Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vindstød

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Vindstød

Indlæg af svanggaard » 22 jun 2022 00:30

Jeg bliver dig svar skyldig. Jeg har selv lagt tallene sammen, og kan godt se en forskel mellem beregnet gennemsnit og pris vist på Nord Pool.

Nogle forbrugere faktureres måske efter måneds-gennemsnittet (Nord Pool dækker jo mange lande/markeder). I det tilfælde er man nok nødt til at vægte timerne med højest forbrug lidt højere, når månedsprisen udregnes. Det kan måske forklare differencen.


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Vindstød

Indlæg af pelle » 18 aug 2022 18:12

Suk.. Så har vindstød været på rov igen. For nogen tid siden skiftede jeg til NRGI. Alle 6 målere kom derover. Så, idag ringer jeg til dem. For der er 5 målere ved NRGI opdagede jeg.. Så, har Vindstød været hos dem og ført os tilbage igen med en af målerne. Uden mit vidende. Jeg bad hende om straks at få os tilbage igen. Vi har meldt det til politiet. Vi fik at vide der skulle rejses en sag over forbrugerrådet. Da, det helt klart var ulovligt det Vindstød gør. Problemet er at vindstød ligger inde med oplysninger som mit cpr.nr. Og går den så går den. Nu, bliver jeg nød til at kontakte nrgi med jævne mellemrum. Hold jer væk fra vindstød.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar