Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Klimaomvæltninger

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 146 gange
Modtaget likes: 280 gange

Klimaomvæltninger

Indlæg af svanggaard » 10 aug 2021 15:53

Nu kom der så endnu en rapport om vores klima. Konklusionen er klar - vejret bliver mere ekstremt og vi er selv ude om det. Der brændes simpelthen for meget kul/olie/gas af. Jeg går faktisk og har lidt dårlig samvittighed over det L#¤t vi efterlader til vores efterkommere.

Vi kan sætte os på hænderne, og håbe på, at nogen finder tekniske løsninger... men realistisk går der nok for lang tid inden effekten viser sig.

Vi kan vente på regnearks-drengene... de kan sikkert bevise, at problemerne skyldes alle de andre.

Politikerne... ja de finder måske en "god løsning i morgen". De véd måske allerede hvad der skal gøres, men vil jo gerne genvælges.

Hvis problemet ikke kan løses vrimler det heldigvis med "igler" som tilbyder alverdens "aflads-produkter"... Køb et træ, køb klimakreditter, klimaneutrale dagligvarer, grøn strøm osv. Personligt tror jeg ikke en gammel s#& på dem og sender i stedet lidt årlig støtte til mødrehjælpen. Men jeg er også bare en gammel sur mand.

Hvis vi skal vende udviklingen kommer det nok til at gøre ondt - personligt synes jeg godt det må svie lidt. Er samfundet klar til drastiske omvæltninger, skal vi lade stå til eller hver især kaste os ud i små-filantropiske feel-good projekter?


Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 511
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Klimaomvæltninger

Indlæg af Fiffer » 10 aug 2021 17:25

Er kold som en kiks, kan godt være den kommende generation får lidt mere vand, til gengæld bliver de betydeligt ældre, bliver mindre syge, da lægevidenskaben efterhånden kan kurere alt,de har bedre boliger, bedre mad, de vil aldrig opleve krig, sult, og har verdens bedste arbejdsmiljø. De kommer aldrig til at knokle sig ihjel.Med andre ord, de ved slet ikke hvor pissegodt de faktisk har det.så ingen dårlig samvittighed herfra
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: Klimaomvæltninger

Indlæg af triumph » 10 aug 2021 22:13

Fiffer skrev:
10 aug 2021 17:25
Er kold som en kiks, kan godt være den kommende generation får lidt mere vand, til gengæld bliver de betydeligt ældre, bliver mindre syge, da lægevidenskaben efterhånden kan kurere alt,de har bedre boliger, bedre mad, de vil aldrig opleve krig, sult, og har verdens bedste arbejdsmiljø. De kommer aldrig til at knokle sig ihjel.Med andre ord, de ved slet ikke hvor pissegodt de faktisk har det.så ingen dårlig samvittighed herfra
Det er da noget sluder.
Fertilitetsraten i f. eks Italien er 1,27, og i Spanien 1,23, 1,3 i Grækenland, og 1,5 i det meste af resten af Europa.
https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20210323-2
Så lidt skal de unge sku da bestille for at betale for alle os gamle røvhuller, der bare ikke vil dø.
Det er faktisk kun Skandinavien der har en rimelig fødselsrate (Sikkert pga barsels, børnepasning, og ligestilling)
Europæerne risikere og uddø, mens alle de fattige lande stadig får masser af børn, som de næppe kan forsørge i nærområdet,
Fertilitetsraten er 7 i Niger, og knapt 6 i Angola, Congo, og Mali.
Tror sku ikke de kommer sovende til velstand og og gode boliger.
https://www.statista.com/statistics/262 ... ity-rates/
Samtidigt bliver store dele af landområder nær ækvator ubeboelige, og ørkner breder sig, hvilket vil give folkevandringer.
Peter Viggo Jakobsen der er professor ved Institut for Strategi og Krigsstudier, har udtalt at fremtidige trusler mod Europa ikke vil komme fra f.eks Rusland, men fra folkevandringer, og territoriale uenigheder om landområder, grundet folkeslag ikke kan brødføde sig i deres nærområder.


Besvar