Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Borgerforslag

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Borgerforslag

Indlæg af lamborg » 03 dec 2021 11:02

Hej Svang. Ja jeg tror min kemohjerne misforstod dit første indlæg . Læste det som om du synes det var synd for dem med alt det papirarbejde omkring hvidvask som de i øvrigt selv er den største del af :-). Og hvis man nu husker lidt tilbage i historien omkring boligboblen som jo faktisk var et pyramidespil de selv skabte i jagten på ussel mammon uden nogen omtanke så fik de hvis den staslige hjælp de skulle have og på grund af deres monopol så kunne de modsat andre her under coronaen bare lægge regningen over på kunderne . Så men hensyn til om en konto i banken skal koste noget så kan man jo sige at de kunne jo med de milliard overskud de lægger for dagen vise en smule samfundssind som tilbage betaling for hjælpen. Man kunne bryde tele-dsb-el osv monopol men bankerne de er svære at få til at indføre en reel konkurance så nej ingen statsbank men en trussel som kan ryste storkapitalen lidt . For der er alt for mange der på trods af god økonomi bliver bortdømt af en skrankepave i banken .
Et lille corona eksempel . Skrev til banken da vi ikke vidste hvordan og hvorledes i start 2020 om vi kunne få udsættelse på banklån. Efter at de have fået udlevert selv farven på vores underbukser og der var fin økonomi så fik jeg brev om nej ingen hjælp og det på trods af at Direktøren for pisbanken stod i avisen og sagde kom bare vi hjælper. (I DLR kredit fik vi da bare udsættelse det tog 3 min.) Så skrev jeg at jeg havde haft en rådgiver til at kikke på tallende og han kunne ikke forstå afslaget vi ville jo ikke udvige vores lån men bare skyde det tre mdr ?. Så ringede filialdirektøren til mig og fortale mig at vores branche kunne glemme det de ville ikke røre ved og desuden var vi jo begge 62 så nej . Jeg spurgte om jeg kunne få det på skrift så grinde han bare og sagde farvel . Defor er jeg rimelig negativ overfor de røvhuller
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Borgerforslag

Indlæg af svanggaard » 03 dec 2021 12:25

Overordnet synes jeg at ALT er blevet for kompliceret. Du må, om nogen, vide at man ikke engang må sælge en pølse uden at ha' været på kursus.

Sidst jeg sku' betale et buskort for en af ungerne måtte jeg i banken for at få det rigtige stempel. Jeg smed en plovmand på disken - næ nej... De sku' lige bruge mit kontonummer også, for pengene skulle først på kontoen og siden hæves igen - ellers havde de jo ikke et transaktionsspor.

Og sidst jeg skulle bruge 5000,- kontant til et eller andet ville den søde bankassistent vide hvad pengene skulle bruges til. Jeg blev helt paf og udbrød >>det rager da ikke dig....<< Men banken skulle skrive noget på. Jeg endte med at sige, at pengene skulle bruges på fjams 8) .

Vi skal helst ikke bruge kontanter, crypto eller deleøkonomi - for ellers kan øvrigheden ikke styre deres regneark. Men ind imellem er kontanterne jo gode nok: https://www.tvmidtvest.dk/viborg/dyr-tu ... l-politiet

Og jo mere uoverskuelige og komplicerede tingene bliver, jo mere låst er vi. Det er politikerne og de store virksomheder lige gode om. Forskellen er, at politikerne tror de gør verden bedre, mens virksomhederne tænker økonomi og (svine)binding af kundeforhold. Men det ER altså ikke virksomhederne der er problemet. Det er vores politikere, som ikke er dygtige nok til at lave den lovgivning, som skal sætte rimelige rammer for samfundet og virksomhederne heri.

Det er nok heller ikke tilfældigt at ejendomsvurderingssystemet er forsinket. Prøv at lave et lille tankeeksperiment; Tænk hvis det regner rigtigt... Det kommer til at give vild bølgegang. Dels er der mange fra jetsettet som pludselig skal til at bidrage noget mere, og dels er jeg sikker på, at mange (erhvervs)ejendomme eklatant overvurderede. Det skal nok gi' banker og realkredit noget at se til når belåningsgraderne inden for nogle brancher viser sig at være helt i hegnet.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Borgerforslag

Indlæg af BWJ » 04 dec 2021 15:44

Og hvordan forholder i jer så til, at det burde være en mulighed at have en konto uden minusrenter, når vi jo alle er tvunget til at have en lønkonto -
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: Borgerforslag

Indlæg af pendec » 04 dec 2021 15:49

BWJ skrev:
04 dec 2021 15:44
Og hvordan forholder i jer så til, at det burde være en mulighed at have en konto uden minusrenter, når vi jo alle er tvunget til at have en lønkonto -
Kravet er vel en NemKonto idag? Min arbejdsgiver beder ikke om konto, men sidst bekræftede de bruger NemKonto der?

Så skal man bare følge statens ønske/krav, så skal vi have NemKonto, og det kan man vist kun have i en dansk bank?
Jeg har da vist en krypto konto med debit kort mulighed, så jeg kan bruge VISA med krypto valuta igennem udenlandsk bank, med mindre kort gebyr men ellers følgende andre banker. Tror ikke staten accepterer sådan VISA konto i udlandet , eller?
eller.JPG

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Borgerforslag

Indlæg af BWJ » 04 dec 2021 16:25

Løn/nemkonto er vel det samme udover at nemkonto er en ekstra sikkerhed for, at kontoen står i dit navn, og den skal lønmodtagere have for at få løn og evt. ydelser fra det offentlige.
Og når tvangen er der, er det vel ikke rimeligt at man skal betale minusrenter for at bruge den.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


pendec

Re: Borgerforslag

Indlæg af pendec » 04 dec 2021 17:03

BWJ skrev:
04 dec 2021 16:25
Løn/nemkonto er vel det samme udover at nemkonto er en ekstra sikkerhed for, at kontoen står i dit navn, og den skal lønmodtagere have for at få løn og evt. ydelser fra det offentlige.
Og når tvangen er der, er det vel ikke rimeligt at man skal betale minusrenter for at bruge den.
Tror desværre at får man minus renter fjernet for dem som har penge i klemme, rammer det alle på gebyr i stedet som ikke er ramt lige nu, så jeg ved ikke om det er et hit at råbe op om det.


Besvar