Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Covid-19 vaccine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 29 nov 2021 18:58

Så vidt jeg ved er 75% af befolkningen vaccineret.
Så vidt jeg ved er det hovedsageligt de unge der ikke er vaccinerede
Alligevel er der 4 gange så stor chance for at blive indlagt hvis man ikke er vaccineret
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-11- ... ende-siger


pendec

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pendec » 29 nov 2021 21:26

svanggaard skrev:
29 nov 2021 14:32
Men jeg gad godt vide hvor mange der havde ladet sig vaccinere hvis de vidste at de let kunne få virus alligevel? Jeg tror ikke, at jeg selv var gået i gang med vaccinationsforløbet med den viden. Men nu er jeg jo i gang... og påtænker derfor at fortsætte med 3. dose.
Pointen er jo ikke om du beskyttes 100%, pointen har altid været at du beskytter andre og du selv kan sikre dig et mildere forløb. Alt andet ville overraske.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af svanggaard » 30 nov 2021 00:20

Der er ingen tvivl om at det er i alles interesse at flest muligt bliver vaccineret. Men vi skal lige huske hvilke informationer vi havde da vaccinationerne blev udrullet (1. og 2. stik). I forsommeren var der nok ikke mange som regnede med at virkningen faldt så hurtigt eller at det kunne blive nødvendigt med 3. stik - i hvert fald ikke efter så kort tid.

Så vidt jeg kan gennemskue, kan man sagtens kan være smittebærer selvom man er vaccineret. Og på sundhed.dk står der stadigvæk at beskyttelsen er ca. 95% med BioNTech/Pfizer og Moderna vaccinerne. Noget tyder på at det ikke helt holder stik.

Jeg er ikke i tvivl om at myndighederne vil os det bedste. Men noget kunne tyde på at de er blevet lidt overraskede over smittetallet - set i lyset af hvor mange der er (færdig)vaccinerede. Min svigerfar har for nyligt fået tilbud om 3. dose/booster vaccination. Men der var mere en 3 ugers ventetid da tiden skulle bestilles. Det tyder på at myndighederne er bagud med det praktiske.

Vi må håbe at udrulningen af 3. dose kan sættes op i hastighed samt at beskyttelsen med 3. dose holder noget længere. Måske ser vi ind i en årlig revaccination de næste mange, mange år.

Mit yngste afkom er 12 og har fået 1+2 vaccination. Det var vi ikke i tvivl om at det var det rigtige at gøre. Men jeg tror faktisk jeg ville være noget rådvild hvis jeg stod med et 5årigt barn. Noget tyder jo på, at den aldersgruppe kommer forholdsvist let gennem et sygdomsforløb. Samtidigt kan aldersgruppen stadig være smittebærere - vaccineret eller ej.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pelle » 01 dec 2021 01:01

Ja. Bliv vaccineret for alt i verden. Man, ved aldrig om det rammer en og man kommer til at ligge og svæve mellem liv og død. Vacciner har været en dundrende succes gennem tiderne. Har reddet millioner fra at dø. Jeg fatter ikke dem der ikke vil have stikket. Det er det ikke værd.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 01 dec 2021 10:15

Ved i hvorfor vi gamle har et mærke på skulderen efter koppe vacine og de unge ikke har ??? Fordi det VIRKER :-)
Læste om en gut der ikke ville vacineres så han inviterede en smittet med til fest og så blev der ellers kysset og krammet så han kunne få coronapas som smittet . Problemet var bare at han døde af det !!!
Fint nok hvis man ikke vil vaccineres men i min verden er det tankeløst over for andre mennesker fordi det jo er et valg du pådutter andre at tage hensyn til og bare så for gud skyld kunnne være med at brokke sig over de restriktioner der følger med det valg de har taget ..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 01 dec 2021 10:54

Problemet er at hele sundhedssystemet er ved at falde fra hinanden. Ikke pga af de 450 indlagte, men fordi sygeplejerskerne har sagt stop.
Min mor har først lige fået mulighed for at få sit 3 stik. Det er en uge efter at hendes coronapas er udløbet....
Man kan ikke booke vaccine tider til børn, for der er ikke nogen.
Og man kan vente i ugevis for at få tid til en PCR test
Så hjælper det jo ikke ligefrem at regingen reducere "holdbarheden" på en test, når man ikke kan få en ny.
Jeg stod i kø i 3 kvarter i torsdags, i bidende kulde. For at få taget en quicktest.
Havde regeringen slet ikke overvejet at det blev vinter, og smittetallet ville stige ?
Det lyder jo som noget fra DSB. HVAD ; SNE PÅ SPORET; OM VINTEREN: NEJ NU HAR JEG DA ALDRIG HØRT SÅ GALT.....

Vi er 7 på jobbet. De 4 blev smittet, og har indtil nu (konstateret) smittet 4 andre, men det tal skal nok stige. da der går op til 6 dage fra kontakt, til det kan spores.
Den ene af de smittede deltog i julefrokosten.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 01 dec 2021 12:33


pendec

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pendec » 01 dec 2021 12:40

Desværre så er der ingen som kan se ud i fremtiden. Kunne Søren dette, så ville han være en gud :)

Så selvom det at se tilbage og grine, kan være sjovt, er alvoren en anden, og så griner vi lidt af folketinget, som først tog seriøse tiltag i første omgang, og nu, forsøger at holde Danmark kørende og lige pludselig griner vi ikke så meget mere, for det man gjorde engang, kan blive virkelighed, især hvis dødeligheden og antal indlagte stiger og stiger, og de tal griner vi heller ikke af.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 01 dec 2021 14:14

pendec skrev:
01 dec 2021 12:40
Desværre så er der ingen som kan se ud i fremtiden. Kunne Søren dette, så ville han være en gud :)

Så selvom det at se tilbage og grine, kan være sjovt, er alvoren en anden, og så griner vi lidt af folketinget, som først tog seriøse tiltag i første omgang, og nu, forsøger at holde Danmark kørende og lige pludselig griner vi ikke så meget mere, for det man gjorde engang, kan blive virkelighed, især hvis dødeligheden og antal indlagte stiger og stiger, og de tal griner vi heller ikke af.
Hør nu her; Når man endeligt har fået håneretten, så skal man huske og bruge den..... :) :wink:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af Lintz » 03 dec 2021 09:26

Hvad siger I?
Syntes I også at det halter lidt med mundbind de steder hvor det er påkrævet?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar