Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forbrydelse kontra straf

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Forbrydelse kontra straf

Indlæg af triumph » 19 apr 2021 20:17

Er jeg den eneste der syntes at det virker som om det er samfundets absolutte top, der laver straffe der rammer nogle andre grupper end dem selv.

F.eks. ;
Hvis man efter og have stået 3 timer i kø til en coronaprøve, opgiver og fifler lidt med Coronapasset så man kan få en latte med vennerne. Så kan det give 4 års fængsel.

Men hvis man som Danske Bank. Nedsætter en gruppe på 16 mand til at tage rundt og hjælpe terrorister, narkohandlere, og despoter. Med at hvidvaske 11 milliarder. Så er det faktisk ikke rigtigt nogens skyld. I hvertfald ikke nogen man personligt kan holde ansvarligt, og dømme i en retsag. Ja faktisk er det slet ikke noget det Danske politi mener de bør tage sig af......

Der findes ikke nogen bankansatte der personligt er straffet for at hjælpe terrorister og narkokrimielle med at hvidvaske penge. Selvom bankerne er taget med fingrene i kagedåse 100, ja nok 1000vis af gange.
Det højeste man har kunne svinge sig op til, er en bod til banken. Men ingen er holdt personligt ansvarlige.

Sammenlign lige med en bulgarsk lastbilchauffør der tjener 5-8000 kr/md.
Hvis han mangler et eller andet toldpapir, han ikke anede han skulle have. Hængeren på hans lastbil skævbremser en anelse for meget. Eller han har overtrådt en regel han ikke kendte. Så hedder det nemt 20-30.000 i bøde.

Danske Bank har ansat en direktør der skulle ryde op i den estiske hvidvaskeskandale, samt forbedre DB´s omdømme.
Han starter med at proklamere at det første man skal gøre er at genskabe tilliden i offentligheden, og dette gøres ved åbenhed og ordenlighed.
Dette sker imens han er fuldstændigt klar over at de ikke har styr på gælds indrivelsen fra landets fattigste, og inddriver til tider over 100.000 kr mere pr kunde, end de skylder.
Og da det bliver opdaget. Så går DB i medierne, og melder ud at det kun drejer sig om en håndfuld kunder. Mens de i virkeligheden godt ved at det er ca. 15.000 kunder det drejer sig om.

Så viser det sig at den direktør DB har ansat til at ryde op i hvidvaske skandalen er under anklage i Holland, for ikke at have modvirket hvidvask hos sin tidligere arbejdsgiver. Og hans tidligere arbejdsgiver har indgået et forlig, hvor de skal betale 3,8 milliarder til staten.
Derfor opsiger han straks sin stilling hos DB.
Straffen;
Først havde han fået en "Sign on bonus" på 11,7 millioner. Så 15 millioner i årsløn (Formodentligt på forsker ordning, så han ikke skal betale skat)
Og så et gyldent håndtryk på 25 millioner, fordi han vælger at sige op under 2 år efter han startede.........
Jeg havde forslået min søn at blive Sørøver, men det er da noget mere lukrativt og være bankdirektør, og helt uden mulighed for straf !


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af triumph » 19 apr 2021 21:04

PS
Jeg mente at Db havde hvidvasket 1500 milliarder, ikke 11 milliarder....

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af pille bruger » 20 apr 2021 08:10

Ja, der er noget der ikke passer sammen.
Vanvidsbilisme - lattergas - hærværk - ......
Der er en generel nedadgående tendens i moralen.

Nogle gange er det bare for meget.
Står din skraldespand bare lidt forkert får du brev fra kommunen om at den skal bringes i orden straks.
Ellers konsekvens straks.

Ridser du en hel stribe biler, eller drøner rundt på knallert til fare for alle andre, så sker der ikke det store.

Og dem med er højt lønnet job, netop højt lønnet for ikke at de tager af kassen,
ja så tømmer de kassen, og også de andres.

Troværdigheden til samfundet / systemet er truet.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af Bigfoot » 20 apr 2021 08:42

det værste er da at straffen for økonomisk kriminalitet er højere end for drab.....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

pendec

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af pendec » 20 apr 2021 08:50

Jeg tror også Stein Bagger er et godt eksempel på stor kriminalitet betaler sig, eller de riges kriminelle gerninger ofte betaler sig her i Danmark. Stein kom vist afsted med størstedelen af de penge som var væk, og bor nu i langtbortistan, engang nogle år tilbage set i sin luksusbil i Sverige men så er han vist flyttet igen.
Britta bedrog staten i 20år+ staten og kom ud med en god sum penge, hun er ude om 3-5 år igen. hvis ikke før.

Velfærden er truet, og det er folketinget som svigter, da de vægter så forkert som de gør, og laver mærkelige påbud, ikke bare Corona men også for udlændinge og andre i landet.
Gør politikere noget ulovligt, så laver man love som gør det lovligt,
Støjberg gjorde noget, og det blev lovligt senere,
Mette gjorde noget ulovligt og det blev lovligt senere.
Guldborgsund gjorde noget ulovligt(store sommerhuse), nu gør det lovligt :)

Så de store magter kan gøre alt ulovligt, og gøre det lovligt bagefter.


pendec

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af pendec » 20 apr 2021 08:51

Bigfoot skrev:
20 apr 2021 08:42
det værste er da at straffen for økonomisk kriminalitet er højere end for drab.....
? Ikke helt, det kommer jo an på drabet.

Madsen fik livstid for 1 drab.
Færdselsulykker kan give få år, afhængig af dommen men livstid? never...

Som jeg lige nævnte, Bagger, Britta har fået nogle år med nedsættelse efter 4-5 år, så kommer Britta ud igen, Bagger kom ud nogle år før sin dom. Bagger var jo næsten oppe og ringe på 1 milliard :) Britta kun 100mil?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af triumph » 20 apr 2021 09:25

under selskabstømmersagerne for 10-15 år siden, kunne de ikke finde advokater til at føre sagerne, fordi de alle havde haft fingrene i kagedåsen, og derfor var indhabile......

Jan-DK
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 jun 2018 19:06
Mit fyr: Black Star
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4330
Årligt forbrug: 5
Modtaget likes: 8 gange

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af Jan-DK » 20 apr 2021 10:18

Hvis vi nu fanget nogle af de store økonomiske svindel sager kunne vi andre gå 20 % ned i skat.

Og samtidig kunne man sætte firma skatten til 10 % af deres brutto omsætning her i landet.
Og ingen fradrag for noget som helst.

Det ville nok øge indtægten til staten.
110 m2
Woody Blackstar 10KW
220 kg beholder.
Metro 110 L VVB 644C Fjernvarme
2 X gulvvarme + 4 radiator.
https://stokercloud.dk/v3/#/jandk/main-page
7,5 m solfanger.
300 L beholder.
Jeg er ikke doven. Jer er energi bevidst. icon_cheesygrin.gif

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af triumph » 20 apr 2021 10:48

Tænk lige at DB har opkrævet penge (over 135.000 kr for meget pr kunde) fra 15.000 kunder der ikke skyldte dem penge.
Ofte er uvidende folkepensionister/folk der har været i Ribers.
DB har vist i 20 år at de ikke har haft styr på deres pengeindrivelses sytemer. men bare forsat med at drive penge ind, selvom de ikke viste om de rent faktisk havde penge tilgode.
Hvis jeg stjal 135.000 kr fra en, og bare påstod at jeg troede at det var mine penge, hvad ville der så ske.....
De havde endda instrueret bankrådgiverne i at de ikke måtte oplyse kunderne om hvad de skyldte, og hvad de havde betalt.

Hvad er det for en bank der ikke har styr på udlån, og hvad der er betalt ind. Skal de i det hele taget have lov til at drive bankvirksomhed ?
Hvorfor siger man ikke til banken at de må stoppe inddrivelsen af gæld, fra de personer der de ikke ved hvad skylder dem.
Så kunne det da godt være at det ikke tog 20 år at få løst problemet.....

Hvordan kan det her ikke være ulovligt ?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Forbrydelse kontra straf

Indlæg af Bigfoot » 21 apr 2021 09:56

pendec skrev:
20 apr 2021 08:51
? Ikke helt, det kommer jo an på drabet.

Madsen fik livstid for 1 drab.
Færdselsulykker kan give få år, afhængig af dommen men livstid? never...

Som jeg lige nævnte, Bagger, Britta har fået nogle år med nedsættelse efter 4-5 år, så kommer Britta ud igen, Bagger kom ud nogle år før sin dom. Bagger var jo næsten oppe og ringe på 1 milliard :) Britta kun 100mil?
Peter Barsøe der snød med registrerings afgifter og den slags, for et samlet beløb af ca 85 millioner kroner, fik i første omgang en dom på 10 år.
Faderen i Tøndersagen fik på samme tidspunkt en dom på 3½ år, som senere blev udvidet til 6½ år.
Henning der tævede en mand ihjel foran et værtshus i Tinglev nogle år før, fik en dom på 8 år.
Far i Tinglevsagen fik 4 år, mor i samme sag fik en behandlingsdom (Jette var så også retarderet - det var så nogle år senere end det ovennævnte)

Men ja, det kommer selvfølgelig an på drabet, men jeg forstår ikke deres fastsættelse af straf længere.
Peter Madsen, han skulle blot sendes ned på havets bund med sin ubåd, og det eneste han skulle have med, var den fucksvans han savede pigebarnet i stykker med. Han er så meget psykopat det halve kunne være nok.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar