Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Covid-19 vaccine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pille bruger » 20 mar 2021 19:35

lamborg skrev:
20 mar 2021 18:09
Muligt at det er forventeligt men det er da sur røv hvis det lige netop er DIG der ender som en grønsag pga vaccinen . ..
Og fyn hvis du udregner faren for at få alvorlige bivirkninger af hovedpinepiller kontra vaccine så er sammenligningen nok helt hen i skuret .
Og nej man kan ikke sammenligne vacinerne . AZ er en helt anden type end de andre vi bruger her i DK derfor er bivirkningerne også anderledes.

Sidst jeg vågnede op efter en fuld bedøvelse var jeg 3 dage om at blive mig selv igen.
Og 3 dage senere havde jeg mistet det meste af håret.
Ja sur røv, men ...... det gik.
Nu har jeg langt hår fordi frisørene er lukket, også surt.
Af og til har du et valg, andre gange tager de et valg for dig.
Jeg håber godt nok at de er kompetente til at tage den beslutning.
Nu må vi se om ikke de holder fast på at bruge andre vacciner end den de har mistænkt for at have for store bivirkninger.
Men hvis de siger god for den igen, så forventer jeg at de har kompetencen til at tage den beslutning.
Men også at de står på mål hvis det er den forkerte beslutning.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 21 mar 2021 00:27

"Jeg håber godt nok at de er kompetente til at tage den beslutning "
Se det er der min kæde hopper af for er de nu det ?? . Ja kompetente måske men hvad hvis videnskaben nu siger ok der ryger nogen stykker i svinget med den vaccine men det må vi leve med for det er bedre for menneskeheden og den store afgud der hedder mammom .
Jeg er ikke modstander af vaccine overhovedet og vil også takke ja til de andre men hvis jeg bliver tilbudt AZ tror jeg nok jeg siger nej . Jeg vil ikke gå i 14 dage og blive nervøs over hver en skid jeg slår forkert . Og jeg tror at mange andre mennesker føler det på samme måde. Vaccinen er der så mange penge i at det ikke gør så meget om man skal betale erstatning til nogen efterladte . Så hvem bekymre sig om det . Mennesker er og har altid været kolde og kyniske når det gælder de der papirlapper .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pille bruger » 21 mar 2021 06:59

lamborg skrev:
21 mar 2021 00:27
"Jeg håber godt nok at de er kompetente til at tage den beslutning "
Se det er der min kæde hopper af for er de nu det ?? . Ja kompetente måske men hvad hvis videnskaben nu siger ok der ryger nogen stykker i svinget med den vaccine men det må vi leve med for det er bedre for menneskeheden og den store afgud der hedder mammom .
Jeg er ikke modstander af vaccine overhovedet og vil også takke ja til de andre men hvis jeg bliver tilbudt AZ tror jeg nok jeg siger nej . Jeg vil ikke gå i 14 dage og blive nervøs over hver en skid jeg slår forkert . Og jeg tror at mange andre mennesker føler det på samme måde. Vaccinen er der så mange penge i at det ikke gør så meget om man skal betale erstatning til nogen efterladte . Så hvem bekymre sig om det . Mennesker er og har altid været kolde og kyniske når det gælder de der papirlapper .
Som det ser ud gennem mine briller har alle vaccinerne bivirkninger.
Hvis de anvendes forkert har de flest uheldige bivirkninger.
Jeg tænker her på at den der stikker udfører stikket forkert.
Når det er mennesker det drejer sig om, så må og skal det være så sikkert som muligt.
Men ja, det kan også have alvorlige konsekvenser ikke at tage stikket.
Men hvad der er størst risiko ved, stik eller ikke stik, det er der de skal regne på tingene.
Hvis vi ikke finder den rigtige løsning, ja så tager det lang tid før vi er tilbage i normal forhold.
Om det bliver den ene eller den anden vaccine, jeg er fløjtende ligeglad, bare det er en sikker løsning.
Og det er der de skal stå på mål for de beslutninger de tager.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 21 mar 2021 08:05

Der har været 224.000 corona smittede i Danmark. de 2400 er døde.
Der er 621.00 der har fået første vaccinestik, og 291.000 er færdigvaccineret.
Der er altså flere der er vaccineret, end der har haft corona
Dvs. at gennemsnitligt dør 1,07% af de smittede => Uden vaccine vil der dø 59.000 danskere, sikker flere, da 25% af (hovedsageligt ældre) ikke udvikler antistoffer, så de kan blive smittet igen.
2400 døde på 12 måneder= 200 døde om måneden. (Det ved jeg godt ikke er helt rigtigt fremadrettet, da det er de svageste der er blevet vaccineret, så dødeligheden for de resterende er lavere)
Men groft sagt; For hver måned vaccineudrulningen bliver forsinket fordi der mangler vacciner, dør der 100-200 personer.
Der er indrapporteret 30 tilfælde af blodprop lignende tilfælde i verden 3 (?) i Danmark. Jeg ved godt at der sikkert er et mørketal. Men der er langt fra 1 dødsfald og 2 blodpropper. til 2400 døde af Corona

Så er det muligt at vaccinen har bivirkninger, men ikke at blive vaccineret har også konsekvenser.

PS. de har lige sagt i radioavisen at der er en sammenhæng mellem AstraZenica og blodpropper, så pause perioden er forlænget

pendec

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pendec » 21 mar 2021 08:54

Sæson influenza har også konsekvenser, nogle år 1000 , andre år 4000 døde. Har nogen gået op i om vaccine der, har forårsaget død, mistanken har nok mere faldet på at det var influenza og livet gik videre, så har vi levet i mange år med influenza.
I Corona tiden har vi beskyttet landet imod dette og dermed også influenza i denne sæson, så de få som er døde og de få som rammes , måske af forkert injektion, er måske et lille tab i forhold til ikke at få vaccineret Danmark og komme ud af denne pandemi.
I forhold til så meget andet sygdom og ulykker som tager liv, så er det hysteri at man bliver bange for en sprøjte, når så meget andet kan dræbe, og man burde frygte det mere.

https://www.gov.uk/government/news/uk-r ... strazeneca
5 sager i England efter 11 millioner doser brugt.
Der står ikke hvor mange tyskere som har fået AZ, dog nævnes 4 sager i Tyskland per 1 million indbyggere.

https://www.express.co.uk/life-style/he ... -clots-EVG
Her nævner de at Pfizer har haft flere tilfælde end AZ har.
Up to February 28, there were 38 reports from about 11.5million doses of Pfizer’s vaccine
compared to 30 from 9.7million AstraZeneca doses.
Det er nok vigtigt her, at de 5 sager (døde) jo ikke er det samme som ikke dødelige blodpropper meldt (30).

edit: Jeg vil da gerne sige, at fik jeg valget mellem Pfizer og AZ, så vælger jeg Pfizer på det grundlag at den eftersigende skulle være bedre med sine 90% dækning, ikke pga. dødelighed eller blodprops tilfælde.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 21 mar 2021 12:10

Jeg har det sådan at man kan smide aldrig så mange tal op på bordret som man nu orker om hvor lille chancen nu er for at det er dig der bliver ramt af blodpropperne ,for det er nemlig ikke kun naboen der bliver ramt .
Jeg har prøvet at gå i 14 dage og vente på svar om den knude konen havde i brystet var kræft eller ej og det er sgu ødelæggende og det vil hverken jeg eller konen udsættes for igen . Og der var vi endda forberedt på at det højst sandsynligt var kræft ( 6 år siden og alt er gået godt :-) hvordan er det så at gå i 14 dage og kikke på hver et lille blåt mærke en lille blødning i huden -hovedpine - lidt ondt her og der osv . Ganske normale ting for os der er lidt ældre men ting som kan komme til at fylde unaturligt meget hvis man går og frygter om det nu er en blodprop.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pendec » 22 mar 2021 15:47

pille bruger skrev:
18 mar 2021 07:17
https://www.bt.dk/samfund/dansk-profess ... lodpropper

Det er måske en fejl 40 der er årsagen til problemerne. swoon.gif
Nu lyder det så til at manden får medhold i sin teori?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03- ... lodpropper

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 22 mar 2021 17:19

lamborg skrev:
21 mar 2021 12:10
Jeg har det sådan at man kan smide aldrig så mange tal op på bordret som man nu orker om hvor lille chancen nu er for at det er dig der bliver ramt af blodpropperne ,for det er nemlig ikke kun naboen der bliver ramt .
Jeg har prøvet at gå i 14 dage og vente på svar om den knude konen havde i brystet var kræft eller ej og det er sgu ødelæggende og det vil hverken jeg eller konen udsættes for igen . Og der var vi endda forberedt på at det højst sandsynligt var kræft ( 6 år siden og alt er gået godt :-) hvordan er det så at gå i 14 dage og kikke på hver et lille blåt mærke en lille blødning i huden -hovedpine - lidt ondt her og der osv . Ganske normale ting for os der er lidt ældre men ting som kan komme til at fylde unaturligt meget hvis man går og frygter om det nu er en blodprop.
Sagen er jo bare den, at man jo også får blodpropper af Corona
https://dagensmedicin.dk/covid-19-patie ... -lungerne/

Det sidste skud på stammen i lægernes forståelse af COVID-19 går på, at sygdommen hos mange patienter er skyld i udvikling af blodpropper overalt i kroppen, men især i lungerne. Blodpropperne kan være massive eller mikroskopiske. Det fortæller overlæge og professor i infektionssygdomme Jens Lundgren fra Infektionsmedicinsk Klinik, Center for Hjerte-, Kar-, Lunge- og Infektionssygdomme ved Rigshospitalet.

Siden ultimo marts har vi kunnet se, at blodpropper er en del af sygdoms-billedet for mange med COVID-19. Derfor har vi også siden april behandlet indlagte patienter med blodfortyndende medicin

»Siden slutningen af marts, hvor der har været en stor stigning i antallet af patienter i Europa og USA, har vi kunnet se, at blodpropper er en del af sygdomsbilledet for mange patienter med COVID-19. Derfor har vi også siden april behandlet indlagte patienter med blodfortyndende medicin,« siger Jens Lundgren.

Blodpropper hos en fjerdedel
Jens Lundgrens vurdering ud fra internationale studier er, at en fjerdedel af de patienter, der i Danmark bliver indlagt og dør i relation til COVID-19, har større blodpropper i lungerne og andre dele af kroppen.

Læger over hele verden har set det samme, og de første studier på området peger på, at billedet er generelt. Studierne viser, som Jens Lundgren også oplever, at omkring 25 til 35 pct. af patienter med alvorlig COVID-19, hvor patienterne bliver lagt i respirator, har større blodpropper i lungerne eller andre organer.

Læge Jeffrey Laurence, der er hæmatolog ved Weill Cornell Medicine i New York City, har fortalt til CNN, at han lige nu oplever noget på hospitalsgangene, der er helt uden fortilfælde. Når læger sætter COVID-19-patienter i dialyse, stopper slangerne i dialyseapparaterne til på grund af mængden af blodpropper i patienternes blod.

Et hollandsk studie, der er publiceret i tidsskriftet Thrombosis Research, viser, at ud af 184 patienter med COVID-19 oplevede mere end 30 pct. at udvikle større eller mindre grad af blodpropper.
»Det her er ikke en teoretisk diskussion. Det er reelt, og vi oplever det direkte i vores hverdag med patienterne. Det ser ud til, at specielt blodpropper i lungerne er en risikofaktor for alvorlige komplikationer og dødsfald blandt patienter med COVID-19,« forklarer han.

Høje inflammationstal et tegn
Erkendelsen af det mere nuancerede sygdomsbillede af COVID-19 stiller to åbenlyse spørgsmål: Hvem er i risikogruppen? Kan vi gøre noget ved det? Det første spørgsmål er lægerne ikke klar til at svare på endnu, da opdagelsen fortsat er ganske ny, men det ser ifølge Jens Lundgren ud til, at risiko for blodpropper er forbundet med høje inflammationstal i kroppen. Ifølge overlægen har nogle patienter grotesk høje inflammationstal (CRP) i deres blodprøver, og mange af de samme ender med at blive ramt og dø af en blodprop.

Jeg har ikke set noget lig det her før, men vi kender til en sammenhæng mellem en øget betændelse i kroppen og øget risiko for blodpropper

»Jeg har ikke set noget lig det her før, men vi kender til en sammenhæng mellem øget betændelse i kroppen og øget risiko for blodpropper. Det er ikke overraskende, fordi vi ser noget lignende blandt nogle HIV-patienter med høje inflammationstal, hvor patienterne også har øget risiko for at danne lungeembolier og udvikle større tromber i lungerne. Fænomenet er således ikke ukendt, men blandt COVID-19-patienter er det meget slående,« siger Jens Lundgren.

Svaret på det andet spørgsmål er læger i Danmark og andre dele af verden ved at finde netop nu.

Siden begyndelsen af april har alle danske patienter, der er blevet indlagt med COVID-19, fået det blodfortyndende middel heparin for at reducere risikoen for at danne de livstruende blodpropper. Behandlingen udspringer af et samarbejde mellem Jens Lundgren, hans kollega infektionslæge Marie Helleberg samt overlæge Peter Kampmann og hans team ved Klinik for Blodsygdomme ved Rigshospitalet.

Indtil videre er det for tidligt at sige, om behandlingen kommer til at have en effekt på risikoen for at dø af COVID-19, men Jens Lundgren er håbefuld. Han fortæller i hvert fald, at behandlingen er baseret på rationel tilgang til patienterne.

»Fænomenet blev først erkendt i starten af april, så vi behandler ikke patienter med heparin på baggrund af tungtvejende beviser for, at det vil have en effekt. I samråd med patienterne tilbyder vi behandlingen til alle patienter, som indlægges med moderat sygdom, der er indlæggelseskrævende. Så intensiverer vi behandlingen, hvis de bliver indlagt på intensiv,« siger Jens Lundgren.

Patienter følges nøje
Initiativet med at give COVID-19-patienter heparin for at reducere deres risiko for at udvikle blodpropper i forbindelse med sygdommen vil der blive fulgt op på i forskningsøjemed, så læger og forskere kan få vished om, at behandlingen har den effekt, som lægerne håber på.

Spørgsmålet er ifølge Jens Lundgren også, om behandlingen er nok til at reducere forekomsten af blodpropper, eller om der skal mere til, og om eventuelle fordele ved behandlingen opvejer ulemperne.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 23 mar 2021 17:44

Hold da op det var en lang historie.
Men det rokker ikke ved min opfattelse af at død er ikke en aceptabel bivikning ved en vaccine som skulle forestille at redde dig fra at dø af noget som du ikke frivilligt fik raget til dig .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af Lintz » 23 mar 2021 17:55

lamborg skrev:
23 mar 2021 17:44
Men det rokker ikke ved min opfattelse af at død er ikke en acceptabel bivirkning ved en vaccine som skulle forestille at redde dig fra at dø af noget som du ikke frivilligt fik raget til dig .
Kan ikke siges bedre. :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar