Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af pendec » 16 mar 2021 18:13

Som nyt medlem på det store Facebook, så aner jeg 0 om det, det er svært men sandt.
Jeg har søgt lidt og fundet "os med pillefyr", er der andre gode danske pillefyr forum, som ikke nødvendigvis afsløres i gruppe titel?

Jeg prøvede lige StokerPro , det var ikke at finde? Var det ikke hot på et tidspunkt at følge på FB?


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af Lintz » 16 mar 2021 19:07

pendec skrev:
16 mar 2021 18:13
Som nyt medlem på det store Facebook, så aner jeg 0 om det, det er svært men sandt.
Jeg har søgt lidt og fundet "os med pillefyr", er der andre gode danske pillefyr forum, som ikke nødvendigvis afsløres i gruppe titel?

Jeg prøvede lige StokerPro , det var ikke at finde? Var det ikke hot på et tidspunkt at følge på FB?
Facebook er godt.........Og skidt.

For mit eget vedkommende er jeg medlem men besluttede meget tidligt at jeg ikke ville godtage venneanmodninger samt at jeg praktisk talt aldrig slår noget op på min egen tidslinje.
Derved undgår man alle disse nærmest ligegyldige indlæg fra 700 "venner" der lige skal fortælle at de får frikadeller til aftensmad eller andre mærkelige ting.

Til gengæld er jeg medlem af en del grupper. Blandt andet inden for mit arbejdsområde og mc interesser, men her finder man også hurtig ud af at rydde op da tonen kan være ganske hård og direkte uforskammet i nogle af dem - Noget jeg ikke gider og så er det nemmest at melde sig ud igen.

Det har efterhånden udmøntet sig i at jeg har min egen lille gruppe - En rigtig "Nørd-gruppe" inden for mit arbejde samt er Admin på en dansk samt en stor australsk gruppe.

Stoker og pillefyr på FB - Aner ikke noget om det. Syntes at Stokerpro er nok for mig. Har været et par enkelte gange inde og snuse som gæst på Stokerforum men den virker lidt tam i forhold til. Dog kan jeg se at der er mange brugernavne der går igen på Stokerpro og Stokerforum :-)

Men ellers vil jeg sige at man kan faktisk finde grupper for ALT på FB. Det er bare med at finde den der passer til ens egen temperament samt tone og sprogbrug.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af pendec » 16 mar 2021 20:02

Jeg har så aldrig valgt Stokerforum til, generelt meget NBE og få non-NBE relateret indlæg de gange jeg checket, så var det lige meget. Måske bare mig.

Jeg er sgu næsten euforisk , Kuga gruppen giver en masse god info for mig, og dejligt at se så mange ejere, som jeg ikke før kunne finde :)

På pillefyret tager jeg det så lidt med ro, der kommer nok nogle gode hits med tiden.

Jeg er fuld opmærksom på retorik og tonen som mange taler om, og jeg kender mig selv :) Så ikke for mange holdninger, på for mange fronter. Der er jo alt som debatteres for alle der, og mange med skarpe holdninger.

Min beslutning begrundes mest i grupper, som jeg oftest ikke kunne komme til, og læse, det har generelt været irriterende.
Så lige nu, er det fedt nok. Er meget introvert, så nej, jeg er ikke socialt opsøgende på FB ;)

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af thy » 16 mar 2021 21:25

pendec skrev:
16 mar 2021 20:02
Jeg har så aldrig valgt Stokerforum til, generelt meget NBE og få non-NBE relateret indlæg de gange jeg checket, så var det lige meget. Måske bare mig.

Jeg er sgu næsten euforisk , Kuga gruppen giver en masse god info for mig, og dejligt at se så mange ejere, som jeg ikke før kunne finde :)

På pillefyret tager jeg det så lidt med ro, der kommer nok nogle gode hits med tiden.

Jeg er fuld opmærksom på retorik og tonen som mange taler om, og jeg kender mig selv :) Så ikke for mange holdninger, på for mange fronter. Der er jo alt som debatteres for alle der, og mange med skarpe holdninger.

Min beslutning begrundes mest i grupper, som jeg oftest ikke kunne komme til, og læse, det har generelt været irriterende.
Så lige nu, er det fedt nok. Er meget introvert, så nej, jeg er ikke socialt opsøgende på FB ;)
tja det er både godt og skidt.. spørges der om noget får man svar i alle retninger... så vil helst hjælpe her,men tar den også nogle gange på fjæsen men helst pb ellers bliver det mudret helt vildt..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af Bigfoot » 16 mar 2021 22:05

de grupper er gået helt over gevind.

det er lige før man skal vælge gruppe ud fra hvilken cirkulationspumpe man har, og så derfra endda også efter hvad indstilling man kører med, så spøjse er de grupper inddelt.
Jeg ignorerer dem mere og mere de grupper, da du ingen føling har med hvad det er for folk der svarer, ikke som her på forummet hvor du har en angivelse af om det er en ny bruger eller nogen der har været her for længe (undertegnede inkluderet icon_cheesygrin.gif )

Så der er nærmest ingen grænser for hvor kloge nogen folk er....

Og så er der kapløbet om hvem der kan eje en gruppe. Så der er mange afskygninger af den samme gruppe, og har du to admin der bliver uvenner, så har du pludselig en konkurrende gruppe til netop den gruppe. Kællinger hele bundtet.

Til slut...... så skal du huske at på facebook, sidder en nbe ejer kun med knolden nede i sin kedel og afvejer piller, samt skifter eltændere KONSTANT, for med en windhager har du 28 timer i døgnet, samt et fyr der på daglig basis leder piller ind i tanken, istedet for at bruge dem. (det er ihvertfald salgsargumenterne overfor pøblen, fra de folk der sælger de der tyrolerbrændere icon_cheesygrin.gif )
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af pelle » 17 mar 2021 01:30

Jeg Var også kommet på sådan en facebookgruppe. Der var en der havde linket til et diagram jeg havde tegnet for mange år siden over tilslutning af akkutanke. Noget jeg ved ville virke godt. Han ville så høre brugerne om det i diagrammet ville virke. Jamen, for helvede . Så, kom der en ind over. Det var Helt forkert den måde det var tegnet på. Det var kun den måde han havde lavet det på der virkede. Jeg forklarede hvordan og hvorfor det det virkede. Men, jeg kunne ligeså godt smide vand på en gås. Det præller af. For det var kun hans måde der virkede. Han var temmelig nedladende. Han var klog, som syv tosser. Jeg kikkede lidt på det, ingen andre skrev noget, så jeg slettede mine kommentarer og mig selv fra gruppen. Færdig slut. Sådan noget gider jeg ikke :)
Jeg holder af at skrive og dele erfaringer med andre. Nogle der har interesse i ting. Vi kan alle lære noget af hinanden. Den gode dialog. Men, ikke som på den facebook gruppe da. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

pendec

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af pendec » 17 mar 2021 06:15

Bigfoot skrev:
16 mar 2021 22:05
de grupper er gået helt over gevind.

det er lige før man skal vælge gruppe ud fra hvilken cirkulationspumpe man har, og så derfra endda også efter hvad indstilling man kører med, så spøjse er de grupper inddelt.
Helt enig, jeg er forberedt og kan regne ud at grupper er super detaljeret, det var egentlig lidt min bil jeg også ville være "specifik" på :) Så her er det helt på sin plads. Men godt nok ikke ned til Atkinson motoren så gider jeg ikke.

Nu er jeg helt ny der, så jeg må se hvordan det går, måske dropper jeg det igen. Det var spændende i nogle timer igår, tror lidt gnisten er gået af idag, og jeg har kunne undvære i årtier :) så skal jeg, så dropper jeg bare fra igen.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af Lintz » 17 mar 2021 06:35

pendec skrev:
17 mar 2021 06:15


Nu er jeg helt ny der, så jeg må se hvordan det går, måske dropper jeg det igen. Det var spændende i nogle timer igår, tror lidt gnisten er gået af idag, og jeg har kunne undvære i årtier :) så skal jeg, så dropper jeg bare fra igen.
Som jeg skrev længere oppe. Fb er både godt og skidt.
Brug det på dine præmisser og ikke andres.
Anbefaler at du går ind under indstillinger og ser hvad er kan slåes fra og til.
Personligt har jeg slået næsten alt fra og er som sagt kun medlemmer af visse grupper og bruger ikke min tidslinje til noget.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af pendec » 17 mar 2021 06:39

Lintz skrev:
17 mar 2021 06:35
Anbefaler at du går ind under indstillinger og ser hvad er kan slåes fra og til.
Personligt har jeg slået næsten alt fra og er som sagt kun medlemmer af visse grupper og bruger ikke min tidslinje til noget.
Det var noget af det første, og synes jeg har forsøgt at begrænse rimeligt. Jeg behøver ikke 100% anonymitet men næsten :)

pendec

Re: Så er jeg endelig blevet FB bruger, nu mangler jeg pillefyrs grupper

Indlæg af pendec » 30 mar 2021 10:57

Hvor er Facebook irriterende, den struktur til at svar og læse svar, er simpelthen rod. Der er ingen rigtig styr på om man svarer A eller B, udover man citerer en persons navn, som kan have skrevet 7 svar forinden osv... Mærkelig trend.
Indlæg med få svar, det går men når vi 20-30 svar, så begynder den sgu at sejle, og man presses ud i at læse en masse man ikke gider.


Besvar