Vanvidskørsel (Afstemning)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Er det i orden at politiet nu kan beslaglægge køretøjer ved såkaldt vanvidskørsel ?

Ja.
42
72%
Nej.
13
22%
Har ikke taget stilling.
3
5%
 
Afgivne stemmer: 58

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 28 apr 2021 20:53 Nu har du jo selv henvist til en artikel længere oppe - og der står følgende:

Ingen af de 53 sager om vanvidskørsel i april er endnu afgjort ved Retten, og derfor er der heller ikke nogen af bilerne, der endnu er beslaglagt permanent.

Skal man tage det for sande ord står disse biler jo bare et eller andet sted og blomstre mens der ventes på en afgørelse.
Den missede jeg fordi jeg læste noget på TV2 hvor de så nævnte en afgørelse om varetægtsfængsling. Det har måske så intet med bilen og beslaglæggelse at gøre :)

Så kommer der forhåbentlig en opfølgning, så vi alle kan se om det bruges, eller sagerne afvises.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 28 apr 2021 20:58 Den missede jeg fordi jeg læste noget på TV2 hvor de så nævnte en afgørelse om varetægtsfængsling. Det har måske så intet med bilen og beslaglæggelse at gøre :)

Jeg vil tro at en domafgørelse omkring beslaglæggelse af køretøj kun omhandler dette punkt. Varetægtsfængslingen kan jo havde noget at gøre med forskellige ting i blodet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Bigfoot »

Vi ender jo med at der igen er en god grund til at tage til politi auktion
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec »

Bigfoot skrev: 29 apr 2021 09:27 Vi ender jo med at der igen er en god grund til at tage til politi auktion
Jeg ville da godt have en Ferrari Spider stående, til spotpris.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af triumph »

Men hvis jeg låner min bil ud, og den bliver beslaglagt i månedsvis. Indtil en retssag, hvor jeg så får den tilbage.

Hvordan med udgiften til transport i den mellemliggende periode. Og hvad med sagsomkostninger. Hvem betaler det ?

cardude
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 100
Tilmeldt: 27 maj 2010 13:17
Mit fyr: Baxi Multiheat 4.0
Areal: 700 M2
Brændsel: Piller fra Danish Agro
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ~18 ton
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af cardude »

triumph skrev: 29 apr 2021 11:17 Men hvis jeg låner min bil ud, og den bliver beslaglagt i månedsvis. Indtil en retssag, hvor jeg så får den tilbage.

Hvordan med udgiften til transport i den mellemliggende periode. Og hvad med sagsomkostninger. Hvem betaler det ?
ja surt show vil man vel sige.
det er bare en lorte lov.
men i bund og grund skal man bare ikke længere låne en bil ud man ikke kan undvære.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 29 apr 2021 11:17 Men hvis jeg låner min bil ud, og den bliver beslaglagt i månedsvis. Indtil en retssag, hvor jeg så får den tilbage.

Hvordan med udgiften til transport i den mellemliggende periode. Og hvad med sagsomkostninger. Hvem betaler det ?
Jeg vil jo mene at hvis din bil bliver beslaglagt ved en domsafgørelse kommer du (eller låneren) til at hænge på regningen :cry:
Mener at jeg har skrevet før i denne tråd at jeg læste på et tidspunkt at hvis politi konfiskerer din bil koster det pr automatik 8000 for at få den transporteret væk - tror nok der var en mdr. "opstalling" inkluderet. Derefter en fast beløb pr mdr den er i politiet varetægt.

Så det kan godt blive dyrt - Hvis det er sådan.

Hvis en dommer konkluderer at den IKKE skal beslaglægges kan man jo med rette sige at politiet IKKE havde lovhjemmel til at konfiskere den og vil så tro at du slipper for at betale transport samt opstalling. Ekstra udgift til transport må du nok tage med en dommer. :lol:

Dette er kun gætterier fra min side men kunne da være lidt skægt at høre reglerne for dette.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 29 apr 2021 19:15 Jeg vil jo mene at hvis din bil bliver beslaglagt ved en domsafgørelse kommer du (eller låneren) til at hænge på regningen :cry:
Mener at jeg har skrevet før i denne tråd at jeg læste på et tidspunkt at hvis politi konfiskerer din bil koster det pr automatik 8000 for at få den transporteret væk - tror nok der var en mdr. "opstalling" inkluderet. Derefter en fast beløb pr mdr den er i politiet varetægt.

Så det kan godt blive dyrt - Hvis det er sådan.

Hvis en dommer konkluderer at den IKKE skal beslaglægges kan man jo med rette sige at politiet IKKE havde lovhjemmel til at konfiskere den og vil så tro at du slipper for at betale transport samt opstalling. Ekstra udgift til transport må du nok tage med en dommer. :lol:

Dette er kun gætterier fra min side men kunne da være lidt skægt at høre reglerne for dette.
og hvad med advokat udgifter. Man må vel antage at man er uskyldig, jvis man ikke bliver dømt, eller ?
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz »

Når man læser nedenstående artikel kan jeg kun se det fornuftige i denne lov - Dog ærger det mig at straffen ikke er længere for sådan en mand.

Jeg ved godt at nogen går ind for rehabilitering men her har man åbenbart en person der er total kold i rø... over for andre menneskers liv og vel.

Om godt et år kan idioten gå ude på gaden igen - Låne en kammis bil og fræse rundt uden kørekort mens den stakkel kvinde som han påkørte måske kan se ham mens hun støtter sig til sin rollator.

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2021-04-2 ... cykelstien
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 29 apr 2021 19:28 og hvad med advokat udgifter. Man må vel antage at man er uskyldig, jvis man ikke bliver dømt, eller ?
Pas - Det er så sjældent jeg er blevet anklaget for noget at jeg ikke ved hvad der er normal kutyme. :lol:
Men er det ikke sådan at hvis man vinder sagen skal taberen betale sagens omkostninger.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar