Hvem pokker kan nå at bruge det.....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Hvem pokker kan nå at bruge det.....

Indlæg af Lintz »

Har i en del år haft TDC og nu Yousee til mobilabb her i huset.

3 telefoner hvor så den ene får dobbelt op på data. Det har så altid været mig der har haft de dobbelt data grundet rejsearbejde og de andre surfer primært på nettet via wi-fi.

Nu fik jeg så sms fra Yousee om at denne aftale med dobbelt op bortfalder - Altså hvor vi havde 20 gb på 2 tlf. samt 40 gb på 1.
Til gengæld stiger jeg fra de 40 gb til 1000 gb !!!!!!

Noget af en stigning men kan ikke lade være med at tænke hvem pokker kan bruge 1000 gb :roll:
Skal jeg sidde her og være benovet eller skal jeg tænke at det er lidt "Overkill".

Jeg har henholdsvis 20 gb på firma tlf samt pc pr mdr og har jeg været lidt hård ved dem kan det godt knibe lidt med data de sidste 5 dage på en måned - Altså ved de 20 gb så havde de givet mig dobbelt op til 80 gb eller måske 100 gb ville være nok så rigeligt.

Hvad pokker bruger folk privat på mobildata pr mdr.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Hvem pokker kan nå at bruge det.....

Indlæg af pendec »

Streaming af film, kan hurtigt tage 2GB per film (1.5time), så ser familien på 4 mange film, og børn 1 om aften på værelset, så kan du jo godt se at bare 20 dage * 2GB for 1 person giver en del, så kommer almindelig trafik, streaming twitch og andet, f.eks bittorent for nogle.

Jeg har personligt et forbrug på 250GB ca. jeg kører også på mobil data, da ADSL her er ringe.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Hvem pokker kan nå at bruge det.....

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 29 okt 2021 07:30 Streaming af film, kan hurtigt tage 2GB per film (1.5time), så ser familien på 4 mange film, og børn 1 om aften på værelset.
Jo - Men sker det hjemme er det vel typisk over wi-fi.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Hvem pokker kan nå at bruge det.....

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 29 okt 2021 07:31 Jo - Men sker det hjemme er det vel typisk over wi-fi.
Ofte men ikke altid, især udkanten af Danmark, er der stadig mange med adsl og ringe forbindelse, så er mobildata optimal, som for mig med 40-80Mbit på mobil data, og kun max 20Mbit på adsl.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Hvem pokker kan nå at bruge det.....

Indlæg af triumph »

mit 20 gb abbonement er hævet til 30gb

pendec

Re: Hvem pokker kan nå at bruge det.....

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 29 okt 2021 11:47 mit 20 gb abbonement er hævet til 30gb
Side bemærkning, jeg har selv haft fridata (1TB) nok 5-6 år til små 129kr, og så 25kr for et ekstra sim til router (og en dongle). Det har fungeret fint i mange år, og vi har også talt om det herinde et par gange , med udendørs antenne og målinger osv..

Besvar