek og kun Pillemadsen.
Men hvis han ligger i det prisleje så gær de andre lige syd for grænsen nok også.

Tørv kan absolut blive en mulighed 🙂 men kan heldigvis klare mig til efter sommerferien.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af triumph » 11 jan 2022 13:23

Shit....
Jeg måtte lige ind og chekke.
Det er vel 3 uger siden jeg bestilte piller til 1845 for 960 kg.
Nu ser det sådan her ud
Udklip.PNG
og med brikketter ser det sådan her ud
Udklip1.PNG

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af svanggaard » 11 jan 2022 15:49

I gamle dage hed det sig, at træpille-prisen fulgte olieprisen. Jeg ved ikke om den sammenhæng holder vand - men det er ikke for sjov at køre til tanken for tiden.

Min pillepusher har hævet prisen næsten 30% på barlinek siden Juli-'21. Jeg regner dog med at der kommer et mere fornuftigt prisleje efter fyringssæsonen. Jeg har heldigvis lager til nogle måneder.

Bortset fra det er Januar altid træls; Forsikringer, ejendomsskatter, manglende dagslys og nu Covid.. De fleste af os plejer heldigvis at overleve den mørke tid.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Godt man har pillefyr i den her tid.

Indlæg af triumph » 11 jan 2022 18:48

svanggaard skrev:
11 jan 2022 15:49

Bortset fra det er Januar altid træls; Forsikringer, ejendomsskatter, manglende dagslys og nu Covid.. De fleste af os plejer heldigvis at overleve den mørke tid.
Gad vide om det er ulejligheden værd, eller man skulle finde en isflage og sætte sig ud på..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Lad mig nævne;
Politiet kan igen ikke opklare en skid;
Det er 100% umuligt for Kling & Klang at opklare hvem der har skrevet de action card, der beskrev;
At hvis minkavlerne ikke selv slog deres mink ihjel, så kom militæret og gjorde det.
Fuldstændigt ligesom de efter 3 års detektivarbejde, ikke havde kunne opspore en CD-Rom afspiller. Så de kunne høre ordren om at Politiet skulle tage flag fra Tibet demonstranter.
Eller kunne opklare hvem det var der havde taget flagende fra Tibet demonstranterne, selvom politibetjentene optrådte i en video.
Og med navns nævnelse havde skrevet en 2 siders artikel i politiet fagblad, hvor de beskrev hændelsen.
Og beskrev at de naturligvis ikke selv havde fundet på at flå flagende ud af hænderne på demonstrerende pensionister, men var blevet beordret til det af overordnede.
Men når betjentene ikke kunne identificeres, kunne det naturligtvis heller ikke opklares hvem der havde givet ordren.

Eller;
Under den fuldstændigt tumultariske tilbagetrækning fra Afghanistan, takkede Trine Bramsen Pakistand for at Danmark kunne bruge landet som base under evakueringen.
I den forbindelse kom Peter Viggo Jakobsen til at nævne, at hvis nu ikke Pakistan også havde lade Al qaeda bruge landet som base.
Så kunne det være at krigen havde gået anderledes, og det slet ikke havde været nødvendigt at evakuere.

2 minutter efter fik forsvars akademiet af vide; At hvis ikke ikke de fik lukket munden på ham Peter Viggo, så kunne de blive udflyttet til Hobro.....

Eller:
Nu har de arresteret FE chefen, og truer ham med 12 års fængsel. Angiveligt fordi han kom til at sladre om at de indespærrede børn i Al Hol lejren nok ville udgøre en større terror trussel hvis hvis de blev, end hvis de kom til Danmark.
Det passede ikke lige i regeringens fortælling

Rohingyaérne har ringet.
Selv de syntes at retssikkerheden, og ytringsfriheden i Danmark er truet........

Og nu jeg er i gang;
Hvad med den Sørøver mission, hvor man ikke måtte fange Sørøvere.
De havde ellers forberedt sig, ved at medbringe gummibåde de havde købt af kronprinsens drukkammerat.
Både der var så langsomme at de ikke kunne følge med en Kinesisk Junke, og udstyret dem med motorer der både var upålidelige, og ikke kunne sejle hvor det var varmt.
Man havde samtidigt sørget for at krigsskibet man sendte af sted ikke måtte komme tættere på kysten end 12 mil. Steder hvor der nærmest ikke er Sørøvere.
Der var simpelthen INGEN der havde forestillet sig at den mission skulle være anden en symbolsk handling. Uden andet formål, end at en minister kunne få en lejlighed for at få lidt PR i TV avisen.
Derfor havde man naturligtvis heller ikke gjort sig den fjerneste tanke om, hvad man skulle gøre hvis man fangede en Sørøver.
Det havde da sikker også virket perfekt, hvis de havde sendt politiet afsted for at stå for missionen. De har jo ikke fanget en røver i årevis.
Men her jokkede de i spinaten, og sendte frømands soldater afsted.
Og efter 6 ugers krydstogt fik 3 Sørøvere; En gummibåd, en madpakke, og et; "Kom godt hjem".
Mens en fjerde formodentligt får Tålt ophold i Danmark, med fuld adgang til at suge på velfærdssamfundets yver. Og formodentlig familiesammenføring med hans børn.

Nej jeg finder sku en isflage....
Åhhh. Det var Palle fra Kalundborg........ icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Besvar