Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Covid-19 vaccine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pelle » 28 dec 2021 16:11

triumph skrev:
28 dec 2021 12:19
Jeg skal have mit 3 stik i morgen (Jeg har trukket det lidt, da man vist kan få kraftigere bivirkninger, når man lige har været smittet) Så må man håbe det hjælper
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... et/9059684
Jeg har intet mærket til de stik jeg har fået. 3 mod corona og en mod influenza.
Det fortalte jeg også en af mine lejere. En ældre kone der er antivacer. Jeg sagde, da jeg var på jule visit. hej Anna. Nu har jeg fået mit Tredie stik. Så, hende. trøjen op foran ansigtet og hun bad mig gå. Nærmest som jeg var pestbefængt. Dybt rystet gik jeg. Folk er fanme da blevet rablende sindsyge efterhånden. Jeg tror det er internettes skyld.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 28 dec 2021 16:16

pelle skrev:
28 dec 2021 16:11
Jeg har intet mærket til de stik jeg har fået. 3 mod corona og en mod influenza.
Det fortalte jeg også en af mine lejere. En ældre kone der er antivacer. Jeg sagde, da jeg var på jule visit. hej Anna. Nu har jeg fået mit Tredie stik. Så, hende. trøjen op foran ansigtet og hun bad mig gå. Nærmest som jeg var pestbefængt. Dybt rystet gik jeg. Folk er fanme da blevet rablende sindsyge efterhånden. Jeg tror det er internettes skyld.
Det var nu smitteopsporingen der sagde at jeg skulle trække det 3 stik lidt, grundet mulige bivirkninger (og så valgte jeg lige at vente til mellem jul og nytår, hvis der skulle blive noget)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af Lintz » 31 dec 2021 10:16

Hvis man nu glemmer lidt at covid har ramt mange familier med dødsfald og de personlige tragedier der følger med og udelukket tager "Tal-brillerne" på for at sætte tallene lidt i relief så:

Er verdens befolkning forøget med 74 millioner i 2021.
I 2022 skal vi forvente der bliver 4,3 mennesker født hvert sekund globalt men der dør kun 2 hvert sekund.

Corona-relateret dødsfald er på ca. 5½ millioner mennesker mens det har stået på - Altså cirka 24 mdr. - Det svarer til dødsfald som vil ske i januar mdr. 2022. Tallet for folk der dør grundet rygning er nogenlunde det samme.

Der dør knap 10 mill. mennesker af kræft på verdensplan årligt. Ca. 1,4 mill er slået ihjel i trafikken - Ca. det samme er død af Aids.
2½ mill mennesker har drukket sig selv ihjel og 1 million har forladt denne verden ved egen hånd.

Alle tal fundet tilfældigt på nettet - Så med lidt forbehold.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af svanggaard » 31 dec 2021 10:57

En af mine bekendte har stadig begge sine forældre, selvom de nærmer sig 85. Moderen fik en hjerneblødning for nogle år siden og faderen har så passet hende. Nu er faderen imidlertid ved at være så dement, at den løsning ikke fungerer længere. Forældrene er derfor indstillet til plejehjemsplads.

Der er imidlertid 77 andre på venteliste foran dem - så det har lange udsigter. Køen er ekstraordinær lang simpelthen fordi der er "underdødelighed" på de lokale plejehjem for tiden. Årsagen er formodentlig bedre hygiejne og færre besøgende. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal mene om det - men blot konstatere, at min bekendte er ved at bryde sammen pga. bekymringer, ekstra arbejde med forældrene og en butik der skal passes. Omgangskredsen hjælper hvor vi kan, men det synes ikke rigtigt at række.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 31 dec 2021 11:14

øhhh hvad vil i sige med de sidste indlæg ? skal vi til at lave alders sortering og aflive som dyrlægerne gør eller ???. :-)
Rigtigt med ventelister til plejehjem men sådan har det jo altid været . Og løsningen kunne jo være at bygge nogle flere men det ville nok kræve en hævning af skatten og uha uha uha så råber folk op for fakta er at folk er stille og roligt blevet indoktrineret om at det er penge der er det vigtigeste i verden . Medmenskeligehed er total ligegyldigt når bare man kan køre i en fin bil.
Og tallene ang befolkningstilvækst er også rigtige men igen hvad skal vi gøre ved det .?
Kan det overhovedet betale sig at bekymre sig om noget vi ikke kan gøre noget ved ?
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af Lintz » 31 dec 2021 11:58

lamborg skrev:
31 dec 2021 11:14
øhhh hvad vil i sige med de sidste indlæg ? skal vi til at lave alders sortering og aflive som dyrlægerne gør eller ???. :-)
Rigtigt med ventelister til plejehjem men sådan har det jo altid været . Og løsningen kunne jo være at bygge nogle flere men det ville nok kræve en hævning af skatten og uha uha uha så råber folk op for fakta er at folk er stille og roligt blevet indoktrineret om at det er penge der er det vigtigeste i verden . Medmenskeligehed er total ligegyldigt når bare man kan køre i en fin bil.
Og tallene ang befolkningstilvækst er også rigtige men igen hvad skal vi gøre ved det .?
Kan det overhovedet betale sig at bekymre sig om noget vi ikke kan gøre noget ved ?
Mit indlæg var bare en lille sammenstilling af tal - For sådan at sætte det hele i relief.
- Og det syntes jeg godt kan have en relevans når man diskuterer et emne - Selv om at man som enkelt-person ikke kan gøre noget ved det.

Og alt andet er det da tankevækkende at der åbenbart ikke dør så mange plejehjemsbeboer som man har kalkuleret med (og ja. Sådan noget bliver helt sikkert kalkuleret - Kynisk måske men en realitet.)

Syntes også jeg svagt kan huske at det var fremme at der ikke døde så mange mennesker i 2020 som man havde regnet med - Måske det så lagde i lidt andre aldersgrupper og dødsårsager men faktum var vist færre døde.

Mit indlæg handlede ikke om manglende medmenneskelighed men udelukket om tal sat op mod hinanden.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 31 dec 2021 13:14

Ved jeg godt Lintz . Måske var jeg bare lige gået i sortseer tilstand :-)
Netop måske fordi både du og den gode Svanggård påpegede det lidt groteske i at vi gør alt hvad vi kan for at folk skal være sunde og leve længere men at det faktisk er et problem . Måske skulle man holde op med alle de der tiltage omkring folkesundheden ang rygning-alkohol- sunde produkter og derved rette lidt op på dødeligheden :-)..
Selvom jeg ikke tror på at folk der lever usandsynligt sundt lever længere . Bare at det føles sådan :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af svanggaard » 01 jan 2022 10:01

Jeg er godt og grundigt corona-træt. Jeg gætter på at jeg ikke er den eneste. En ting er, at vi må leve med de direkte effekter, herunder vaccinationer, mundbind or restriktioner - en anden er de indirekte/afledte effekter såsom ventelister, flaskehalse ift. produktion af varer, kompensationer og erstatninger.

I langt overvejende grad har samfundet gjort det rigtige. Jeg bakker op om langt de fleste tiltag. På den anden side tvivler jeg på, at vi kan fortsætte i samme spor for evigt.

Jeg synes absolut ikke at dødeligheden er for lav - det er ikke fair at smide den stråmand. Men hvis vi som samfund vil fortsætte den linje der er lagt kommer vi snart til at skulle imødegå konsekvenserne. Måske vi skal vinke farvel til nogle af de kulturtilbud vi konstant lukker ned for at få råd til flere plejehjemspladser.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 01 jan 2022 11:36

Hej Svanggard
Det var ikke for at skyde dig i skoen at du ville have flere lig på gaden men bare for at vise det grosteske i at den ene hånd har ih så åh så travlt med at fortælle os at vi skal leve sundt så vi bliver ældre men den anden siger vi er alt for mange mennesker på kloden .
Jeg er født i en tid hvor man blev opdraget til at tænke på mennesker og ikke bare penge derfor er det i min verden underligt at man ikke bare hæver skatten de 2 % eller hvad der nu skal til for at klare de problemer der er i sundheds og plejesektoren men det kan man jo ikke i dag hvor folk er fuldstændigt besat af penge . (ved godt at det ville være politisk selvmord med den indstilling folk er blevet indoktrineret til idag og det uanset om man er rød eller blå)
Som en meget klog fillosof siger
" Når arbejde bliver en religion så står kirkerne tomme " .
Selvom jeg godt ved at der er andre årsager også så har han jo ret
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 03 jan 2022 15:11

Nå det ser ud til at SSI har fået nogle tal som ang den nye variant og at der ikke bliver så mange indlagt af den men det kunne være rart om vi fik en melding på om det var fordi at vi er vaccineret at man ikke bliver så hårdt ramt ..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar