Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 01 jun 2008 18:45

Hej har købt et hus for et år siden, dejlig hus med dejlig værksted alt i den skønneste orden

MEN

så kom der nogle og rev huset over for ned, fint nok tænkte jeg nu får jeg bedre udsyn

MEN

så vil de sku smide en tank station i min baghave altså lige over for hvor de har fjernet huset fint nok tænkte jeg

MEN

Nu har de så gravet ud, mens mine kagefade væltede ud af skabene, smidt en tank i jorden, samt stampet sand i en uge snart mens vi har hoppet rundt i vores hus i takt til vibratoren(en kæmoe industri bandit) fint nok de er snart færdig

MEN

til min forskrækkelse idag da jeg stod i haven og betragtede mit dejlige hus så så jeg :shock: at huset på den ene side have slået store revner over vinduer samt over det øverste vindue helt op til gavlen

HVAD gør jeg nu har meddelt BRUGSEN som har grunden at de nok hellere må stoppe med at stampe,
MEN hva med mit hus det er jo nærmest blevet voldtaget af en stor neger det har slået 5-6 store revner
samt en nybygning er revnet der hvor den er bygget til eksisterene hus
tænker da også på taget der ikke er nyt længere hvor utæt mon det bliver når det bliver efter år og der kommer til at ligge noget vægt på det

nogle der har erfaring med lignene sager
skal jeg have hyret en advokat
lapper de bare revnerne og så ikke mere

håber der er nogle der har en positiv bemærkning da jeg ikke rigtig kan se det positive for tiden icon_frown.gif


Brugeravatar
Ernst Drastrup
Supporter
Supporter
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 12 feb 2008 10:37
Geografisk sted: Arden
Modtaget likes: 7 gange
Kontakt:

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af Ernst Drastrup » 01 jun 2008 18:57

Hej Bent
Du skal omgående have en sagkyndig og en advokat til at besigtige dit hus sammen med en fra dit forsikringsselskab.
Har du nogle gode billeder af huset fra før revnernes opståelse, så vil det være rigtig godt.

Det er jo tegn på, at jorden har sat sig længere nede end fundamentet går til.

Og det kan blive rigtig dyrt, at få den slags renoveret tilfredsstillende.

Og skaderne, som er sket, vil altid kunne ses, så alt andet lige, så har det tabt volsomt i værdi, hvis du skal sælge huset nu.
M.v.h.
Ernst
M.v.h.
Ernst
Første smed med solvarme i dk.
-- Min bog om Solvarme --

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af MichaelK » 01 jun 2008 19:08

Hej

Ikke at jeg har erfaring med lign sager, men der er een ting du skal gøre hurtigst muligt.
Du skal kontakte dit forsikringsselskab, og forklare dem sitiuationen. De vil sandsynligvis
også have nogle gode råd til, hvordan du kommer videre med din sag.

Jeg er udmærket klar over, at det højest sandsynligt IKKE er dit eget selskab, som skal
betale. De kunne dog komme til at betale for fremtidige skader, der ikke umiddelbart kan
relateres til din nuværende sag. Derfor vil de måske være interesserede i, at blive inddraget
i klagesagen hurtigst muligt.

Entreprenøren der lave arbejdet med tankstationen vil have en forsikring, der dækker skaderne,
såfremt de kan påvises at være fremkommet ved anlægsarbejdet. Det vil dog i sidste ende være
en bygningssagkyndig, der skal foretage en konkret vurdering af skaderne.
Den bygningssagkyndige vil derfor også kunne vurdere, hvilke arbejder der skal iværksættes for
at reparere dit hus.


Mvh

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 01 jun 2008 19:19

Ernst Drastrup skrev:Hej Bent
Du skal omgående have en sagkyndig og en advokat til at besigtige dit hus sammen med en fra dit forsikringsselskab.
Har du nogle gode billeder af huset fra før revnernes opståelse, så vil det være rigtig godt.

Det er jo tegn på, at jorden har sat sig længere nede end fundamentet går til.

Og det kan blive rigtig dyrt, at få den slags renoveret tilfredsstillende.

Og skaderne, som er sket, vil altid kunne ses, så alt andet lige, så har det tabt volsomt i værdi, hvis du skal sælge huset nu.
M.v.h.
Ernst

har nogle på min mobil det er taget med 3.2 mega pixel ellers går jeg ud fra min ejendomsmægler muligvis ligger inde med nogle endnu

en ting er sikkert de har ikke været der før

samt havde de været der ville de jo fremtræde i min tilstands rapport da de er meget tydelige

hvordan nu med det fremtidige arbejde derovre de kan jo ikke ligge sand uden at stampe det

samt jeg ville jo nødig have huset ned om ørerne

hvordan kan man reppe en sætnings skade den vil jo altid være der. Bygger de op på ny, det er jo husets største facade der er revnet

på den anden side af huset er der også blevet nogle store revner

Tænker bare på alt det jeg ikke kan se

JOP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 26 jan 2007 03:12
Mit fyr: Hjemmeflik med pavitronic 2320
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5T
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af JOP » 01 jun 2008 19:50

Det der ville jeg tage særdeles alvorligt og omgående gribe fat en bygningssagkyndig og få afgjort om skaderne kan hæftes på arbejdet på nabo grunden.
... og det skal være NU.


stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 01 jun 2008 20:30

JOP skrev:Det der ville jeg tage særdeles alvorligt og omgående gribe fat en bygningssagkyndig og få afgjort om skaderne kan hæftes på arbejdet på nabo grunden.
... og det skal være NU.

kan ikke se hvordan de ikke kan det

har lige kigget efter inde i huset har fundet 3 steder tapettet er revnet, så det tegner ikke godt
den nyeste af bygningerne har jeg lige gennemgået der er flere sten der er løse samt div revner
samt der er et par revner på den anden side af huset

har taget fri i morgen så jeg kan få rodet bod på det hele

men puha der er godt nok mange revner der er dukket op

samt da jeg købte huset var der ikke en revne heller ikke på tilstands rapporten

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af Ole S. » 01 jun 2008 22:01

Hej

Uha det lyder bestemt ikke godt, godt du har fri imorgen til at få lidt styr på tingene. Det der skal man tage meget alvorligt, ikke for at male fanden på vægen, men de revner kan få meget fatale følger for huset, og dets fortsatte eksistens. Grip omgående fat i entrepenøren imorgen, de må sku stoppe med den vibrator inden huset falder fra hinanden, og det mener jeg helt seriøst.

Ja du skal selvfølgelig ringe til din forsikring, som noget af det første imorgen tidlig, og forklare at i er sku nervøse for at bo i det hus nu.

Og NEJ du skal ikke stille dig tilfreds med lidt nye fuger og lidt nyt tapet!!!

Er spændt på en update.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af pelle » 01 jun 2008 22:59

Jeg kan læse i alle dine indlæg, Bent. At du er en rigtig flink fyr. Men lyt til alle de ovenstående indlæg. Du er nød til at skrue bissen på. Det der skal du kraftedme ikke finde dig i. Hvem tror Coop/brugsen lige de er.
med venlig hilsen
pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af MichaelK » 02 jun 2008 00:27

pelle skrev: ...............Hvem tror Coop/brugsen lige de er.
med venlig hilsen
pelle
Hej Pelle

Nu tror jeg ikke lige det er COOP/Brugsen, der har ansvaret for korrekt udført arbejde!
Det er bygherren, som har ansvaret (jeg tænker det er benzinselskabet).

Der er jo visse indikationer på, at de geotekniske undersøgelser, eller manglen på samme,
har været mangelfulde.
Det er dog ingenøren og i særdeleshed entreprenøren, der har pligt til at udføre arbejdet med
hensyntagen til de omkringliggende bygninger m.h.t. evt. skader.

Derfor har næsten alle entreprenøre en forsikring, der dækker skader af omtalte type. Det er
derfor vigtigt at få fastslået omfanget af skaderne. Dertil vil en grundig undersøgelse, udført
af en bygningssagkyndig, kunne fastlægge dette.

Det skulle ikke undre mig, om husforsikringen og entreprenøren, vil sende hver deres mand
ud for at besigtige skaderne. Det kan betyde at en afgørelse kunne blive en langtrukken
affære. Det er derfor særdeles fordelagtigt ,som husejer, at kunne dokumentere skaderne.
Her tænker jeg især på billeder taget inden arbejdet blev igangsat. Men også en nyere tilstands-
rapport vil hjælpe på den sag.
Nu kan jeg så forstå, at man er i besiddelse af begge dele. Det er alt andet lige en kæmpe
fordel for den videre sagsbehandlling. Så her er da et lille lyspunkt i den meget uheldige sag.

Jeg regner også med, at husforsikringen vil kæmpe med næb og klør for at modpartens
forsikringsselskab kommer til at dække skaderne i et så stort omfang som muligt.
Det er jo husforsikringen, der vil stå med regningen, hvis det ad åre skulle vise sig at være
nødvendigt med yderligere reparationer som følge af disse omstændigheder.

Skulle skader være så omfattende som stokerbents indlæg lægger op til, så kunne det jo
være at han kan få et nyt hus. Det er dog alt for tidligt, at kunne sige noget om den sag.

Det ville da også være dejligt, hvis vi kunne få nogle billeder af skaderne. Jeg er spændt på
at følge denne sag, og håber den bliver løst til alles tilfredshed.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Hjælp mit hus slår revner!!!!!

Indlæg af stokerbent » 02 jun 2008 06:30

pelle skrev:Jeg kan læse i alle dine indlæg, Bent. At du er en rigtig flink fyr. Men lyt til alle de ovenstående indlæg. Du er nød til at skrue bissen på. Det der skal du kraftedme ikke finde dig i. Hvem tror Coop/brugsen lige de er.
med venlig hilsen
pelle

takker meget for alle de gode indlæg

det er brugesen der har købt grunden og fået OK til at bygge på grunden Bejstrup maskinstation udføre så underentrepanør arbejdet

er bare bekymret de er kun halv færdig med at køre sand på
skal dette gøres færdig så tør jeg da ikke tænke på hvordan det helle ser ud

mit hus er fra 1900 tallet der brugte man jo ikke det cement man bruger i dag, det helle er fint bare man ikke laver rystelser for lang tid for så drysser der fin sand(cement) ud af fugerne, ud fra dette tænker jeg jo også på alle inder vægge disse er jo pakket ind i div plader og isolering og er jo ikke nemt at se hva der sker med dem

mit hus er i to etager og syntes den øverste er begyndt at knirke rigtig meget når jeg går der oppe

puha det er ikke rart er måske bange for det er spøgelser jeg ser Men hva nu hvis det ikke er det!!!!!!!


Besvar