Betaling af varer købt online.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Betaling af varer købt online.

Indlæg af Lintz »

Datteren købte et tv på Web-shop ved El-giganten omkring september.

Normalvis sker betaling (eller trækningen fra firmaet) lige efter at varen er sendt - Dette skete ikke ved denne ordre og vi regnede nok lidt med at vi hørte et eller andet fra dem eller det gik i glemmebogen.
I dag har de så trukket pengene - 3 måneder efter der er handlet. Må siges at det er noget af en kredit men på spørgsmålet fra hende om at de stadig kan have adgang til hendes konto så lang tid efter må jeg være lidt svar skyldig.

Regner med at de har adgang til at trække det beløb som hun har købt for - Men hvor lang tid ?

- Og på spørgsmålet fra hende "Hvad nu hvis jeg ikke havde nok penge på kontoen" (Der kan ikke være overtræk på den) .
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Betaling af varer købt online.

Indlæg af svanggaard »

Det er ikke helt klart hvad tidsgrænserne er.

Der står en smule om det her: https://www.retailnews.dk/article/view/ ... alingskort

Butikken må i princippet opretholde reservation af beløbet lige så længe som kunden har givet samtykke til (det står sikkert i webshops forretningsbetingelser). Kortudsteder/bank sætter nogle gange kortere tidsfrister. Hvis fristen overskrides kan butikken ikke hæve beløbet.

I tilfælde af at butikken annullerer en transaktion (f.eks. fordi de ikke kan levere varen) kan der gå helt op til en måned inden reservationen er slettet i banken.

Min datter prøvede noget lignende ifbm. hun flyttede hjemmefra. Der blev betalt med kort på webshop og hun modtog varen. Efter ca. 6mdr sendte webshoppen en gammeldags papirfaktura med FI-kort. Der var kikset et eller andet da webshop skulle hæve beløbet. Det endte med at jeg måtte hjælpe hende med at rage kastanjerne ud af ilden. Vi havde derpå er alvorlig snak om vigtigheden af budgetter - jeg skal garantere for at der ikke findes ret mange 19-årige i DK som har lige så godt styr på økonomien som min datter har nu ;-)
Besvar