Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Allente og app til nyere Samsung TV

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Allente og app til nyere Samsung TV

Indlæg af vinther2 » 12 maj 2021 16:22

Har haft Canal Digital siden det blev oprettet, før den tid hed det Canal+ og endnu før, Filmnet. Alt har vi modtaget via parabol uden problemer i over 20 år.

Nu er så Viasat og Canal Digital slået sammen, om det er godt eller dårligt for os forbrugere er uvist.

Men da jeg i dag ville se streaming fra Canal Digital, hvor man jo kan se ældre programmer, på samme måde som DR-TV, så blev min Canal Digital app ved med at køre i ring uden at stoppe! Så slog det mig, det hedder jo ikke længere Canal Digital, men Allente. Så jeg søgte på Appen Allente, eller bare All, men den kom ikke frem! Nu skal siges at vi har et Samsung TV fra 2020, men det skulle vel ikke være et problem, eller?

Kontaktede Allente, og til deres ros, var der ingen ventetid. Forelagde mit problem og svaret var følgende: Samsung har afbrudt samarbejdet med Allente og laver ingen ny app til deres Samsung TV.

Har derefter undersøgt lidt, og det viser sig at hvis man har et TV fra Samsung til og med 2019, så kan man få appen! Hvorfor man ikke kan fra 2020 og frem er mig en gåde.

Man kan selvfølgelig stadigvæk streame Allente via mobil/tablet til Chromecast på Samsung TV.


pendec

Re: Allente og app til nyere Samsung TV

Indlæg af pendec » 12 maj 2021 23:07

vinther2 skrev:
12 maj 2021 16:22
Har derefter undersøgt lidt, og det viser sig at hvis man har et TV fra Samsung til og med 2019, så kan man få appen! Hvorfor man ikke kan fra 2020 og frem er mig en gåde.
Ny hardware, nye chipset . Og så er operativ systemet ofte opdateret på nye tv (2020+), så apps skal ændres. Så uden support ingen app opdatering.

Besvar