Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vanvidskørsel (Afstemning)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Er det i orden at politiet nu kan beslaglægge køretøjer ved såkaldt vanvidskørsel ?

Ja.
42
72%
Nej.
13
22%
Har ikke taget stilling.
3
5%
 
Afgivne stemmer: 58

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz » 04 maj 2021 11:46

svanggaard skrev:
04 maj 2021 11:21
Aner det ikke.... Men hvis en arbejdsgiver leaser en firmaflåde er det nok ikke meningen at han selv skal køre i alle bilerne.

Tror du blander lidt sammen. Her snakker du om firma leasing som jef kører under. Firmaet leaser og jeg står som bruger.
Privat leasing vil jeg tro er lidt anderledes.
Så en reklame for en el bil til leasing hvor der stod at alle i hustanden over 20 år måtte benytte de så vil tro der står noget ligende.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz » 04 maj 2021 11:50

pendec skrev:
04 maj 2021 11:43
Jeg checkede, og man.må godt kejlighedsvis låne den til andre
Okay. En pasus som nok bliver ændret. 🙂
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af svanggaard » 04 maj 2021 12:04

Jeg tror det har været, og vil blive, svært, at lease en bil ud både erhvervsmæssigt og privat, hvis der er rigide krav om hvem der må føre bilen. Uanset handler problematikken ikke om hvordan køretøjet er finansieret. Det handler om hvem der står med aben hvis den beslaglægges/konfiskeres efter at have være benyttet af 3. mand (med eller uden ejers eksplicitte samtykke).

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz » 04 maj 2021 12:15

svanggaard skrev:
04 maj 2021 12:04
Jeg tror det har været, og vil blive, svært, at lease en bil ud både erhvervsmæssigt og privat, hvis der er rigide krav om hvem der må føre bilen. Uanset handler problematikken ikke om hvordan køretøjet er finansieret. Det handler om hvem der står med aben hvis den beslaglægges/konfiskeres efter at have være benyttet af 3. mand (med eller uden ejers eksplicitte samtykke).
Måske forsvinder disse muskelbiler ud af programmet eller så stiger leasingprisen markant. Eller der kommer restriktioner på alder eller andet.
Og hvorfor ikke.

Staten har jo også besluttet at unge ikke må køre en mc med 200 hk når de fylder 18.

Det rammer også uskyldige som godt kan finde ud af at køre pænt. Ligeledes med forsikring til unge mænd under 25.
Plus hvis de bor i et forkert postnummer.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 04 maj 2021 13:07

Lintz skrev:
04 maj 2021 12:15
Måske forsvinder disse muskelbiler ud af programmet eller så stiger leasingprisen markant. Eller der kommer restriktioner på alder eller andet.
Tror måske mere på at ejeren/kontraktsunderskriver, får snart mulighed for tillægs forsikring på bilen, så man som ejer kan tilkøbe dækning for denne med karens periode inklusiv, så ejer ikke tegner forsikring for en anden og 1 dag senere kører Brian vanvidskørsel, den karens periode burde være 4-6 måneder for forsiking dækker, så langt tænker Brian nok ikke frem.
Og selvfølgelig vil den ikke være billig.

Dette kan så blive et krav fra leasing at man vælger denne tillægsforsikring på visse muskelbiler som standard eller lign.


pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 04 maj 2021 13:13

Så blev en af sagerne om beslaglæggelse afgjort, Porschen blev hos politiet.

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2021-05-04 ... r-hoj-fart

Så de slår hårdt ned, også når man er 3. mand i det forløb, jeg vil også mener at personen de leasede til er den som betaler gildet ligemeget hvad hændte.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af svanggaard » 04 maj 2021 13:19

Lintz skrev:
04 maj 2021 12:15
Måske forsvinder disse muskelbiler ud af programmet eller så stiger leasingprisen markant. Eller der kommer restriktioner på alder eller andet.
Og hvorfor ikke.

Staten har jo også besluttet at unge ikke må køre en mc med 200 hk når de fylder 18.
Bl.a. fordi unge mennesker også kan køre lastbil, traktor, teleskoplæsser eller andre "special"-køretøjer med et anerkendelsesværdigt formål. Køretøjer, som indimellem koster nord for 1.000.000,- Det må de jo gerne så længe de kører ædrueligt og ordentligt.

Men jeg synes ikke det er rimeligt at landmandens Manitou-læsser konfiskeres fordi naboen har lånt den i en brandert for at flytte et par paller træpiller.

Vi vil være godt hjulpet, hvis vanvidsbilisterne får en straf der kan mærkes når de laver de vilde numre. Landmanden vil nok lade være at lade nøglerne sidde i læsseren efterfølgende og vanvids-teleskoplæsser-føreren kan ikke lave numre i trafikken så længe der ruskes tremmer. Et forsigtigt gæt herfra er, at langt den overvejende del, af de vanvidsbilister der er snuppet i den sidste tid, er stødt ind i ordensmagten tidligere. Straffen har nok været for lav, eller langsommelig, til at afholde vanvidsbilisterne fra at lave nye grove lovovertrædelser. Ham her burde formodentligt ha' siddet bag tremmer - i stedet kørte han en 5 årig pige ihjel.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af triumph » 04 maj 2021 13:28


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af svanggaard » 04 maj 2021 13:28

pendec skrev:
04 maj 2021 13:13
Så blev en af sagerne om beslaglæggelse afgjort, Porschen blev hos politiet.

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2021-05-04 ... r-hoj-fart

Så de slår hårdt ned, også når man er 3. mand i det forløb, jeg vil også mener at personen de leasede til er den som betaler gildet ligemeget hvad hændte.
Nu ved vi ikke hvem der ender med regningen eller om vedkommende har betalingsevne. Men hvis du har fundet en metode til at klippe en skaldet hører jeg gerne herom... Har et par kunder som er noget bagud med betaling af fakturaer - og det er desværre ikke viljen der mangler.

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 04 maj 2021 16:40

svanggaard skrev:
04 maj 2021 13:28
Nu ved vi ikke hvem der ender med regningen eller om vedkommende har betalingsevne. Men hvis du har fundet en metode til at klippe en skaldet hører jeg gerne herom... Har et par kunder som er noget bagud med betaling af fakturaer - og det er desværre ikke viljen der mangler.
Bliver de så erklæret insolvent eller står de personer i gæld 20 år efter? Deres gæld eftergives vel ikke så let, selvom viljen ikke er der, så skal de flytte til Thailand eller lign.


Besvar