inspiration til hjemmeopgaver søges

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

inspiration til hjemmeopgaver søges

Indlæg af Bigfoot »

Ja tænk sig at dette spørgsmål skulle dukke op på dette forum.

Men jeg ved der sidder mange tekniske faglige gode folk i dette forum, så nu søger jeg lidt blandt jer.

Jeg er faglærer, værkstedslærer på en efterskole, til dagligt.
Og nu i dette lockdown cirkus, så skal jeg arrangere hjemmeundervisning for mine værkstedselever.

Al min inspiration blev nok brugt op i marts og april, da vi sidst havde nedlukning.

Så hvis der nu skulle sidde nogen derude og have nogle gode ideer, bare selve ideen, ikke hele opgaven, så er jeg meget modtagelig for input.
De kommende uger kommer til at handle lidt om mål og dimensioner. De skal lave lidt plantegninger af deres hjem. Samtidig har jeg nogle ideer med at de skal finde deres drømmebil, og beskrive hvorfor det lige er den.

Lidt input
Det er hovedsageligt elever der vil være smede, eller mekanikere. Det er 9. og 10. klasse trin, det er undervisning der normalt foregår i danmarks mest veludrustede efterskole værksted icon_cheesygrin.gif (og det er ikke engang løgn)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: inspiration til hjemmeopgaver søges

Indlæg af thy »