Covid-19 vaccine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg »

Vel talt Winther :-)

Men folk er begyndt at gå meget op i at passe på.
Jeg var på et offentlig toilet i dag og der sad to og vaccinerede sig selv .
Fandme godt gået :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af Lintz »

Booster stikket - Det 3. stik skal udføres d. 27. Konen skal have d. 25.
Ingen tvivl herfra at det er en god ide og følger dermed anbefalingerne men kan ikke lade være med at tænke over udtalelse fra WHO hvor de mener det ikke nytter noget når de rige lande hamstre vacciner til det 3. stik, hvilken så betyder at mange fattige lande ikke for udført deres 1. og 2. stik.

Det resulterer så åbenbart i at nye varianter af covid-virussen kan udvikle sig i de lande - Sprede sig til de rige lande hvor vi så hamstre vacciner til det 4. og 5. stik osv. osv.

Omnikron hedder så den nye variant - 12500 smittede i dag. Men hvor er de og skal vi tage smitten alvorligt.
Jeg kender ikke nogen der er konstateret smittet. Det nærmest jeg er kommet på en er en arbejdskollega hvis kone som er dagplejemor er blevet smittet af et barn - Var hun så syg.
Næ - overhovedet ingen symptomer.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg støtter op om de restriktioner som sundhedsstyrelsen og regeringen kommer med men samtidig har jeg efterhånden et lidt ambivalent forhold til coronaen.
Hvor farlig er den efterhånden for folk med et alm. godt helbred - kan den snart sammenlignes med en kraftig influenza. Som der også er flere der dør af hvert år.
Læste forleden at man regner med at corona overgår til at være en endemi i 2024 - Altså ligestilles med influenza.
Noget som vi har lært at leve med og ikke tænker særligt meget over i det daglige.

Skal jeg være bange for covid - deltavarianten og den seneste Omnikron.
Måske jeg burde men jeg er ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pille bruger »

Det er nok ikke for sjov at de ligger og næsten bliver kvalt på intensiv afdelingerne.

Grum død, lidt som ALS.
Det er ikke sundt at blive så syg, så godt at det ikke er alle der bliver så syge af Corona.
Men hvem ved om du kan klare sådan en omgang.
Tror man skal holde sig langt væk fra det stads.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg »

Nu ved jeg godt at alle har en historie at fortælle men jeg vil alligevel fortælle denne for den kom lidt tæt på .
I den lille by hvor jeg arbejder var der et ægtepar som er bekendte med mange af dem jeg arbejder sammen med . Deres søn er i øvrigt den rødhårede Troels fra landmand søger kærlighed.
Men de skulle ikke vaccineres for det var noget pjat . Så fyldte hun 55 og inviterede til damefrokost . !0 smittede ved en lejlighed og både hende og manden røg på sygehuset med hver sin ambulance . Han kom hjem efter en uge . Hun døde efter 3 uger med lunger som hang i laser også selvom hun til sidst var i en hjerte /lungemaskine . Det sidste hun sagde til Troels inden hun blev lagt i koma var at bare hun da havde ladet sig vaccinere !
55 år sund og rask og i god form . Så hvor hård Coronaen er kan man ikke sige noget om . En slipper unden symtomer og andre går af H til .
Min søn og svigerdatter fik besked om at de var smittede den 23/12 . Hun mærker intet og han har snot og host men ikke så slemt men juleplanerene røg i vasken .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af Lintz »

lamborg skrev: 25 dec 2021 13:30 Nu ved jeg godt at alle har en historie at fortælle men jeg vil alligevel fortælle denne for den kom lidt tæt på .
I den lille by hvor jeg arbejder var der et ægtepar som er bekendte med mange af dem jeg arbejder sammen med . Deres søn er i øvrigt den rødhårede Troels fra landmand søger kærlighed.
Men de skulle ikke vaccineres for det var noget pjat . Så fyldte hun 55 og inviterede til damefrokost . !0 smittede ved en lejlighed og både hende og manden røg på sygehuset med hver sin ambulance . Han kom hjem efter en uge . Hun døde efter 3 uger med lunger som hang i laser også selvom hun til sidst var i en hjerte /lungemaskine . Det sidste hun sagde til Troels inden hun blev lagt i koma var at bare hun da havde ladet sig vaccinere !
55 år sund og rask og i god form . Så hvor hård Coronaen er kan man ikke sige noget om . En slipper unden symtomer og andre går af H til .
Min søn og svigerdatter fik besked om at de var smittede den 23/12 . Hun mærker intet og han har snot og host men ikke så slemt men juleplanerene røg i vasken .
Selvfølgelig skal man lade sig vaccinerer - Den holdning har jeg.
Dette både for en selv og for samfundet.

- Og det må da være trist for sådan en kvinde at gå døden i møde med en overbevisning om at hun havde overlevet hvis hun havde taget imod de to stik.

Men jeg vil ikke gå og være bange for Covid.
Jeg tager de forbehold som jeg selv syntes er nødvendig.
Blandt andet blev et besøg i Tivoli Friheden aflyst grundet risikoen for at bære en smitte hjem til Svigerforældrene da vi skulle være sammen med dem juleaften.

At MorMette så lukkede det ned et døgn senere er så en anden sag.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg »

netop tivoli i københavn var nok årsagen til at min søn og svigerdatter blev smittede . De skulle lige nå det inden det lukkede i søndags :-(
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af Lintz »

lamborg skrev: 25 dec 2021 14:41 netop tivoli i københavn var nok årsagen til at min søn og svigerdatter blev smittede . De skulle lige nå det inden det lukkede i søndags :-(
Her kan jeg så godt blive lidt muggen - Vi aflyste jo inden at regeringen bestemte sig for at lukke ned. Da det så skete dukke der reklame op for Tivoli Friheden på Facebook hvor de skrev at man nu endelig skulle skynde sig for i morgen var sidste dag de havde åben.

Eller sagt på en anden måde - I morgen smitter det ikke at gå 10.000 mennesker der men det gør det i overmorgen - Så kom bare.

Fint nok at de holder åbent så lang tid de kan men man behøver jo ikke reklamere med det og opfordre folk til at komme.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pelle »

lamborg skrev: 25 dec 2021 13:30 Nu ved jeg godt at alle har en historie at fortælle men jeg vil alligevel fortælle denne for den kom lidt tæt på .
I den lille by hvor jeg arbejder var der et ægtepar som er bekendte med mange af dem jeg arbejder sammen med . Deres søn er i øvrigt den rødhårede Troels fra landmand søger kærlighed.
Men de skulle ikke vaccineres for det var noget pjat . Så fyldte hun 55 og inviterede til damefrokost . !0 smittede ved en lejlighed og både hende og manden røg på sygehuset med hver sin ambulance . Han kom hjem efter en uge . Hun døde efter 3 uger med lunger som hang i laser også selvom hun til sidst var i en hjerte /lungemaskine . Det sidste hun sagde til Troels inden hun blev lagt i koma var at bare hun da havde ladet sig vaccinere !
55 år sund og rask og i god form . Så hvor hård Coronaen er kan man ikke sige noget om . En slipper unden symtomer og andre går af H til .
Min søn og svigerdatter fik besked om at de var smittede den 23/12 . Hun mærker intet og han har snot og host men ikke så slemt men juleplanerene røg i vasken .
Det er faktisk meget tættere på for mig. Troels er min søn og hans mor min ex kone. Det er meget hårdt for mine børn det der. Og børnebørnene har ingen mormor mere. Vi tænker. Havde det gjort nogen forskel om hun var vaccineret eller ej. Det havde det jo nok. Det er simpelthen svært det der, for vi ved det ikke. Vi taler ikke længere om det. Men, bliv vaccineret for alt i verden.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pelle »

Jeg er taknemlig for Lamborg lavede det opslag. Har selv været ved at skrive om det. Men, har slettet det igen. Derfor glad for en anden skriver det. Jo, for der kan man læse det ikke bare er gamle og svage det går ud over. Og det forholder sig nøjagtig som Lamborg skrev det.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pelle »

Lintz skrev: 25 dec 2021 14:27 Selvfølgelig skal man lade sig vaccinerer - Den holdning har jeg.
Dette både for en selv og for samfundet.

- Og det må da være trist for sådan en kvinde at gå døden i møde med en overbevisning om at hun havde overlevet hvis hun havde taget imod de to stik.

Men jeg vil ikke gå og være bange for Covid.
Jeg tager de forbehold som jeg selv syntes er nødvendig.
Blandt andet blev et besøg i Tivoli Friheden aflyst grundet risikoen for at bære en smitte hjem til Svigerforældrene da vi skulle være sammen med dem juleaften.

At MorMette så lukkede det ned et døgn senere er så en anden sag.
Det er helt klart Deltavarianten der er den grimme som jeg ser det.. En ting jeg syntes er godt, er folks afspritnings vaner. Det tror jeg er noget der er kommet for at blive. Og det rager ikke ret vidt lige at tage sådan et spritklat i hånden. Kunne det redde mig for influenza og andre uhumskhedder byder jeg det velkommen fremover. Der hvor jeg arbejder nu spritter jeg behørigt bord, maskine og hænder af inden jeg går i gang med arbejdet. Ingen griner af det. Det er helt normalt efterhånden. Jeg har købt 2.5 liter bioethanol. Det tynder jeg op med vand så alc. % når omkring de 70. Jo for er alc % stærkere kan det fordampe hurtigere og ikke nå at slå bakterier og virus ordentlig ihjel. Noget jeg lærte da jeg var på hygiejnekursus på mejeriet. Hele herligheden har jeg i en sprayflaske fra Jemogfix. Det er jo en nem ting lige at gøre og billig tilligemed.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar